Hyundai SANTA FE Hybrid 2021 - Pohon
Hyundai SANTA FE Hybrid 2021 - Pohon
Tok energie
-

Vše se děje plynule

Přepínání mezi zážehovým motorem a elektromotorem

Systém rekuperace kinetické energie při zpomalování nabíjí akumulátory elektromotorem. Energie uložená v akumulátorech poté napájí elektromotor, který je zdrojem hnací síly při akceleraci, jízdě do stoupání a pomalé jízdě.

  • Rozjezd/pomalá jízda: Při rozjezdu nebo pomalé jízdě napájí elektrická energie uložená v akumulátorech elektromotor, který nové Santa Fe Hybrid pohání.
  • Zrychlování/stoupání: Při intenzivním zrychlování nebo jízdě při stoupání pracuje elektromotor souběžně se zážehovým motorem, aby byla zajištěna maximální akcelerace a minimální spotřeba paliva.
  • Konstantní rychlost: Při konstantní rychlosti jízdy poskytuje výkon buď zážehový motor, nebo elektromotor, v závislosti na tom, který zdroj hnací síly je v příslušné situaci energeticky nejhospodárnější.
  • Zpomalování/klesání: Systém rekuperace kinetické energie nabíjí akumulátory brzděním elektromotorem. Elektrická energie získávaná při zpomalování nebo jízdě při klesání se ukládá do sady akumulátorů.
  • Rekuperace kinetické energie: Při zpomalování (např. brzděním nebo při jízdě při klesání) pracuje elektromotor jako generátor a přeměňuje získanou kinetickou energii na elektrickou, která se následně ukládá do akumulátorů.
Hyundai SANTA FE Hybrid 2021 - Pohon všech kol HTRACK
Hyundai SANTA FE Hybrid 2021 - Pohon všech kol HTRACK
Pohon všech kol HTRACK
-

Systém pohonu všech kol HTRAC™

Volba je jen na Vás

Špatné počasí? Serpentiny? Žádný problém! Nové SANTA FE se dodává s inovativním systémem pohonu všech kol HTRAC™, který zaručuje optimální ovladatelnost a jízdní vlastnosti v zatáčkách – jízda na kluzkém povrchu v městských ulicích a po rozbitých venkovských silnicích je díky tomu ještě bezpečnější a klidnější.

  • Režim Comfort: Nabízí vyšší úroveň stability. Systém na kluzké vozovce automaticky rozděluje hnací sílu mezi všechna kola.
  • Režim ECO: Optimalizuje plynulý rozjezd a provozní vlastnosti na měkkém povrchu, který klade velký odpor, a to úpravou točivého momentu motoru, charakteristiky řazení, protiprokluzového systému a rozdělování hnací síly pohonem všech kol.
  • Režim Smart: Přizpůsobuje se Vašemu jízdnímu stylu a stavu vozovky v reálném čase a automaticky přepíná mezi režimy Eco, Sport a Comfort, aby zajistil optimální provozní vlastnosti.
  • Režim Sport: Poskytuje ještě lepší akceleraci, protože přenáší až 50 % točivého momentu na zadní kola. Na kluzkém povrchu je hnací síla automaticky rozdělována mezi všechna kola.
Hyundai SANTA FE Hybrid 2021 - Volba jízdních režimů
Hyundai SANTA FE Hybrid 2021 - Volba jízdních režimů
Volba jízdních režimů
-

Volič jízdních a terénních režimů

Volba je jen na Vás

Jízdní režimy můžete snadno přepínat v závislosti na provozních podmínkách – a Vaší náladě! Zvolte režim Sport, který Vám zajistí ještě lepší výkon s rychlejšími reakcemi na pohyby pedálu plynu. Režim Eco poskytuje maximální hospodárnost. Pro obvyklé výkony s dobrou hospodárností si zvolte režim Comfort.

  • Režim Snow (sníh): Optimalizuje ovladatelnost minimalizací prokluzu kol na kluzkých a zasněžených silnicích úpravou točivého momentu motoru, charakteristiky řazení, protiprokluzového systému a rozdělování hnací síly pohonem všech kol.
  • Režim Sand (písek): Optimalizuje plynulý rozjezd a provozní vlastnosti na měkkém povrchu, který klade velký odpor, a to úpravou točivého momentu motoru, charakteristiky řazení, protiprokluzového systému a rozdělování hnací síly pohonem všech kol.
  • Režim Mud (bláto): Optimalizuje příslušné provozní vlastnosti pro jízdu na kluzkém povrchu s velkým jízdním odporem, a to úpravou točivého momentu motoru, charakteristiky řazení, protiprokluzového systému a rozdělování hnací síly pohonem všech kol.
Hyundai SANTA FE Hybrid 2021 - Exteriér
Hyundai SANTA FE Hybrid 2021 - Exteriér
Hybridní pohon
-

Hybridní pohon

Větší úspornost i vyšší výkon

Nové SANTA FE Hybrid posouvá hospodárnost na ještě vyšší úroveň díky dynamickému tandemu, tvořenému přeplňovaným zážehovým motorem a elektromotorem napájeným z akumulátorů. To vše bez nutnosti nabíjet akumulátory nebo měnit styl řízení. Hybrid plynule přepíná mezi elektromotorem a konvenčním motorem a navíc oba zdroje hnací síly dokáže využívat i současně.

Sada akumulátorů je díky nové platformě umístěna pod sedadlem spolujezdce vpředu – zvýšení hospodárnosti tak bylo dosaženo bez omezení prostoru pro cestující a zavazadla.

Užívejte si elektrickou akceleraci. Elektromotor o výkonu 44,2 kW poskytuje vysoký točivý moment při maximální hospodárnosti. Kromě toho zajišťuje také pozoruhodné zrychlení při rozjezdu.

Sada vysokovýkonných akumulátorů s kapacitou 1,49 kWh se vyznačuje vynikající charakteristikou nabíjení a vybíjení, která umožňuje maximálně využívat elektrickou jízdu a ukládat elektrickou energii pro pozdější využití.