Hyundai IONIQ Plug-in - Rekuperační brzdění
Hyundai IONIQ Plug-in - Rekuperační brzdění
Rekuperační brzdění
-

Nastavitelné rekuperační brzdění

Optimalizované brzdění pro využití rekuperace brzdné energie

Brzdění je optimalizováno tak, aby co nejlépe využilo rekuperaci brzdné energie, což pomáhá vozu IONIQ Plug-in udržovat co největší stav nabití. Řidič může snadno nastavit úroveň rekuperačního brzdění pádly pod volantem. Intenzitu lze regulovat ve čtyřech stupních podle potřeby zpomalení. Nejsilnější stupeň rekuperace dokáže vůz po sundání nohy z pedálu akcelerátoru zcela zastavit.

Pádla pod volantem a ovládání nastavitelného rekuperačního brzdění

IONIQ Plug-in je vybaven řadicími pádly pod volantem, které plní dvojí funkci. Ve sportovním režimu slouží k manuální změně rychlostních stupňů a tím i většímu prožitku z dynamické jízdy. Oproti tomu v módu ECO lze jejich prostřednictvím měnit úroveň intenzity rekuperace – tedy jak silně IONIQ Plug-in Hybrid prostřednictvím elektromotoru zpomaluje a tedy i získává elektrickou energii.

Hyundai IONIQ Plug-in - Převodovka
Hyundai IONIQ Plug-in - Převodovka
Převodovka
-

Dvouspojková převodovka DCT

Dynamičtější jízda

Inovativní dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission) přináší kontinuální přenos výkonu a opravdový jízdní prožitek. Jedna spojka je vyhrazena pro liché a druhá pro sudé rychlostní stupně. Výsledkem je rychlá odezva a změna rychlostního stupně a celkově dynamičtější zážitek.

Hyundai IONIQ Plug-in - Jízdní módy ECO a SPORT
Hyundai IONIQ Plug-in - Jízdní módy ECO a SPORT
Jízdní režimy
-

Jízdní režimy

Vyzkoušejte si dva jízdní módy: ECO a Sport

Stiskem tlačítka si vyberte mezi dvěma jízdními módy ten, který právě odpovídá Vaší náladě: ECO nebo Sport. Styl a barva přístrojového panelu se dané volbě okamžitě přizpůsobí, stejně jako chování vozu. Sportovní režim uzpůsobuje řazení převodovky DCT pro dynamickou jízdu, dovoluje více vytáčet motor a preferuje nižší rychlostní stupně pro okamžitější reakci a zrychlení. Stejně tak řízení nabízí tužší charakteristiku pro intenzivnější sportovní pocit. Oproti tomu režim ECO je zaměřen na efektivitu s lehčí odezvou řízení a dřívějším řazením rychlostních stupňů.

Hyundai IONIQ Plug-in - Technologie
Hyundai IONIQ Plug-in - Technologie
Technologie
-

Jízda čistě na elektřinu kombinovaná s flexibilitou spalovacího motoru

Plug-in nabízí přesvědčivý výkon

V modelu IONIQ Plug-in hybrid je benzínový spalovací motor s přímým vstřikem paliva kombinován s elektromotorem o výkonu 44,5 kW. Celkově tato soustava pak nabízí systémový výkon 141 koní a točivý moment 265 Nm. Spolu s dvouspojkovou, hladce řadicí převodovkou a lehkou a zároveň pevnou karoserií nabízí dynamický paket a atraktivní jízdní zážitek.

Hyundai IONIQ Plug-in - Akumulátor
Hyundai IONIQ Plug-in - Akumulátor
Akumulátor
-

Lithium-ion polymerový akumulátor

Skvělý výkon

Výkonný 8,9kWh Lithium-ion polymerový akumulátor má vynikající charakteristiky nabíjení a vybíjení tolik potřebné např. pro efektivní ukládání energie získané rekuperačním brzděním. Umístěním akumulátorového packu pod zadní sedadla získal nový IONIQ Plug-in hybrid mimořádně nízké těžiště, která pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti a přináší radost z jízdy.