Volkswagen Amarok - Parkpilot
Volkswagen Amarok - Parkpilot
Parkpilot
-

ParkPilot

Parkování bez překážek

ParkPilot1 varuje pomocí akustické signalizace při parkování před identifikovanými překážkami vpředu a vzadu a na displeji zobrazuje také odstup od těchto překážek.

Výstražné zařízení pro případ krádeže (bez vyobrazení)

Výstražné zařízení pro případ krádeže spustí při neoprávněném proniknutí do vozu akustické a optické výstražné signály. Volitelný systém zahrnuje vedle sledování interiéru také elektronický imobilizér, deaktivovatelný Safelock a ochranu proti odtažení.

Volkswagen Amarok - ABS
Volkswagen Amarok - ABS
ABS
-

ABS s funkcí OFF ROAD

Stabilní i mimo zpevněné cesty

Více bezpečnosti v nepředvítalném terénu. Amarok může být kromě sériově dodávaného protiblokovacího systému vybaven také ABS s funkcí "Off-road", která byla speciálně vyvinuta pro jízdu po nezpevněných cestách.

Po její aktivaci - stiskem tlačítka - dojde mimo jiné k prodloužení intervalu mezi brzdnými rázy. Kola jsou při brzdění kontrolovaně blokována, takže na šotolinových a písčitých cestách dochází k tvorbě malých brzdných "klínů" materiálu před koly vozu. To podstatně zkracuje brzdnou dráhu automobilu.

Volkswagen Amarok - EDS
Volkswagen Amarok - EDS
EDS
-

Elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS)

Zabraňuje protáčení kol

Zasáhne v případě, že se jedno z kol začne protáčet. EDS jej cíleně přibrzdí a odvede z něj veškerý výkon na druhé kolo zadní nápravy - v případě vozu s pohonem zadní nápravy, resp. na ostatní tři kola u vozu s pohonem 4Motion. EDS může být na přání kombinována s mechanickou uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy.

Varovná funkce brzdových světel se aktivuje v případě nouzového brzdění při rychlosti nad 50 km/h a projeví se blikáním brzdových světel. Po zastavení jsou následně aktivována varovná světla, která jsou po opětovném rozjetí a dosažení rychlosti 10 km/h automaticky vypnuta.

Volkswagen Amarok - ESP
Volkswagen Amarok - ESP
ESP
-

Elektronický stabilizační systém (ESP)

Pomocníci na cesty

Pomáhá, aby se vozidlo nedostalo do smyku. Systém v kritických situacích vyhodnotí data získaná ze sítě senzorů - mimo jiné porovnává směr pohybu vozu s aktuálním natočením volantu a současně vyhodnocuje také informaci o hmotnosti nákladu. V případě potřeby může zasáhnout prostřednictvím cíleného brzdění jednotlivých kol a přispět tak k obnovení směrové stability.

Činnost ESP je současně synchronizována s funkcí systémů ABS, MSR a ASR a je aktivní i u vozů s přiřazeným pohonem všech kol 4Motion. Avšak ani ESP nedokáže překonat hranice fyzikálních zákonů, a proto je nutné dbát zásad bezpečné jízdy.

Speciálně přizpůsobené tažné zařízení Volkswagen doplňuje funkci elektronického stabilizačního systému (ESP) o stabilizací jízdní soupravy. V případě, že boční výkyvy připojeného přívěsu přesáhnou stanovenou mez, systém řízeným zásahem sníží kroutící moment motoru. Přívěs se tak stabilizuje a současně se zvýší bezpečnost jízdy. Hranice fyzikálních zákonů však ani stabilizace jízdní soupravy překonat nedokáže.

Volkswagen Amarok - Multikolizní brzda
Volkswagen Amarok - Multikolizní brzda
Multikolizní brzda
-

Multikolizní brzda

Ubrzdit kritické situace

Multikolizní brzda zahájí po kolizi proces brzdění tak, aby se v ideálním případě zamezilo následným kolizím. S krátkým zpožděním je vůz postupně zbrzděn na 10 km/h, přičemž řidič může kdykoli opět převzít kontrolu nad vozem.