Hybridní technologie

Značka: Kia
Model: 2008
-

Dynamický výkon

Šetří palivo a snižuje emise

48V mild hybridní technologie modeůlu BAYON podporuje spalovací motor dalším točivým momentem během akcelerace, to šetří palivo a snižuje emise. Technologie se skládá z kompaktního lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 0,46 kWh a hybridního startéru/generátoru s výkonem až 10 kW.

  • Komfortní start: Mild hybridní technologie je nejpřínosnější v městském provozu. Hybridní startér/generátor podporuje spalovací motor při opětovném startu, po zastavení. Startér dodává dodatečný točivý moment a podporuje tak rychlejší a plynulejší rozběh spalovacího motoru, přičemž čerpá energii z 48V akumulátoru.
  • Akcelerace: Při akceleraci podporuje hybridní startér/generátor spalovací motor dodatečným kompenzačním výkonem 4 až 10 kW, v závislosti na stavu nabití akumulátoru a míře akcelerace, požadované řidiče. Jakmile je dosaženo požadované rychlosti, hybridní startér/generátor se přepne do neutrálního režimu a nepřináší žádný výkon. Díky tomu lze snížit emise CO2 i spotřebu paliva až o 11 %. * (* NEDC 2.0).
  • Jízda konstantní rychlostí: Při konstantní rychlosti jede hybridní startér/generátor buď na volnoběh nebo funguje jako generátor, dobíjející 48V akumulátor - v závislosti na stavu jeho dobití.
  • Rekuperace: Při aktivním brzdění nebo dojezdu pohání klikový hřídel hybridní startér/generátor, ten pak funguje jako generátor s maximálním rekuperačním výkonem 10 až 12 kW. Generátor převádí kinetickou brzdnou energii na elektřinu a dodává ji zpět do 48V akumulátoru. V těchto fázích zůstává spalovací motor zapnutý a spojka je stále spojená, aby mohla přenášet sílu z kol přes převodovku a motor na hybridní startér/generátor.
  • Rozšířená funkce start-stop: Při dojezdu nízkou rychlostí se funkce start-stop aktivuje již při rychlosti 30 km/h. Při zpomalování mezi 30 a 0 km/h a při vypnuté spojce je motor zcela vypnut.