Hyundai IONIQ Plug-in - Technologie
Hyundai IONIQ Plug-in - Technologie
Výhody Plug-in

Výhody Plug-in hybrid?

Objevte výhody jízdy s Plug-in hybridním modelem IONIQ

IONIQ Plug-in hybrid nabízí excelentně nízkou spotřebu paliva známou z čistě hybridního modelu ovšem s výhodou významně delšího čistě elektrického dojezdu. S tím je spojen benefit nižších emisí v městském provozu a výhoda přístupného parkování v parkovacích zónách.

  • Elektrický dojezd a flexibilita: Pokud ještě nejste připraveni na plně elektrickou budoucnost je Plug-in hybrid skvělým kompromisem. Čistě elektrický dojezd až 63 kilometrů* s rezervou dostačuje pro většinu každodenních jízd. Ale navíc máte vždy zálohu v podobě spalovacího benzínového motoru pro náročnější výlety. * Hodnota dojezdu je určena dle měřícího cyklu NEDC 2.0 a může se lišit v závislosti na jízdních podmínkách, jízdním stylu a také okolní teplotě.
  • Nulové lokální emise v EV módu: Rozjeďte elektrizující jízdu prostým stiskem tlačítka EV. IONIQ Plug-in hybrid s výkonným trakčním akumulátorem 8,9 kWh poskytuje až 63 km jízdy s nulovými emisemi*. Po spotřebování uložené elektrické energie vůz dále pracuje v hybridním režimu spolupráce elektrického a spalovacího motoru. * Hodnota dojezdu je určena dle měřícího cyklu NEDC 2.0 a může se lišit v závislosti na jízdních podmínkách, jízdním stylu a také okolní teplotě.
  • Dojeďte dál: Symbióza spolupráce elektrického a spalovacího motoru přináší nízkou spotřebu paliva a také snížení hodnot produkovaných emisí.
Hyundai IONIQ Plug-in - Technologie
Hyundai IONIQ Plug-in - Technologie
Plug-in hybrid

Jak funguje Plug-in hybrid?

Jízda čistě na elektřinu kombinovaná s flexibilitou spalovacího motoru

Zvykněte si na komplexní flexibilitu. IONIQ Plug-in hybrid Vám přináší všechny benefity elektrického vozu a hybridním spojením je rozšiřuje o výhody spalovacího motoru. Výkonný Lithium-ion polymerový trakční akumulátor s kapacitou 8,9 kWh přináší dojezd až 63 km v čistě elektrickém módu*. Po vyčerpání uložené elektrické energie z trakčního akumulátoru vůz jede v hybridním režimu jako model IONIQ Hybrid. Díky paralelnímu hybridnímu systému dokáží spalovací a elektrický motor pracovat samostatně nebo v kooperaci. A dovezou Vás tak daleko jak jen potřebujete. A pro přísun elektrické energie pak stačí jen se připojit k nabíjecí stanici. Systémy vozu ovšem k dobíjení trakčního akumulátoru také chytře využívají energii vzniklou při rekuperačním brzdění, kdy mění pohybovou energii na elektrickou. Intenzitu rekuperačního brzdění lze regulovat ve čtyřech stupních.

* Hodnota dojezdu je určena dle měřícího cyklu NEDC 2.0 a může se lišit v závislosti na jízdních podmínkách, jízdním stylu a také okolní teplotě.

Hyundai IONIQ Plug-in - Systém ECO-DAS
Hyundai IONIQ Plug-in - Systém ECO-DAS
ECO-DAS

ECO-DAS

Úspora paliva a snížení emisí: ECO-DAS

Skvělá spotřeba paliva a nízké emise CO2 nového modelu IONIQ Plug-in jsou podporovány systémem ECO-DAS (Eco driving Assistant). Po zadání trasy v navigačním systému následně prediktivní systém řízení energie analyzuje navrženou cestu a nastaví optimální kombinaci používání energie buď z akumulátoru nebo benzinu. Průvodce také upozorní řidiče, když nastane situace vyžadující zpomalení aby se snížila spotřeby paliva.

  • Predikce stoupání: Pokud je na cestě stoupání a současně je stav nabití akumulátoru nízký pak IONIQ Hybrid zajistí jeho přednabití kooperací se spalovacím motorem ještě před příchodem stoupání. Díky takto získané energii může elektrický motor pomoci spalovacímu pří jízdě do stoupání a zefektivnit tak spotřebu energie.
  • Predikce klesání: Pokud je baterie dostatečně nabitá a v naplánované trase následuje klesání pak systém řízení zvýší podíl práce elektrického motoru v předpokladu získání elektrické energie zpět prostřednictvím rekuperace. Tím se sníží spotřeba benzínu pro práci spalovacího motoru a celkově spotřeba energie pro pohon vozu.
  • Asistent jízdy na volnoběh: Asistent jízdy na volnoběh – tzv. plachtění – analyzuje naplánovanou trasu včetně navigačních pokynů a audiovizuálně informuje řidiče o vhodném okamžiku pro snížení rychlosti a maximální využití kinetické energie vozu. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a tím i emisí.
Hyundai IONIQ Plug-in - Jízda konstantní rychlostí
Hyundai IONIQ Plug-in - Jízda konstantní rychlostí
Energetické toky

Energetické toky

Jízda v čistě elektrickém nebo v hybridním režimu

Nový IONIQ Plug-in hybrid může jezdit v čistě elektrickém režimu poháněn výhradně elektrickým motorem. Nebo je schopen využívat v hybridním režimu kooperaci s zážehovým - benzínovým motorem kdy v závislosti na jízdní situaci plynule přepíná mezi oběma druhy pohonu. Prostřednictvím rekuperačního brzdění pak dokáže elektromotor vůz zpomalovat a navíc vzniklou elektrickou energii ukládat do akumulátoru. Energie uložená v akumulátoru je následně využívána na výpomoc při akceleraci, jízdě do kopce nebo při nízké rychlosti.

  • Start / Nízké rychlosti: čistě elektrický mód
  • Zrychlování / Jízda do kopce: benzinový a elektrický motor
  • Jízda konstantní rychlostí: benzinový a elektrický motor
  • Zpomalování / Jízda z kopce: rekuperační brzdění
  • Rekuperační brzdění: elektromotor -> akumulátor
Hyundai IONIQ Plug-in - Nabíjení
Hyundai IONIQ Plug-in - Nabíjení
Nabíjení

Všestranné nabíjení

ONIQ Plug-in hybrid nabízí několik možností nabíjení

Model IONIQ Plug-in hybrid nabízí dvě možnosti nabíjení včetně toho nenabíjet vůbec. Pro případ nabíjení doma lze průběh nastavit i prostřednictvím aplikace BlueLink tak, aby vůz odebíral elektrickou energii během hodin s nižším tarifem a šetřil tak Vaši peněženku.

V závislosti na kvalitě a typu rozvodné sítě ať již doma nebo na veřejně přístupných stanicích nabízí model IONIQ Plug-in hybrid několik možností nabíjení. Při připojení k Wall Boxu nebo veřejné AC nabíjecí stanici zabere nabití trakčního akumulátoru do plného stavu 2 hodiny a 15 minut. Vůz lze nabíjet i prostřednictví tzv. ICCB kabelu (in-cable-control-box) ze standardní domácí zásuvky s napětím 230 V.

Integrovaný měnič napětí OBC o výkonu 3,3 kW mění střídavý proud ze zásuvky na stejnosměrný potřebný pro dobíjení trakčního akumulátoru.