VW Golf GTD - Light Assist
VW Golf GTD - Light Assist
Dynamic Light Assist
-

Dynamická regulace dálkových světel Dynamic Light Assist

Dokonale osvětlená vozovka bez oslňování ostatních účastníků provozu

Byli jste již někdy oslněni dálkovými světly protijedoucího vozu? Vaše schopnost vidění je pak na krátkou dobu omezena, protože oči jsou vystaveny extrémní změně mezi jasným světlem a tmou. Vy však díky volitelné dynamické regulaci dálkových světel "Dynamic Light Assist" již nemusíte myslet na jejich přepínání.

Při úplné tmě a od rychlosti 60 km/h systém nejenom automaticky aktivuje dálková světla, ale v případě, že rozpozná protijedoucí vozidlo, je také v rámci možností systému částečně cloní. Vy tak můžete jet s trvale zapnutými dálkovými světly a vždy máte zajištěno to nejlepší možné osvětlení vozovky.

Vše zajišťuje kamera umístěná v uchycení vnitřního zpětného zrcátka, která rozpoznává světla vpředu jedoucích i protijedoucích automobilů a tyto informace předává do systému. Ten následně prostřednictvím maskovací funkce světlometů na příslušném místě cloní vyzařovaný světelný paprsek.

VW Golf GTD - Active info display
VW Golf GTD - Active info display
Active Info Display
-

Active Info Display

Díky volitelnému digitálnímu panelu Active Info Display si můžete užívat všechny výhody kombinovaného přístroje na velkém barevném TFT displeji s úhlopříčkou 31 cm (12,3 palců).

Prostřednictvím různých informačních profilů můžete cíleně nastavit data s nejvyšší prioritou, která se na displeji kombinovaného přístroje zobrazí společně s klasickými ukazateli - otáčkoměrem, tachometrem a počítadlem kilometrů.

Informační profily zvolíte rychlým a nekomplikovaným způsobem pomocí multifunkčního volantu. Zcela podle potřeby tak můžete vyvolat např. detailní data o jízdě nebo si můžete na displej přidat optické zobrazení informací Vašich asistenčních systémů. Aktivní plocha displeje přitom může být využita ještě efektivnějším způsobem, protože mezi kruhovými ukazateli mohou být zobrazena další data.

V kombinaci s navigačním systémem "Discover Media" se pak můžete rozhodnout, zda chcete navigační mapu zobrazit na panelu Active Info Display nebo zda ji chcete mít klasicky na displeji přístroje. Navigační systém "Discover Pro" pak umožňuje paralelní zobrazení na obou displejích.

VW Golf GTD - ACC & Front Assist
VW Golf GTD - ACC & Front Assist
Front Assist a ACC
-

"Front Assist" & ACC

I v hustém provozu můžete zůstat uvolnění

ACC měří vzdálenost a rychlost vpředu jedoucích vozidel. Při jízdě v kolonách a dopravních zácpách a v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG systém brzdí Váš Golf GTD až do úplného zastavení a během krátké chvíle automaticky opět pokračuje v jízdě. Systém v rámci daných možností udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, a to až do rychlosti 210 km/h.

Někdy nastane v silničním provozu nepředvídatelná situace, při které je nutné nouzově brzdit. V takovém případě může pomoci volitelný systém sledování odstupu "Front Assist", který Vás varuje v případě, že v rámci daných možností rozpozná kritickou situaci, při níž dojde k poklesu vzdálenosti od překážky před vozem. V takových kritických situacích Vás systém podporuje při brzdění nebo dokonce sám automaticky vozidlo brzdí s cílem snížit rychlost, při které dojde k nárazu.

VW Golf GTD - Emergency Assist
VW Golf GTD - Emergency Assist
Emergency Assist
-

Asistent pro jízdu v koloně a systém "Emergency Assist"

Uvádí věci do pohybu, když vše okolo stojí téměř na místě

Systém "Emergency Assist", který je součástí výbavy na přání, se automaticky zapne v případě, že systém neregistruje žádnou aktivitu řidiče a ani po varování se nedostaví žádná jeho reakce. Systém se následně snaží prostřednictvím brzdného rázu, varovných tónů, varovného blikání a cyklického jemného natáčení volantu v rámci jízdního pruhu přimět řidiče k reakci a současně tím varuje spolujezdce i ostatní účastníky provozu.

Jestliže se ani po všech těchto pokusech nedostaví adekvátní odezva řidiče, systém vozidlo kontrolovaným způsobem zastaví. V rámci daných možností tak lze zabránit nehodě.

Asistent pro jízdu v koloně i systém "Emergency Assist" jsou součástí paketu asistenčních systémů.

VW Golf GTD - Park Assist
VW Golf GTD - Park Assist
Park Assist
-

Park Assist

Parkování může být velmi snadné

K tomu, aby parkovací asistent "Park Assist" navedl Váš Golf GTD do parkovací mezery, stačí, když její délka je pouze o 80 cm větší než délka vozu. To, zda parkovací místo splňuje tuto podmínku, navíc dokáže i sám zjistit - při jízdě podél řady stojících vozidel rychlostí do 40 km/h.

Systém Vás však podporuje nejenom při couvání do podélných parkovacích míst, ale také při zajíždění do parkovacích míst popředu, a to jak do příčných, tak i podélných - například v podzemních garážích, kde je velmi málo místa.

Vy při manévrování ovládáte pouze pedály spojky, plynu a brzdy, asistent přitom navádí Váš vůz po ideální dráze do parkovací mezery - z podélných parkovacích míst navíc dokáže také samostatně vyjet. Prostřednictvím uchopení volantu, vyřazením rychlosti nebo stisknutím tlačítka "Park Assist" pak můžete kdykoli opětovně převzít kontrolu nad vozem nebo činnost asistenta ukončit.

VW Golf GTD - Blind spot senzor
VW Golf GTD - Blind spot senzor
Blind spot sensor
-

Blind spot sensor

Váš Golf GTD Vám pomůže při změně jízdního pruhu i při couvání z řady stojících vozidel

V případě, že se k Vám zezadu blíží jiné vozidlo a Vy ho nevidíte ve vnějším zpětném zrcátku ani ve vnitřním zrcátku pak se nachází v tzv. "mrtvém úhlu".

Před změnou jízdního pruhu Vám v takové situaci pomůže buď staré a osvědčené ohlédnutí se přes rameno, nebo volitelný systém "Blind Spot" senzor. Ten Vás varuje již od rychlosti 15 km/h prostřednictvím světelné signalizace z LED diod ve vnějším zpětném zrcátku Vašeho vozu Golf GTI. Zapnete-li i přesto směrovku, začne LED signalizace blikat zvýšenou intenzitou světla a varuje Vás tak před vozidlem, které se nachází v tzv. "mrtvém úhlu".

V kombinaci s asistentem pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist" může systém "Blind Spot" senzor v rámci možností systému varovat řidiče před změnou jízdního pruhu dokonce i prostřednictvím protipohybu řízení.

Asistent pro "vyparkování" podporuje řidiče v rámci daných možností při couvání z řady stojících vozidel. Systém prostřednictvím senzorů v zadním nárazníku monitoruje dopravu v příčném směru za automobilem. V případě, že se blíží jiné vozidlo, cyklista nebo chodec, zazní varovný signál a rozsvítí se varovné hlášení na displeji infotainment systému. Jestliže řidič na varování včas nereaguje, systém zabrzdí vozidlo a může tak zmírnit následky potenciální kolize nebo jí v optimálním případě zcela zabrání.