• Archiv novinek: Archiv novinek
Volkswagen ID.4 a ID.5
Volkswagen ID.4 a ID.5

Velká modernizace modelů ID.4 a ID.5: Nový informační a zábavní systém s intuitivním ovládáním a nový elektrický pohon s vyšším výkonem i hospodárností

Nové modely lze již objednávat: Vylepšené elektromobily ID.4 a ID.5 se zcela novým konceptem ovládání a novým pohonem. Výkonnější a hospodárnější: Nový elektrický pohon modelů ID.41 a ID.52 poskytuje až o 60 kW vyšší výkon a podle metodiky WLTP umožňuje dojezd až 556 km3. Atraktivní poměr cena/výkon: Ceny zůstávají konstantní a začínají od 1 435 900 Kč.

Praha - Volkswagen zahajuje předprodej zdokonalených modelů ID.4 a ID.5. Oba elektrické modely VW jsou nyní nabízeny se zcela nově vyvinutou generací informačních a zábavních systémů. Kromě toho nalézá ve verzích "Pro" a "GTX" uplatnění nový systém pohonu. Hospodárný pohon, použitý poprvé v modelu ID.74, nabízí výrazně vyšší výkon a točivý moment při současně nižší spotřebě elektrické energie. Kombinovaný dojezd podle metodiky WLTP se u všestranného elektrického SUV ID.4 prodloužil díky novému elektrickému pohonu až na 550 kilometrů3. Prostorné SUV kupé ID.5 ujede nyní na jedno nabití sady akumulátorů až 556 kilometrů3 podle metodiky WLTP. U modelů ID.4 a ID.5 se tím významně zlepšil poměr cena/výkon.

ID.4 v nové barvě Costa Azul

Imelda Labbé, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby značky Volkswagen, k tomu říká: "Naši zákazníci se mohou u nových modelů ID.4 a ID.5 těšit na výjimečné technické výkony. Software i informační a zábavní systémy odpovídají nejnovějšímu stavu vývoje. Navíc je doplňuje rozsáhlá nabídka asistenčních systémů, která uspokojí každé přání. Zdokonalené modely ID.4 a ID.5 stojí díky svým novým technologiím a uznávaným vyváženým jízdním, komfortním a prostorovým vlastnostem na vrcholu svého segmentu."

Intuitivní ovládání. Volkswagen výrazně zdokonalil přístrojovou desku modelů VW ID.4 a VW ID.5. Pozornost přitom zaměřil na intuitivní ovládání. Obě modelové řady na základě toho obdržely kompletně novou generaci softwaru a nový sériově dodávaný informační a zábavní systém s úhlopříčkou displeje zvětšenou na 32,8 centimetru (12,9 palce). Informační a zábavní systém přesvědčí zcela novou strukturou menu. Zdokonalen byl "Digital Cockpit" (sériově dodávaný digitální panel sdružených přístrojů) a na přání dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou. Dotykové posuvníky pro nastavování klimatizace a hlasitosti jsou nyní osvětlené. Nový je také multifunkční volant s novou logikou ovládání. Volkswagen kromě toho přemístil volič provozních režimů pohonu z tělesa "Digital Cockpitu" a dal mu podobu samostatné páčky na sloupku řízení - stejně jako v modelu ID.7. Tím vznikl prostor pro větší displej informačního a zábavního systému. Ovládání v modelech ID.4 a ID.5 přivádí k dokonalosti rovněž nový hlasový asistent IDA, který reaguje ještě precizněji na hlasové povely pronášené hovorovým jazykem a nabízí nové funkce. Mezi ně nyní patří například také informace z cloudu o počasí, vývoji sportovních zápasů nebo kurzech na akciové burze, které si může uživatel od asistenta IDA vyžádat. Na přání nabízí Volkswagen pro oba modely navíc nový prémiový audiosystém Harman Kardon s výkonem 480 W a deseti reproduktory (včetně centrálního reproduktoru a subwooferu).

O 75 procent vyšší točivý moment. Nejvýznamnějším novým technickým prvkem všech verzí nových modelů ID.4 a ID.5 s akumulátorovou baterií o využitelné kapacitě 77 kWh je hospodárný pohon. Díky novému elektromotoru na zadní nápravě a nové generaci akumulátorů se podařilo snížit spotřebu elektrické energie a zvýšit výkon. Ve verzích ID.4 Pro1 a ID.5 Pro2 s pohonem zadních kol nalézá nyní uplatnění elektromotor o výkonu 210 kW (286 k)4, který poskytuje o 60 kW vyšší výkon než elektromotor v předchůdci. Výkonová charakteristika je v každé situaci dynamičtější, protože se zvýšil také točivý moment - z 310 N.m na 545 N.m. Zvýšení o 235 N.m znamená nárůst o cca 75 procent. Verze ID.4 Pro 4MOTION5/6 poskytuje s novým elektromotorem vzadu a dodatečným elektromotorem na přední nápravě rovněž celkový nejvyšší výkon 210 kW (286 k)6, což odpovídá zvýšení o 15 kW (21 k).

Verze GTX - z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy7. Mimořádně sportovní vrcholné verze VW ID.4 GTX6/8 a VW ID.5 GTX6/9, vybavené rovněž pohonem všech kol, budou poskytovat celkový nejvyšší výkon 250 kW (340 k), tedy o 30 kW (41 k) více než dosud. Výsledné zvýšení dynamiky je opravdu výrazné, což naznačuje již údaj o zrychlení z 0 na 100 km/h. S 5,4 sekundy7 nyní obě verze GTX výrazně překonávají hranici 6,0 sekundy. Stejně jako doposud mají modely ID.4 GTX a ID.5 GTX nejvyšší rychlost elektronicky omezenou na 180 km/h. Po vzoru verzí GTX však nyní vzrostla nejvyšší rychlost verzí "Pro" na 180 km/h (dosud 160 km/h).

Za deset minut dostatek energie pro dalších 178 kilometrů. Všechny verze modelů ID.4 a ID.5 s novou sadou akumulátorů o kapacitě 77 kWh mají delší dojezd. Dva příklady: Nové ID.4 Pro ujede na jedno nabití až 550 kilometrů3 (kombinovaný cyklus WLTP) - to je o 17 kilometrů více než u předchůdce. U nového ID.5 Pro to je až 556 kilometrů3 - to znamená nárůst o 11 kilometrů. Varianty modelů ID.4 a ID.5 s pohonem zadních kol lze nabíjet stejně jako dosud nejvyšším výkonem 135 kW. Verze s pohonem všech kol nabízejí při stejnosměrném nabíjení nabíjecí výkon zvýšený ze 135 kW až na 175 kW. Za pouhých deset minut přijmou tyto verze ID. při maximálním nabíjecím výkonu energii pro dalších 178 kilometrů.

Rychlejší nabíjení na cestách. Nový systém řízení nabíjení a udržování optimální provozní teploty ve všech verzích modelů ID.4 a ID.5 zajišťuje nyní za jízdy uvedení akumulátorových článků na nejvhodnější teplotu před příští zastávkou kvůli nabíjení stejnosměrným proudem. Díky tomuto opatření budou modely ID.4 a ID.5 schopny pojmout co nejrychleji novou energii především na trasách s jednou nebo několika zastávkami kvůli nabíjení.

Komfortní a současně dynamické. Novému systému pohonu bylo přizpůsobeno také nastavení podvozku. Volkswagen kromě toho zdokonalil řízení na přání dodávaného adaptivního podvozku DCC a manažera jízdní dynamiky koncipoval pro ještě větší rozsah charakteristik od komfortního až po dynamické nastavení.

 

1) ID.4 Pro s výkonem 210 kW (286 k), spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,4-15,9 kWh/100 km; emise CO₂ v g/km: kombinované 0.

2) ID.5 Pro s výkonem 210 kW (286 k), spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,0-15,5 kWh/100 km; emise CO₂ v g/km: kombinované 0

3) Dojezd zjištěný na válcové zkušebně podle globálně harmonizované metodiky měření pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Údaj platí pro variantu výbavy ID.4 Pro a ID.5 Pro s využitelnou kapacitou akumulátorové baterie 77 kWh, která je z hlediska dojezdu nejvýhodnější. Údaje dojezdu podle metodiky WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a opotřebení, resp. stárnutí sady akumulátorů.

4) Nejvyšší výkon je dostupný při co nejvyšším stavu nabití a v optimálním rozsahu provozních teplot vysokonapěťové sady akumulátorů. Výkon dostupný v individuální jízdní situaci závisí na různých variabilních faktorech, jakými jsou například venkovní teplota, provozní teplota, stav nabití a fyzické stárnutí vysokonapěťové sady akumulátorů.

5) ID.4 Pro 4MOTION s výkonem 210 kW (299 k), spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,7-16,4; emise CO₂ v g/km: kombinované 0.

6) Nejvyšší elektrický výkon byl zjištěn v souladu s globální technickou normou OSN (UN-GTR.21). Nejvyšší výkon je dostupný při co nejvyšším stavu nabití a v optimálním rozsahu provozních teplot vysokonapěťové sady akumulátorů. Výkon dostupný v individuální jízdní situaci závisí na různých variabilních faktorech, jakými jsou například venkovní teplota, provozní teplota, stav nabití a fyzické stárnutí vysokonapěťové sady akumulátorů.

7) Zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy bylo dosaženo s udávaným nejvyšším výkonem. Nejvyšší výkon je dostupný při co nejvyšším stavu nabití a v optimálním rozsahu provozních teplot vysokonapěťové sady akumulátorů.

8) ID.4 GTX s výkonem 250 kW (340 k), spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,7-16,7; emise CO₂ v g/km: kombinované 0.

9) ID.5 GTX s výkonem 250 kW (340 k), spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,6-16,2 kWh/100 km; emise CO₂ v g/km: kombinované 0.


Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Polo, VW T-Roc, VW Golf, VW Tiguan nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel Volkswagen do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.