Hyundai IONIQ Electric - Výhody elektropohonu
Hyundai IONIQ Electric - Výhody elektropohonu
Výhody elektropohonu

Výhody elektropohonu

Nulové emise během provozu

Okamžitě dostupný maximální točivý moment přináší působivé zrychlení jehož zdrojem je výkonný 100kW motor. Další částí skládačky maximální efektivity je oceňovaný aerodynamicky efektivní design a nulové emise během provozu. Níže objevte některé z mnoha dalších výhod modelu IONIQ Electric.

Nulové emise během provozu: IONIQ Electric se obejde bez spalování nafty či benzínu a svým provozem tedy lokálně nezatěžuje okolí emisemi škodlivých látek ani hlukem. Tato skutečnost je skvělou zprávou pro obyvatele vozy přeplněných měst. Elektrická mobilita dokáže pomoci při procesu snižování lokálního znečištění vzduchu způsobené dopravou a to v důsledku nižšího použití fosilních paliv. Efekt je o to větší v případě výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů.

Okamžité zrychlení: Elektrický pohon si Vás podmaní bleskovou reakcí a okamžitým zrychlením na vyžádání. Výkonný 100kW motor a vyspělý akumulátorový systém s kapacitou 38,3 kWh společně poskytují masivní točivý moment a ohromující akceleraci bez vyčkávání na nárůst otáček motoru či bez potřeby změny rychlostního stupně. Model IONIQ Electric se tak stává štikou v každodenního provozu.

Bez výměny oleje, snazší údržba: Protože IONIQ Electric není poháněn spalovacím motorem, nevyžaduje olej k mazání motoru nebo převodovky. Elektrická vozidla také nepotřebují palivovou nádrž, složitý převodový systém nebo katalyzátor, což znamená nižší náklady na údržbu a žádné výměny oleje.

Hyundai IONIQ Electric - Volba jízdního režimu
Hyundai IONIQ Electric - Volba jízdního režimu
Jízdní režimy

Tři jízdní režimy

Prostým stiskem tlačítka se Vám zpřístupní tři jízdní módy nového modelu IONIQ. Režim COMFORT nabízí excelentní vyvážení mezi efektivností a výkonem, ECO oproti tomu maximalizuje efektivnost práce s elektrickou energií a SPORT zpřístupněním dalších 30 Nm točivého momentu navíc poskytne maximum 295 Nm pro úžasné zrychlení. Vybranému jízdnímu režimu pak odpovídá změněný styl a barva přístrojového štítu.

Volba jízdního režimu stiskem tlačítka

Vše, co potřebujete, máte na dosah ruky – stiskem tlačítka na středové konzole volíte mezi jízdou vpřed, neutrálem, zpětným chodem a polohou pro parkování. K dispozici je také elektrická parkovací brzda s funkcí „Auto Hold“ či možnost bezdrátového nabíjení mobilních telefonů podporujících standard Qi.

Hyundai IONIQ Electric - Rekuperační brzdění
Hyundai IONIQ Electric - Rekuperační brzdění
Rekuperační brzdění

Inteligentní rekuperační brzdění

Řízené na základě informací z radarového snímače

Inteligentní rekuperační brzdění využívá informace z radarového snímače (sledujícího dopravní situaci před vozem) a na základě nich automaticky řídí úroveň rekuperačního brzdění a tedy ukládání elektrické energie do trakčního akumulátoru. Dále zohledňuje, zda se vůz pohybuje do kopce nebo z kopce, intenzitu rekuperace a vypočítané zpomalení díky tomu plně odpovídá dopravní situaci.

Ovládání intenzity rekuperace pádly pod volantem

Míru intenzity rekuperačního brzdění lze jednoduše měnit ve čtyřech krocích prostřednictvím pádel pod volantem. Díky správně zvolenému stupni rekuperace lze efektivně prodloužit dojezd díky ideálnímu stupni transformace pohybové energie na elektrickou. Delším přidržením levého pádla dojde k aktivaci maximálního stupně rekuperace a tedy i zpomalení. Tímto způsobem lze vůz úplně zastavit bez použití konvenčního brzdového pedálu.

Hyundai IONIQ Electric - Technologie
Hyundai IONIQ Electric - Technologie
Technologie

Elektrická budoucnost je tu

Na benzínovou stanici už jen pro kávu

Vylepšený elektrický pohonný řetězec s kapacitnějším akumulátorem a výkonnějším elektromotorem nabízí dojezd až 311 km s nulovými lokálními emisemi.* Výkonný motor s bohatou porcí točivého momentu získává energii z posíleného 38,3kWh Lithium-ion polymerového akumulátoru. Palubní nabíječka (OBC) nyní nabije trakční akumulátor rychleji a to díky posílení na hodnotu 7,2 kW. Při použití nabíjecí stanice se stejnosměrným napětím a výkonem 100 kW lze získat 80 % kapacity již za 54 minut.

* Hodnota dojezdu je určena dle měřícího cyklu WLTP a může se lišit v závislosti na jízdních podmínkách, jízdním stylu a také okolní teplotě.

Hyundai IONIQ Electric - Exteriér
Hyundai IONIQ Electric - Exteriér
Elektrický pohonný řetězec

Elektrický pohonný řetězec

Pohonné jednotky vylepšené pro vyšší výkon a delší dojezd

Hlavní komponenty nové pohonné jednotky modelu IONIQ Electric byly vylepšeny pro vyšší výkon a delší dojezd. Užívejte si o 36 % vyšší kapacitu trakčního akumulátoru - nově s kapacitou 38,3 kWh. Tento vysoce efektivní Lithium-ion polymerový akumulátor dodává energii elektrickému motoru s výkonem 100 kW a točivým momentem 295 Nm. Díky jeho okamžité dostupnost prakticky od nulových otáček dokáže tento pětisedadlový liftback zrychlit z nuly na 100 km/h během 10,2 sekundy. Účelně navržená platforma modelu IONIQ navíc umožnila prostorově úspornou integraci trakčního akumulátoru do podvozku bez omezení prostoru pro cestující či zavazadla. Umístění akumulátoru pod sedadly navíc významně snižuje těžiště vozu čímž podstatně vylepšuje jízdní vlastnosti, stabilitu a činní tak jízdu nejen zábavnou ale hlavně bezpečnou.