ŠKODA - ENYAQ 𝗶V
Škoda Enyaq iV jako ředitelský vůz v závodu kolem Španělska

La Vuelta: Škoda Enyaq iV jako ředitelský vůz ve třech etapách závodu kolem Španělska

Škoda je jedním z hlavních partnerů a dodává i oficiální vůz, sponzoruje také Zelený trikot pro jezdce s nejvyšším počtem bodů.

Při profesionálním cyklistickém závodě „La Vuelta“ (20. 10. – 08. 11. 2020) peloton provázelo několik vozů Škoda Enyaq iV. Vedle 13. etapy z Muros do Mirador de Ezaro nastoupilo nové SUV s čistě elektrickým pohonem na trať i v posledních dvou etapách ve dnech 7. a 8. listopadu 2020. Ředitel závodu Javier Guillén využíval vůz Škoda Enyaq iV jako ředitelský vůz („Red Car“) a řídil z něj celý závod.

La Vuelta, závod okolo Španělska (20. 10. – 08. 11. 2020) byl v důsledku omezení, podmíněných pandemií koronaviru, o něco kratší než obvykle, nebyl ale o nic méně zajímavý: například ve 13. etapě z Muros do Mirador de Ezaro závodníky čekaly pasáže s až dvacetiprocentním stoupáním. Na tomto úseku, dlouhém 33,7 kilometru, posloužila Škoda Enyaq iV poprvé jako „Red Car“ ředitele závodu Javiera Gulliéna, který do té doby dění kolem závodu řídil z vozu Škoda Superb iV. Další Škoda Enyaq iV na trať nastoupila jako podpůrné vozidlo Primože Rogliče, který vedle celkového hodnocení vyhrál i boj o Zelený trikot, pro nejlepšího sprintera, rovněž sponzorovaný automobilkou Škoda.

O víkendu pak vlajková loď značky Škoda s čistě bateriovým elektrickým pohonem doprovodila peloton v posledních dvou etapách tohoto klasického cyklistického závodu a díky rozsáhlé speciální výbavě se postarala o řádný průběh závodu. Včera Enyaq iV v čele pelotonu projel cílem v Madridu.

Červeně lakovaný vůz ředitele závodu Javiera Guilléna vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny. Ředitel závodu tu přijímá informace, komunikuje se závodními komisaři, řídi provoz pelotonu a udržuje kontakt s týmovými vozy.

Jako první sériový vůz značky Škoda na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen kombinuje Škoda Enyaq iV pohon zadních nebo všech kol s dojezdem až 536 kilometrů dle cyklu WLTP, který pro každodenní využití vozu plně postačuje. Tři velikosti akumulátoru a pět výkonových stupňů od 109 do 225 kW (148 až 306 k) pokrývají celou řadu rozdílných požadavků a oblastí využití.

Škoda AUTO je hlavním partnerem závodu „La Vuelta“, dodavatel oficiálního vozu i sponzor Zeleného trikotu pro jezdce s nejvyšším počtem bodů. Vedle podpory závodu okolo Španělska se Škoda zapojuje v mnoha dalších úrovních jako „motor cyklistiky“. Automobilka je hlavním partnerem celosvětově největší cyklistické události – Tour de France. Podporuje i další mezinárodní cyklistické závody. Česká automobilka navíc podporuje i řadu národních a mezinárodních masových cyklistických akcí. Jízdní kola a cyklistické doplňky jsou kromě toho také součástí rozšířené nabídky produktů. Na webových stránkách „We Love Cycling“ Škoda kromě toho nabízí také řadu zajímavých článků, příběhů a tipů, souvisejících s jízdním kolem a cyklistikou.