Hyundai Bayon - Systém regenerace energie (ERS)
Hyundai Bayon - Systém regenerace energie (ERS)
Systém regenerace energie (ERS)
Značka: Kia
Model: 2008
-

Systém regenerace energie (ERS)

Snížení spotřeby paliva i emisí výfukových plynů

Systém astop-start (ISG), systém alternátoru (AMS) a pneumatiky s nízkým valivým odporem jsou doplněny naším systémem energetické regenerace (ERS): když se vůz pohybuje se zařazeným rychlostním stupněm, ale se zavřeným plynem, brzdným účinkem motoru se generuje kinetická energie, přeměněná na elektřinu a uložená v akumulátoru. To snižuje spotřebu paliva i emise výfukových plynů.

Hyundai Bayon - Automatická převodovka
Hyundai Bayon - Automatická převodovka
Převodovky
Značka: Kia
Model: 2008
-

Převodovky

Příjemné řazení, příjemná jízda

  • Inteligentní manuální převodovka (iMT): 6stupňová inteligentní manuální převodovka iMT je navržena tak, aby snižovala emise a zvyšovala účinnost paliva automatickým zapínáním dojezdu s vypnutým motorem, kdykoli uvolníte plyn.
  • 6stupňová manuální převodovka: Dáváte přednost ovládání spojky a řazení rychlostních stupňů? Vyberte si motorizaci s manuální převodovkou pro přesnou a plynulou jízdu.
  • 7stupňová dvouspojková automatická převodovka: Systém dvouspojkové převodovky umožňuje bleskově rychlé řazení, ať už používáte automatický režim nebo manuální řazení rychlostních stupňů.
  • Režim plachtění: cela nový BAYON v konfiguracích motorizací s iMT a 48V, automaticky přejde do volnoběžného režimu plachtění, když uvolníte plyn, čímž ušetříte palivo.
Hyundai Bayon - Hybridní technologie
Hyundai Bayon - Hybridní technologie
Hybridní technologie
Značka: Kia
Model: 2008
-

Dynamický výkon

Šetří palivo a snižuje emise

48V mild hybridní technologie modeůlu BAYON podporuje spalovací motor dalším točivým momentem během akcelerace, to šetří palivo a snižuje emise. Technologie se skládá z kompaktního lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 0,46 kWh a hybridního startéru/generátoru s výkonem až 10 kW.

  • Komfortní start: Mild hybridní technologie je nejpřínosnější v městském provozu. Hybridní startér/generátor podporuje spalovací motor při opětovném startu, po zastavení. Startér dodává dodatečný točivý moment a podporuje tak rychlejší a plynulejší rozběh spalovacího motoru, přičemž čerpá energii z 48V akumulátoru.
  • Akcelerace: Při akceleraci podporuje hybridní startér/generátor spalovací motor dodatečným kompenzačním výkonem 4 až 10 kW, v závislosti na stavu nabití akumulátoru a míře akcelerace, požadované řidiče. Jakmile je dosaženo požadované rychlosti, hybridní startér/generátor se přepne do neutrálního režimu a nepřináší žádný výkon. Díky tomu lze snížit emise CO2 i spotřebu paliva až o 11 %. * (* NEDC 2.0).
  • Jízda konstantní rychlostí: Při konstantní rychlosti jede hybridní startér/generátor buď na volnoběh nebo funguje jako generátor, dobíjející 48V akumulátor - v závislosti na stavu jeho dobití.
  • Rekuperace: Při aktivním brzdění nebo dojezdu pohání klikový hřídel hybridní startér/generátor, ten pak funguje jako generátor s maximálním rekuperačním výkonem 10 až 12 kW. Generátor převádí kinetickou brzdnou energii na elektřinu a dodává ji zpět do 48V akumulátoru. V těchto fázích zůstává spalovací motor zapnutý a spojka je stále spojená, aby mohla přenášet sílu z kol přes převodovku a motor na hybridní startér/generátor.
  • Rozšířená funkce start-stop: Při dojezdu nízkou rychlostí se funkce start-stop aktivuje již při rychlosti 30 km/h. Při zpomalování mezi 30 a 0 km/h a při vypnuté spojce je motor zcela vypnut.