Volkswagen Touran - Side Assist
Volkswagen Touran - Side Assist
Lane Assist
-

"Side Assist" včetně "Lane Assist"

Udržujte své vozidlo v jízdním pruhu a zachovejte si přitom přehled

Asistent "Lane Assist", který je součástí výbavy na přání, přispívá v rámci možností daných systémem k tomu, aby nedošlo k nehodě z důvodu ztráty koncentrace. Prostřednictvím kamery zabudované v držáku vnitřního zpětného zrcátka je zachycováno vodorovné dopravní značení jízdního pruhu a současně je také vyhodnocována pozice automobilu. V případě, že Váš Touran začne opouštět jízdní pruh, "Lane Assist" Vás na to upozorní lehkým protipohybem řízení. Je-li systém zapnutý, aktivuje se automaticky při rychlostech nad 65 km/h. "Lane Assist" nereaguje v případě, že rychlost vozidla poklesne pod 60 km/h nebo je-li zapnutý blinkr.

Volkswagen Touran - ACC Front Assist
Volkswagen Touran - ACC Front Assist
Front Assist & ACC
-

Front Assist & ACC

Bezpečně až do cíle Vaší cesty

V silničním provozu můžete být v klidu v případě, že máte dostatečný odstup od vpředu jedoucího vozu. Účinnou podporu přitom představuje automatická regulace odstupu ACC, která je součástí výbavy na přání. ACC měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a také jeho relativní rychlost. Příslušný senzor přitom monitoruje oblast před vozem. V kolonách a dopravních zácpách a v případě, že je Váš Volkswagen vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG, systém brzdí Váš automobil až do úplného zastavení a v závislosti na situaci během krátké doby opět pokračuje v jízdě. Za jízdy pak systém v rámci daných možností udržuje odstup od vpředu jedoucího vozu, a to až do rychlosti 160 km/h.

Při jízdě automobilem někdy nastane nepředvídatelná situace, při které je nutné rychle a intenzivně brzdit. V takových případech pomůže systém kontroly okolí vozu "Front Assist" včetně funkce nouzového brzdění City, který je společně s ACC součástí paketu. V případě, že "Front Assist" rozpozná v rámci daných možností kritický pokles vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu, varuje řidiče pomocí akustické i optické signalizace a současně připraví brzdový systém na nouzové brzdění. Jestliže nebezpečná situace trvá i nadále, systém začne automobil automaticky brzdit, a sníží tak rychlost, při které dojde k potenciální srážce. Systém "Front Assist" pomáhá řidiči i v průběhu vlastního brzdění tím, že v případě potřeby zvýší tlak v brzdovém systému na maximum. Funkce nouzového brzdění City je rozšířením systému "Front Assist", která najde uplatnění ve váznoucím městském provozu. Při rychlostech od 5 do 30 km/h v posledním okamžiku před nárazem reaguje na hrozící kolizi a zahájí nouzové brzdění.

Volkswagen Touran - Trailer Assist
Volkswagen Touran - Trailer Assist
Trailer Assist
-

Asistent pro couvání s přívěsem "Trailer Assist"

Ulehčete si couvání s přívěsem

Manévrování s přívěsem může být pro nezkušené řidiče náročnou zkouškou z trpělivosti, protože přívěs ne vždy reaguje podle představ - často zatáčí přesně opačným směrem. Pro přesné couvání je rozhodující správné natočení volantu. Asistent pro couvání s přívěsem "Trailer Assist" za Vás při couvání s přívěsem přebírá v rámci limitů systému ovládání volantu. Vy pouze zařadíte zpátečku, stisknete tlačítko parkovacího asistenta a pomocí ovladače natočení vnějších zpětných zrcátek zadáte směr, kterým by se měl přívěs pohybovat. Váš Volkswagen nyní řídí automaticky, zatímco Vy jste dále odpovědní za řazení, zrychlování a brzdění. A samozřejmě musíte mít vše stále pod kontrolou.

Volkswagen Touran - multikolizní brzda
Volkswagen Touran - multikolizní brzda
Multikolizní brzda
-

Multikolizní brzda

Po nehodě by už nemělo dojít k žádným dalším kolizím

Věděli jste, že 22 procent všech nehod se zraněním osob představují vícenásobné kolize? Volkswagen proto vyvinul inovativního asistenta - multikolizní brzdu - s cílem následným kolizím zabránit. Multikolizní brzda je nedílnou součástí bezpečnostního systému. Po kolizi automaticky v rámci možností daných systémem brzdí automobil a může tak zabránit následným srážkám. Multikolizní brzda se aktivuje poté, co dva navzájem nezávislé senzory zaznamenají náraz a v takovém případě brzdí automobil. Řidič přitom může kdykoli opět převzít kontrolu nad vozem.