Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

Volkswagen urychluje transformaci výrobního závodu Wolfsburg

Společnost investuje v prvním kroku 460 milionů Eur do rekonstrukce závodu Wolfsburg, který se stane vysoce produktivním výrobním centrem pro elektromobilitu. Hlavní závod se již intenzivně připravuje na výrobu modelu ID.3. V budoucnosti bude z montážní linky ve Wolfsburgu sjíždět ještě jeden zcela elektrický model pro segment kompaktních SUV s vysokými objemy prodeje. Projekt vozidla Trinity a platformy SSP zůstává pevně zakotven ve Wolfsburgu.

Praha - Volkswagen připravuje výrobní závod Wolfsburg na budoucnost. V prvním kroku do začátku roku 2025 investuje značka Volkswagen do svého hlavního výrobního závodu v sídle koncernu 460 milionů Eur. Ve středu 7. prosince to oznámil CEO značky Thomas Schäfer na podnikové schůzi ve Wolfsburgu. Investice budou směřovat především do přípravy výroby nového modelu ID.31. Kompaktní elektromobil bude sjíždět z montážní linky ve Wolfsburgu od roku 2023 - zpočátku půjde o částečnou výrobu, kompletní výroba je plánována od roku 2024. Celý proces zavedení výroby nového modelu bude dokončen nejpozději na konci roku 2025. Nyní probíhají přípravy na nezbytná opatření, která zajistí zaměstnancům potřebnou kvalifikaci. Po spuštění produkce modelu ID.31 zvýší dlouhodobé vytížení výroby elektromobilů ve Wolfsburgu ještě jeden zcela elektrický model v rostoucím segmentu SUV. Nový model bude technicky vycházet z modulární platformy pro elektromobily MEB. Platforma pro elektromobily Volkswagen bude jako MEB+ výrazně zdokonalena, aby poskytovala ještě vyšší úroveň hospodárnosti.

Nové ID.3 se bude od roku 2023 vyrábět také ve Wolfsburgu

Jako další pilíř výrobního závodu Wolfsburg bude následně realizován projekt vozidla Trinity. Jeho základem bude budoucí celokoncernová automobilová platforma SSP (Scalable Systems Platform). Nejpozději na konci roku 2033 bude značka Volkswagen ve Wolfsburgu vyrábět výhradně elektromobily, což bude platit i pro všechny ostatní evropské výrobní závody Volkswagen.

Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen a člen představenstva koncernu Volkswagen odpovědný za skupinu značek Volume segmentu, před zaměstnanci řekl: "Volkswagen ztělesňuje elektromobilitu pro všechny. A součástí tohoto úspěšného příběhu bude i Wolfsburg. Jen do zdejšího hlavního výrobního závodu investujeme do začátku roku 2025 přibližně 460 milionů eur, aby byl připraven na MEB. Prvním důležitým krokem k elektrifikaci našeho hlavního výrobního závodu je zahájení výroby modelu ID.31. Společně s podnikovou radou současně pracujeme intenzivně na tom, aby se ve Wolfsburgu vyráběl ještě jeden elektricky poháněný model na základě platformy MEB+, a to v rostoucím segmentu SUV s vysokými objemy prodeje. Těmito silnými rozhodnutími a vysokými investicemi chceme dále posílit konkurenceschopnost tohoto výrobního závodu a zaměstnancům nabídnout konkrétní dlouhodobou perspektivu." Při ohlédnutí za letošním rokem Schäfer poděkoval zaměstnancům za jejich vysokou flexibilitu a soudržnost ve velmi náročné ekonomické situaci.

Předsedkyně podnikové rady Daniela Cavallová řekla: "Wolfsburg symbolizuje budoucnost. Podniková rada s tím spojuje jasné požadavky na výrobní závod Wolfsburg od nejmodernější výroby přes nejlepší zaměstnance až po největšího průkopnického ducha. To znamená, že Wolfsburg zůstane díky transformaci na výrobu elektromobilů včetně dodatečného zcela elektrického modelu od roku 2026 a projektu Trinity na platformě SSP i v příštích letech hybnou sílou značky, a tím i celého koncernu. Společně navrhneme přesný časový plán. Tím zabezpečíme naše pracovní místa. Kromě toho patří můj velký dík celému týmu ve výrobě hlavního závodu, který toho musel v letošním těžkém roce mimořádně hodně vydržet."

Prvním krokem do elektrické budoucnosti výrobního závodu je jeho příprava na produkci VW ID.31. Tento elektromobil bude od roku 2023 sjíždět z montážní linky nejen jako doposud v Cvikově, ale také ve Wolfsburgu. Pro největší výrobní závod koncernu Volkswagen to je první elektromobil na základě platformy MEB.

Vedoucí značky Thomas Schäfer uvedl, že v budoucnosti se v hlavním závodě plánuje výroba ještě jednoho modelu na platformě MEB, jímž bude zcela elektrické SUV. "Je to globálně největší automobilový segment, v němž je doma také náš oblíbený Tiguan. Nový model může skvěle doplnit naše bestsellery ID.4 a ID.5. Chceme tak naši pozici na trhu dále upevňovat a zákazníkům nabízet vozidla vysoké kvality, na kterou jsou zvyklí," řekl Schäfer.

Volkswagen použije pro své elektrické SUV zdokonalenou verzi úspěšné elektromobilové platformy MEB s označením MEB+. Schäfer k tomu říká: "MEB má stále velký potenciál. Naším cílem je posunout tuto platformu na ještě vyšší úroveň. Proto vynakládáme velké investice na její další vylepšení. Díky platformě MEB+ budeme skvěle připraveni na nadcházející roky." Již v roce 2020 analytici důkladně prostudovali platformu pro elektromobily Volkswagen a došli k závěru, že je "nejpřesvědčivějším řešením etablovaného výrobce automobilů" na trhu elektromobilů.

Zákazníci budou z platformy MEB+ profitovat v mnoha ohledech. Tato platforma umožní rychlejší nabíjení a delší dojezd. Volkswagen navíc plánuje, že bude v tomto systému používat vysoce standardizované jednotné akumulátorové články, jejichž výrobu zahájí koncernový závod na výrobu akumulátorových článků v Salzgitteru v roce 2025.

Volkswagen důsledně realizuje svou strategii "ACCELERATE" pro éru elektrické a digitalizované mobility. Dalším podpůrným nástrojem na cestě do této budoucnosti je program "Energize". Touto iniciativou získá značka Volkswagen ještě větší lesk. Prestižním projektem této strategie i nadále zůstává vozidlo Trinity na základě vysoce modulární platformy SSP. Spuštění tohoto projektu je závislé na dalším časovém průběhu vývoje softwaru. Rozhodnutí, kde přesně ve Wolfsburgu se budou tyto vozy vyrábět, nebylo dosud přijato. Proto si Volkswagen nechává i nadále otevřenou možnost výstavby nového výrobního závodu ve Warmenau.

1) VW ID.3 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,1-15,3; emise CO2 v g/km: kombinované 0; pro tato vozidla jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU.


Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2020 vyrobil Volkswagen 5,3 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Golf, VW Tiguan, Jetta nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.


Informace o značce Volkswagen Užitkové vozy:

"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.