WLTP - nový standard
![WLTP - měření emisí](/images/seat/servis/seat-wltp-1700.jpg)
SEAT Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure - WLTP
WLTP je novým standardem v měření emisí
Na úvod trochu práva
EU stanovila období, během kterého budou všechny právní a technické změny postupně zaváděny. První vlna WLTP úspěšně odstartovala zavedení těchto změn. Nyní je dalším krokem směrem ke konsolidaci WLTP v Evropě její druhá vlna, kterou upravuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/46 / ES a nařízení Komise (ES) 692/2008 a nařízení Komise (EU) 2017/1151.
Druhá vlna WLTP nabyla účinnosti 01.01.2019 pro nové typy vozidel a 01.09.2019 pro všechna nová vozidla. Zahrnuje regulaci nových technických konceptů a aktualizací testu, jako jsou realistické emise z jízdy (RDE), test odpařování (EVAP), provozní shoda (ISC) a sledování spotřeby paliva (FCM). Tyto jsou vysvětleny v tomto dokumentu, stejně jako další relevantní informace o tom, co WLTP zahrnuje.
Tři hlavní faktory měření
![SEAT WLTP - Aerodynamika SEAT WLTP - Aerodynamika](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-aeorodynamika-icon.png)
Aerodynamika
Čím větší má automobil aerodynamický odpor vzduchu, tím více paliva spotřebuje. Čím aerodynamičtější je automobil, tím menší má aerodynamický odpor vzduchu, což má vliv na dlouhodobou hospodárnost.
![SEAT WLTP - Valivý odpor pneumatik SEAT WLTP - Valivý odpor pneumatik](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-valivy-odpor-pneumatik-icon.png)
Valivý odpor pneumatik
Valivý odpor, způsobovaný deformacemi pneumatik, snižuje za jízdy hospodárnost. Proto je důležité, aby také konstrukce pneumatik umožňovala co nejvyšší hospodárnost provozu.
![SEAT WLTP - Hmotnost SEAT WLTP - Hmotnost](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-hmotnost-icon.png)
Hmotnost
K uvedení těžkých předmětů do pohybu je zapotřebí vynaložit více energie. Čím je tedy automobil lehčí, tím méně paliva spotřebuje ke svému pohybu. Nízká hmotnost se jednoduše rovná hospodárnosti a navíc také vylepšuje ovladatelnost vozu.
Co musíte vědět
Všechno je to o přesnosti a relevantnosti. Stejný test platí pro mnoho různých metod po celém světě. Je to jedna z největších změn v automobilovém průmyslu.
![SEAT WLTP - výkon SEAT WLTP - výkon](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-vykon-icon.png)
Výkon
- realističtější řídící cykly
![SEAT WLTP - proces měření SEAT WLTP - proces měření](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-proces-mereni-icon.png)
Proces měření
- přísnější nastavení podmínek meření a vozu
![SEAT WLTP - komplexní SEAT WLTP - komplexní](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-komplexni-icon.png)
Komplexní
- prostor pro započítání prvků volitelné výbavy
![SEAT WLTP - presnost SEAT WLTP - presnost](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-presnost-icon.png)
Přesnost
- přesnější teploty při měření
![SEAT WLTP - Fáze implementace SEAT WLTP - Fáze implementace](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-faze-implementace.png)
Fáze implementace WLTP
- Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure
![SEAT WLTP - NEDC SEAT WLTP - NEDC](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-nedc.png)
Metodika NEDC
- NEDC - New European Driving Cycle
![SEAT WLTP SEAT WLTP](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp.png)
Metodika WLTP
- Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures
![SEAT WLTP - nový standard SEAT WLTP - nový standard](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-novy-standard.png)
Nový standard
- Příklad nového standardu
WLTP test podrobně
Proces testu
![Skutečné emise při jízdě (RDE) Skutečné emise při jízdě (RDE)](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-emise-pri-jizde.jpg)
Skutečné emise při jízdě (RDE)
Měření znečišťujících látek (NOx a prachových částic (PM)) při zkoušce a ve skutečném provozu při jízdě po silnici.
![Test odpařování (EVAP) Test odpařování (EVAP)](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-test-odparovani.jpg)
Test odpařování (EVAP)
Zkouška "ztráty nádrže při dýchání" ve vzduchotěsných zkušebních komorách měří unikající emise z nádrže a součástí blízkých motoru během 48 hodinové zkoušky.
![Sledování spotřeby paliva (FCM) Sledování spotřeby paliva (FCM)](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-sledovani-spotreby-paliva.jpg)
Spotřeba paliva (FCM)
Odchylka hodnot při zkoušce WLTP a dlouhodobým stavem vozidla (FCM) nesmí být vyšší než 5%.
![Provozní shoda (ISC) Provozní shoda (ISC)](/images/seat/servis/seat-wltp/seat-wltp-provozni-shoda.jpg)
Provozní shoda (ISC)
Rozšířit zkušební podmínky WLTP testováním zajetých vozidel s nájezdem nejméně 15 000 km a 6 měsíců (maximálně 100 000 km a 5 let).
Otázky a odpovědi
Nejdůležitější otázky a odpovědi o nových hodnotách spotřeby.
- Pojmem NEDC ("New European Driving Cycle") se rozumí test v měřící místnosti, který se v Evropě používal od roku 1992 k měření emisí výfukových plynů a spotřeby paliva osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel.
- NEDC byl nahrazen globálně standardizovaným testem WLTP ("Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure"). Tato nová metoda přispívá k realističtějšímu měření spotřeby vozidla a je založena na upraveném zkušebním cyklu s přísnějšími a přesněji definovanými podmínkami.
- Kromě WLTP se emise v Evropě stanovují v souladu se zkušebním postupem RDE ("Real Driving Emissions"), který odkazuje k provádění měření přímo při jízdě po silnici.
- Zatímco WLTP probíhá po dobu 30 minut na dynamometru za standardních podmínek, test RDE probíhá na veřejných silnicích. Při měření RDE se používá kombinace tras s náhodným zrychlením a zpomalením a celý test trvá mezi 90 a 120 minutami.
- Od září 2017 byl přechod na WLTP a RDE postupný. S platností od září 2018 se testovací postup WLTP stal povinným pro všechna nově zaregistrovaná vozidla, stejně jako omezení počtu částic (PN) v RDE. Od září 2019, s platností pro všechny nové regisrace, byla v rámci RDE stanovena nová povinná mezní hodnota pro oxidy dusíku (NOx).
- Hodnoty stanovené zkušební metodou WLTP by měli realističtěji odrážet spotřebu paliva a emise CO2 a výfukových plynů. To může znamenat, že se u vozidel se spalovacími motory zvýší udávaná spotřeba paliva a emise CO2. Individuální výběr motoru a volitelné výbavy ovlivní také udávanou spotřebu paliva a hladiny CO2. V závislosti na vnitrostátních právních předpisech to může také vést k navýšení daní za CO2.
- Od září 2018 byly všechny modely SEAT postupně převedeny na testovací postup WLTP.
Nenašli jste všechny informace?
Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím poptávkového formuláře níže nebo telefonicky do naší pobočky v Litoměřicích.