1. Základní charakteristika modelu

Volkswagen Golf GTD - působivě rychlý a úsporný

Výkonný a efektivní, aniž by to musel dávat otevřeně najevo: Nový Golf GTD získává kladné body díky svému sportovnímu charakteru, přímým liniím a čistému designu, který okouzlí každého.

2. Design karosérie a interiéru

Exteriér

Na vzhledu záleží

Exteriér

Ztělesnění sportu

Design nového vozu Golf GTD je samozřejmě inspirován světem automobilového sportu. Jeho čelní partie s ještě užšími světlomety, typickou mřížkou chladiče s hexagonální strukturou a černými leštěnými vstupy vzduchu jej zcela neomylně identifikuje jako následovníka originálního GTD.

Klasická chromovaná ozdobná lišta se táhne od mřížky chladiče s písmeny "GTD" až nad subtilní světlomety a umocňuje dynamický dojem, kterým vůz působí. Ten je dále podtržen specifickým nárazníkem, jenž evokuje sílu, která se v tomto automobilu skrývá.

Sportovní dojem, kterým působí boční silueta vozu, navozují jednak rozšířené prahy, které opticky ještě více snižují již tak nízko položenou karoserii vozu Golf GTD a přibližují ji k asfaltu vozovky, jednak loga "GTD" na obou předních blatnících.

Na zádi pak zanechá trvalý dojem difuzor v matné černé barvě se zvrásněnou strukturou povrchu, dvojitá chromovaná koncovka výfuku a zadní spoiler lakovaný v barvě vozu. Zatmavená zadní světla, v nichž je použita LED technologie, a LED osvětlení panelu poznávací značky se pak naplno projeví zejména za tmy.

Světla

Již při prvním pohledu budete mít jasno

LED světlomety ještě více akcentují design nového vozu Golf GTD. Vyznačují se nízkou spotřebou energie a díky spektrální charakteristice jimi vyzařovaného světla, která je podobná spektru světla denního, méně zatěžují zrak řidiče.

Pro zajištění jejich spolehlivé funkce pak slouží ostřikovače světlometů s varovnou kontrolkou nízkého stavu náplně v nádržce ostřikovače, jež se dodávají na přání. Volitelně mohou být doplněny i LED mlhovými světlomety, které Vám pomohou, abyste měli i při špatné viditelnosti dobrý výhled na vozovku i na ostatní účastníky silničního provozu.

Integrovaná odbočovací světla, která se dodávají na přání, pak pomáhají k tomu, abyste při projíždění zatáčkou mohli dříve rozpoznat případné překážky. K unikátním vlastnostem osvětlení patří také volitelná zadní světla s dynamickými směrovými světly. Směrová světla jsou u nich nahrazena světelným pásem, jenž se postupně rozsvěcí ve směru odbočení.

Kola

Krása připravená pro Vás: nabídka kol pro Golf GTD

Máte možnost volby. Kola z nabídky pro nový Golf GTD představují jak punc sportovního designu, tak i centrum pozornosti okolních pohledů. Při jejich vývoji byl kladen mimořádný důraz na dynamiku.

Sériová sedmnáctipalcová kola "Curitiba" pak byla vyvinuta speciálně pro nový Golf GTD. Společně s pneumatikami 225/45 R 17 jsou zárukou radosti z dynamické jízdy, bezpečnosti a projevem smyslu pro detail. Jsou stejně zářivým prvkem jako volitelná osmnáctipalcová kola z lehké slitiny "Sevilla" nebo volitelná devatenáctipalcová kola z lehké slitiny "Brescia", resp. "Santiago". Jejich velký vnitřní průměr, navozuje pocit lehkosti; kontrastní černé lakování pak působí velmi ušlechtilým dojmem.

Okolní pohledy však vždy nevyhnutelně spočinou na výrazných červeně lakovaných brzdových třmenech. Ať však zvolíte kteroukoli variantu kol, vždy to bude rozhodnutí pro prvotřídní kvalitu.

Interiér

Interiér

Objevte eleganci závodního vozu

Pokud jde o kvalitu interiéru, je na prvním místě startovního pole. Již při otevření dveří řidiče Vás okouzlí podsvícené nástupní prahové lišty.

A poté, co usednete na výškově nastavitelné sportovní sedadlo, jež je čalouněné látkou "Clark" s károvaným vzorem, ucítíte ve svých rukách čistý výkon. Ten Vám zprostředkuje multifunkční sportovní volant v kůži s přímou spodní částí se sponou s logem "GTD" a hlavice řadicí páky, která svým vzhledem evokuje golfový míček.

V průběhu jízdy pak máte díky animovanému barevnému displeji kombinovaného přístroje dokonalý přehled o výkonu vozu. Nebo si můžete užívat pohled na palubní desku s přístroji, které jsou specifické pro model GTD, resp. na středovou konzolu, která je zdobena sportovními dekory. K navození sportovních pocitů přispívají také kryty pedálů z ušlechtilé oceli s kartáčovanou úpravou povrchu, na kterých jsou přesně vyznačena místa kontaktu s nohou - detail, který je možné vidět pouze u závodních vozů.

Car-Net Guide & Inform

Díky systému Car-Net lze využívat výhody internetu v automobilu. Vy tak budete mít stálý přehled o aktuální situaci v dopravě, můžete využívat aplikace ve Vašem chytrém mobilním telefonu nebo můžete být ve spojení se zákaznickým centrem Volkswagen.

Car-Net toho však nabízí ještě více: Služby Car-Net "Guide & Inform" využívají aktuální data z internetu. Vy se tak například velmi rychle dozvíte, zda se někde vytvořila dopravní zácpa nebo můžete vyhledat zvláštní cíle, jako jsou hotely, restaurace nebo čerpací stanice.

Softwarové rozhraní Car-Net App-Connect, které je součástí sériové výbavy, umožňuje připojit Váš chytrý mobilní telefon k infotainment systému a prostřednictvím jeho dotykového displeje pak ovládat vybrané aplikace běžící na Vašem mobilu. Volitelné služby Car-Net "Security & Service" zajišťují mimo jiné službu volání v případě nehody.

Komfort sezení

Pohodlně se usaďte a uvolněte se

Golf GTD je na předních místech sériově vybaven sportovními sedadly "Top" možností výškového nastavení, s bederními opěrkami a kapsami na zadních stranách opěradel.

Jejich krása však nepotěší jenom Váš zrak, ale také Vaše záda. Sedadla jsou čalouněna látkovými potahy "Clark" s károvaným vzorem a jsou zdobena šedými ozdobnými švy.

Vy tak máte jistotu, že sedíte v automobilu, který je spojením kvality, sportovního temperamentu a je praktický pro každodenní využití. Dalším důkazem tohoto konstatování je asymetricky dělené a sklopné opěradlo zadního sedadla.

Navigační systémy

Pro nový Golf GTD můžete zvolit jeden ze dvou nabízených navigačních systémů. Systém "Discover Media" je vybaven barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 20,3 cm (8 palců), příjmem rádiového vysílání v pásmu FM, CD přehrávačem, dvěma sloty na SD karty, multimediálním rozhraním AUX-IN, USB konektory, protokolem bluetooth pro připojení mobilního telefonu a osmi reproduktory. Data navigačních map lze bezplatně aktualizovat.

Pro ty, kteří chtějí ještě něco navíc, je pak určen navigační systém "Discover Pro", který lze inovativním způsobem ovládat pomocí gest. Jeho prostřednictvím můžete jedním pohybem ruky např. přejít z jedné radiostanice na druhou nebo změnit systémové nastavení Vašeho vozu, jako je intenzita světla vnitřního osvětlení. Systém disponuje displejem s úhlopříčkou 23,4 cm (9,2 palce), na kterém mohou být přehledně zobrazovány navigační mapy ve 3D perspektivě. K jeho další výbavě patří osm reproduktorů, příjem rádiového vysílání v pásmu FM, CD přehrávač s podporou hudebních formátů MP3, AAC a WMA, dva sloty na SD karty, multimediální rozhraní AUX-IN, USB porty a protokol bluetooth pro připojení mobilního telefonu.

Dynaudio Excite

Nejjemnější nuance, přesné basy a křišťálově čisté výšky: Audiosystém "DYNAUDIO Excite" od dánského výrobce specializujícího se na hi-fi techniku zajistí posluchačský zážitek na té nejvyšší úrovni. Osm reproduktorů, které jsou vyladěné na prostorové podmínky interiéru vozu, subwoofer a desetikanálový digitální zesilovač s celkovým výkonem 400 wattů Vám zprostředkují při každé jízdě dokonalou hudbu.

Díky digitálnímu signálnímu procesoru, který řídí vyzařovací charakteristiku jednotlivých reproduktorů v závislosti na jejich umístění ve voze, vždy zažijete zvuk na každém sedadle tak, jako byste seděli v optimální poslechové pozici.

Rádio

Rádio "Composition Media", které je součástí sériové výbavy, má barevný dotykový displej s úhlopříčkou 20,3 cm (8 palců), který zprostředkovává reprodukci hudby ve formátech MP3 a WMA. Rádio umožňuje příjem rozhlasového vysílání v pásmu FM, dokáže číst SD karty, disponuje čtyřmi vysoce kvalitními reproduktory a multimediálním rozhraním AUX-IN pro připojení externích zdrojů hudby.

Navíc je vybavené USB portem a protokolem bluetooth pro připojení mobilního telefonu. K jeho vlastnostem patří také anténní diverzita, která zajišťuje dobrý příjem signálu i v místech s nízkou kvalitou signálu.

4. Optimální konfigurace VW Golf GTD

5. Asistenční systémy a bezpečnost

Asistenční systémy

Dynamická regulace dálkových světel Dynamic Light Assist

Dokonale osvětlená vozovka bez oslňování ostatních účastníků provozu

Byli jste již někdy oslněni dálkovými světly protijedoucího vozu? Vaše schopnost vidění je pak na krátkou dobu omezena, protože oči jsou vystaveny extrémní změně mezi jasným světlem a tmou. Vy však díky volitelné dynamické regulaci dálkových světel "Dynamic Light Assist" již nemusíte myslet na jejich přepínání.

Při úplné tmě a od rychlosti 60 km/h systém nejenom automaticky aktivuje dálková světla, ale v případě, že rozpozná protijedoucí vozidlo, je také v rámci možností systému částečně cloní. Vy tak můžete jet s trvale zapnutými dálkovými světly a vždy máte zajištěno to nejlepší možné osvětlení vozovky.

Vše zajišťuje kamera umístěná v uchycení vnitřního zpětného zrcátka, která rozpoznává světla vpředu jedoucích i protijedoucích automobilů a tyto informace předává do systému. Ten následně prostřednictvím maskovací funkce světlometů na příslušném místě cloní vyzařovaný světelný paprsek.

Active Info Display

Díky volitelnému digitálnímu panelu Active Info Display si můžete užívat všechny výhody kombinovaného přístroje na velkém barevném TFT displeji s úhlopříčkou 31 cm (12,3 palců).

Prostřednictvím různých informačních profilů můžete cíleně nastavit data s nejvyšší prioritou, která se na displeji kombinovaného přístroje zobrazí společně s klasickými ukazateli - otáčkoměrem, tachometrem a počítadlem kilometrů.

Informační profily zvolíte rychlým a nekomplikovaným způsobem pomocí multifunkčního volantu. Zcela podle potřeby tak můžete vyvolat např. detailní data o jízdě nebo si můžete na displej přidat optické zobrazení informací Vašich asistenčních systémů. Aktivní plocha displeje přitom může být využita ještě efektivnějším způsobem, protože mezi kruhovými ukazateli mohou být zobrazena další data.

V kombinaci s navigačním systémem "Discover Media" se pak můžete rozhodnout, zda chcete navigační mapu zobrazit na panelu Active Info Display nebo zda ji chcete mít klasicky na displeji přístroje. Navigační systém "Discover Pro" pak umožňuje paralelní zobrazení na obou displejích.

Blind spot sensor

Váš Golf GTD Vám pomůže při změně jízdního pruhu i při couvání z řady stojících vozidel

V případě, že se k Vám zezadu blíží jiné vozidlo a Vy ho nevidíte ve vnějším zpětném zrcátku ani ve vnitřním zrcátku pak se nachází v tzv. "mrtvém úhlu".

Před změnou jízdního pruhu Vám v takové situaci pomůže buď staré a osvědčené ohlédnutí se přes rameno, nebo volitelný systém "Blind Spot" senzor. Ten Vás varuje již od rychlosti 15 km/h prostřednictvím světelné signalizace z LED diod ve vnějším zpětném zrcátku Vašeho vozu Golf GTI. Zapnete-li i přesto směrovku, začne LED signalizace blikat zvýšenou intenzitou světla a varuje Vás tak před vozidlem, které se nachází v tzv. "mrtvém úhlu".

V kombinaci s asistentem pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist" může systém "Blind Spot" senzor v rámci možností systému varovat řidiče před změnou jízdního pruhu dokonce i prostřednictvím protipohybu řízení.

Asistent pro "vyparkování" podporuje řidiče v rámci daných možností při couvání z řady stojících vozidel. Systém prostřednictvím senzorů v zadním nárazníku monitoruje dopravu v příčném směru za automobilem. V případě, že se blíží jiné vozidlo, cyklista nebo chodec, zazní varovný signál a rozsvítí se varovné hlášení na displeji infotainment systému. Jestliže řidič na varování včas nereaguje, systém zabrzdí vozidlo a může tak zmírnit následky potenciální kolize nebo jí v optimálním případě zcela zabrání.

Park Assist

Parkování může být velmi snadné

K tomu, aby parkovací asistent "Park Assist" navedl Váš Golf GTD do parkovací mezery, stačí, když její délka je pouze o 80 cm větší než délka vozu. To, zda parkovací místo splňuje tuto podmínku, navíc dokáže i sám zjistit - při jízdě podél řady stojících vozidel rychlostí do 40 km/h.

Systém Vás však podporuje nejenom při couvání do podélných parkovacích míst, ale také při zajíždění do parkovacích míst popředu, a to jak do příčných, tak i podélných - například v podzemních garážích, kde je velmi málo místa.

Vy při manévrování ovládáte pouze pedály spojky, plynu a brzdy, asistent přitom navádí Váš vůz po ideální dráze do parkovací mezery - z podélných parkovacích míst navíc dokáže také samostatně vyjet. Prostřednictvím uchopení volantu, vyřazením rychlosti nebo stisknutím tlačítka "Park Assist" pak můžete kdykoli opětovně převzít kontrolu nad vozem nebo činnost asistenta ukončit.

Asistent pro jízdu v koloně a systém "Emergency Assist"

Uvádí věci do pohybu, když vše okolo stojí téměř na místě

Systém "Emergency Assist", který je součástí výbavy na přání, se automaticky zapne v případě, že systém neregistruje žádnou aktivitu řidiče a ani po varování se nedostaví žádná jeho reakce. Systém se následně snaží prostřednictvím brzdného rázu, varovných tónů, varovného blikání a cyklického jemného natáčení volantu v rámci jízdního pruhu přimět řidiče k reakci a současně tím varuje spolujezdce i ostatní účastníky provozu.

Jestliže se ani po všech těchto pokusech nedostaví adekvátní odezva řidiče, systém vozidlo kontrolovaným způsobem zastaví. V rámci daných možností tak lze zabránit nehodě.

Asistent pro jízdu v koloně i systém "Emergency Assist" jsou součástí paketu asistenčních systémů.

"Front Assist" & ACC

I v hustém provozu můžete zůstat uvolnění

ACC měří vzdálenost a rychlost vpředu jedoucích vozidel. Při jízdě v kolonách a dopravních zácpách a v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG systém brzdí Váš Golf GTD až do úplného zastavení a během krátké chvíle automaticky opět pokračuje v jízdě. Systém v rámci daných možností udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, a to až do rychlosti 210 km/h.

Někdy nastane v silničním provozu nepředvídatelná situace, při které je nutné nouzově brzdit. V takovém případě může pomoci volitelný systém sledování odstupu "Front Assist", který Vás varuje v případě, že v rámci daných možností rozpozná kritickou situaci, při níž dojde k poklesu vzdálenosti od překážky před vozem. V takových kritických situacích Vás systém podporuje při brzdění nebo dokonce sám automaticky vozidlo brzdí s cílem snížit rychlost, při které dojde k nárazu.

Bezpečnost

Progresivní řízení

Progresivní řízení nového vozu Golf GTD Vám zajistí optimální reakci na natočení volantu, což může být neocenitelné jak při každodenním provozu, tak při dynamické jízdě.

Progresivní převodový poměr řízení Vám citelně usnadňuje řízení při parkování a současně, díky přímé odezvě na natočení volantu, zvyšuje jízdní dynamiku při jízdě v serpentinách.

Progresivní řízení tak zajišťuje lepší kontrolu při sportovní jízdě a současně přináší další komfort při každodenním využití.

Sportovní podvozek

K tomu, abyste si mohli užívat čistou radost z jízdy, byla karoserie vozu Golf GTD snížena o 15 mm a sportovní podvozek byl doplněn mimořádně tuhým nastavením pružin, tlumičů a stabilizátorů.

Výsledek pak pocítíte zejména při sportovním způsobu jízdy, kdy např. při jízdě v zatáčkách podstatně zlepšuje ovládání vozu a zajišťuje Vám bezprostřední pocity z jízdy. Vy díky tomu můžete maximálním způsobem využít výkon motoru a přitom si nad vozem udržet plnou kontrolu.

Motor

Jestliže si rádi užíváte radost z jízdy, pak si doslova zamilujete dynamiku nového vozu Golf GTD. Srdcem jeho pohonu je totiž motor 2,0 l TDI s působivým výkonem 135 kW (184 k) a sytým, razantním zvukem. Ten je navíc podtržen impozantním krouticím momentem 380 Nm.

6. Objednejte si testovací jízdu modelu Golf GTD

Povinná položka


VW Golf GTD - Stránky Wikipedia

Někteří nesprávně říkají: wv golf, wolkswagen golf, wolksvagen golf