Hyundai IONIQ Hybrid - ECO-DAS
Hyundai IONIQ Hybrid - ECO-DAS
ECO-DAS

ECO-DAS

Úspora paliva a snížení emisí: ECO-DAS

Skvělá spotřeba paliva a nízké emise CO2 modelu IONIQ Hybrid jsou podporovány systémem ECO-DAS (Eco driving Assistant). Po zadání trasy v navigačním systému následně prediktivní systém řízení energie analyzuje navrženou cestu a nastaví optimální kombinaci používání energie buď z akumulátoru nebo benzinu. Průvodce také upozorní řidiče, když nastane situace vyžadující zpomalení, aby se snížila spotřeby paliva.

  • Predikce stoupání: Pokud je na cestě stoupání a současně je stav nabití akumulátoru nízký pak IONIQ Hybrid zajistí jeho přednabití kooperací se spalovacím motorem ještě před příchodem stoupání. Díky takto získané energii může elektrický motor pomoci spalovacímu pří jízdě do stoupání a zefektivnit tak spotřebu energie.
  • Predikce klesání: Pokud je baterie dostatečně nabitá a v naplánované trase následuje klesání pak systém řízení zvýší podíl práce elektrického motoru v předpokladu získání elektrické energie zpět prostřednictvím rekuperace. Tím se sníží spotřeba benzínu pro práci spalovacího motoru a celkově spotřeba energie pro pohon vozu.
  • Asistent jízdy na volnoběh: Asistent jízdy na volnoběh – tzv. plachtění – analyzuje naplánovanou trasu včetně navigačních pokynů a audiovizuálně informuje řidiče o vhodném okamžiku pro snížení rychlosti a maximální využití kinetické energie vozu. Typickým příkladem je očekávaný sjezd ze silnice dálničního typu, kdy lze včasným sundáním nohy z pedálu akcelerátoru v okamžiku výjezdu zajistit optimální rychlost při odbočení a to bez maření energie použitím brzd. Výsledkem je snížení spotřeby paliva a tím i emisí.
Hyundai IONIQ Hybrid - Energetické toky
Hyundai IONIQ Hybrid - Energetické toky
Energetické toky

Energetické toky

Plynulé přepínání mezi zážehovým motorem a elektromotorem

Nový IONIQ Hybrid může jezdit v čistě elektrickém režimu poháněn výhradně elektrickým motorem. Nebo je schopen využívat v hybridním režimu kooperaci s zážehovým - benzínovým motorem kdy v závislosti na jízdní situaci plynule přepíná mezi oběma druhy pohonu. Prostřednictvím rekuperačního brzdění pak dokáže elektromotor vůz zpomalovat a navíc vzniklou elektrickou energii ukládat do akumulátoru. Energie uložená v akumulátoru je následně využívána na výpomoc při akceleraci, jízdě do kopce nebo při nízké rychlosti.

  • Start/Nízké rychlosti: čistě elektrický mód
  • Zrychlování / jízda do kopce: benzinový a elektrický motor
  • Jízda konstantní rychlostí: benzinový a elektromotor
  • Zpomalování / Jízda z kopce: rekuperační brzdění
Hyundai IONIQ Hybrid - Rekuperační brzdění
Hyundai IONIQ Hybrid - Rekuperační brzdění
Rekuperační brzdění

Nastavitelné rekuperační brzdění

Optimalizované brzdění pro nejlepší využití rekuperace brzdné energie

Brzdění je optimalizováno tak, aby co nejlépe využilo rekuperaci brzdné energie, což pomáhá vozu IONIQ Hybrid udržovat co největší stav nabití. Řidič může snadno nastavit úroveň rekuperačního brzdění pádly pod volantem. Intenzitu lze regulovat ve čtyřech stupních podle potřeby zpomalení. Nejsilnější stupeň rekuperace dokáže vůz po sundání nohy z pedálu akcelerátoru zcela zastavit.

Hyundai IONIQ Hybrid - Technologie
Hyundai IONIQ Hybrid - Technologie
Technologie

Dynamický tandem vyspělého benzinového motoru a elektromotoru

Vrchol hybridního výkonu

S dynamickým tandemem speciálně vyladěného přímovstřikového spalovacího motoru a elektrického motoru se nový IONIQ Hybrid stává světovou extratřídou a posouvá schopnost spořit palivo a energii na vyšší úroveň. A to bez vlivu na dynamiku provozu, která je podpořena výkonem 141 koní a točivým momentem 265 Nm. Spolu s dvoustupňovou automatickou převodovkou DCT, lehkou stavbou karoserie z pevného hliníku tak IONIQ Hybrid nabízí špičkovou kombinaci jízdní dynamiky a zároveň efektivity.

Hyundai IONIQ Hybrid - Jízdní režimy ECO a SPORT
Hyundai IONIQ Hybrid - Jízdní režimy ECO a SPORT
Jízdní režimy

Volba jízdních režimů

Vyzkoušejte si dva jízdní módy: ECO a Sport

Stiskem tlačítka si vyberte mezi dvěma jízdními módy ten, který právě odpovídá Vaší náladě: ECO nebo Sport. Styl a barva přístrojového panelu se dané volbě okamžitě přizpůsobí, stejně jako chování vozu. Sportovní režim uzpůsobuje řazení převodovky DCT pro dynamickou jízdu, dovoluje více vytáčet motor a preferuje nižší rychlostní stupně pro okamžitější reakci a zrychlení. Stejně tak řízení nabízí tužší charakteristiku pro intenzivnější sportovní pocit. Oproti tomu režim ECO je zaměřen na efektivitu s lehčí odezvou řízení a dřívějším řazením rychlostních stupňů.