Volkswagen Golf 8 GTE - Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+
Volkswagen Golf 8 GTE - Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+
Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+
-

Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+

Jízda v zatáčkách Vám přinese ještě více radosti

Koho by napadlo, že jazykolam "uzávěrka diferenciálu přední nápravy XDS+" může vyvolat široký úsměv? U vozu Golf GTE však tomu tak je. Právě u tohoto modelu tato sériová výbava zajistí ještě lepší držení vozu ve stopě a tím větší pocit jistoty při každém průjezdu zatáčkou. Při jízdě serpentinami je přední kolo na vnitřní straně zatáčky přibrzďováno přesně dávkovaným brzdným tlakem a je tím zamezeno jeho protáčení. Jízda tak může být ještě sportovnější, rychlejší a přesnější. Není proto divu, že již zahlédnutí zatáčky je důvodem k radostnému úsměvu.

Volkswagen Golf 8 GTE - Dvouspojková převodovka DSG
Volkswagen Golf 8 GTE - Dvouspojková převodovka DSG
Dvouspojková převodovka DSG
-

Dvouspojková převodovka DSG

Ušetřete si řazení, ne však radost z jízdy

Nastupte si a sešlápněte plynový pedál. Dvouspojková převodovka DSG s nově vyvinutým malým voličem zajistí radost z jízdy bez přerušení přenosu hnací síly. DSG mění plynule převodové stupně, a navíc snižuje spotřebu paliva. Požadovaný převodový stupeň zvolíte jednoduchým způsobem pouhým stiskem voliče převodovky. Přenos informace do převodovky se uskutečňuje pomocí elektrického signálu (Shift-by-Wire). Mimořádně praktické je také automatické rozjíždění a brzdění v popojíždějící koloně, které v kombinaci s převodovkou DSG zajišťuje volitelný asistenční systém Travel Assist.

Volkswagen Golf 8 GTE - Spojené síly (Boost)
Volkswagen Golf 8 GTE - Spojené síly (Boost)
Spojené síly (Boost)
-

Spojené síly (Boost)

Boost je synonymum pro spojený výkon

Plný výkon: Pro mód, ve kterém pracuje elektromotor a benzinový TSI motor s přímým vstřikováním společně, se používá termín Boost. Dojde přitom ke spojení síly obou agregátů a Vy máte k dispozici mimořádný krouticí moment. Pro získání maximálního výkonu tak ve Vašem GTE stačí stisknout pouhé jedno tlačítko - Hybrid/Sport.

Volkswagen Golf 8 GTE - Nabíjení
Volkswagen Golf 8 GTE - Nabíjení
Nabíjení
-

Nabíjení a dojezdová vzdálenost na elektrický pohon

S nabitou baterií dojede dále, než si myslíte

Proč tankovat benzin, když je elektřina levnější? Model Plug-In Hybrid Golf GTE Vám dává možnost nabíjet baterii elektromotoru zcela jednoduše doma z běžné síťové zásuvky. Kapalinou chlazená lithium-ion baterie se nabije na plnou kapacitu nejdéle za 5 hodin a v ní uložená energie zajišťuje maximální dojezdovou vzdálenost až 62 km (NEDC). Při nabíjení z volitelného wallboxu nebo z veřejné nabíjecí stanice, které jsou vybavené nabíjecím kabelem Mode 3 Typ 2 jsou pro nabití baterie na plnou kapacitu potřeba dokonce jen 3 hodiny a 40 minut.

Volkswagen Golf 8 GTE - Motor
Volkswagen Golf 8 GTE - Motor
Motor
-

Motor

Váš Golf GTE je spojením síly a efektivity

Silný hybridní pohon modelu Golf GTE se skládá z elektromotoru s plynulým přenosem hnací síly, který pracuje téměř neslyšně, a inovativního motoru TSI s objemem 1,4 l s přímým vstřikováním a výkonem 110 kW (150 k), jež zajišťuje neuvěřitelnou dynamiku při nízké spotřebě paliva. Při spojení výkonu obou motorů zrychlí Golf GTE z 0 na 100 km/h za pouhých 6,7 sekundy a krátkodobě dosáhne maximální rychlost 225 km/h. Celkový výkon systému při spojení obou motorů je 180 kW (245 k) a krouticí moment dosahuje impozantních 400 Nm.

Kromě tří intuitivně zřejmých provozních režimů hybridního pohonu je pro jízdu ve městě k dispozici čistě elektrický pohon - e-Mode, který umožňuje jízdu zcela bez emisí městskými centry a obytnými čtvrtěmi s dojezdem až 62 km (NEDC). Ve městech tedy můžete jezdit na čistě elektrický pohon, při předjíždění na silnici mimo město využijete spojení výkonu obou motorů a samotný TSI motor Vám při cestování na dovolenou prodlouží dojezdovou vzdálenost. Potom, co se vrátíte domů, pouze jednoduše opět nabijete baterii elektromotoru z běžné domovní zásuvky. K nabití baterie na plnou kapacitu přitom potřebujete 5 hodin. V případě, že k nabíjení využijete veřejnou nabíjecí stanici se střídavým proudem, nebo tzv. wallbox, zkrátíte dobu nabíjení dokonce na 3 hodiny a 40 minut.