VW - Rekordní dojezd ID.3
ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie. Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl překonán o více než 100 kilometrů. Jízda proběhla na veřejných silnicích a dálnicích. Praktická ukázka potenciálu elektromobilů při velmi hospodárné jízdě.

Nový Volkswagen ID.31 stanovil svůj první rekord v dojezdu. Na jedno nabití sady akumulátorů překonal vzdálenost 531 kilometrů z Cvikova do Schaffhausenu (Švýcarsko). Oficiálně udávaná hodnota dojezdu je přitom až 420 kilometrů (podle metodiky WLTP), ale v praxi se ji podařilo překonat o více než 100 kilometrů, resp. 26 procent. Rekordní jízdu podnikl model ID.3 1st Pro Performance s 58kWh sadou akumulátorů z běžné sériové výroby elektromobilů v Cvikově. Na trase do Švýcarska, vedoucí výhradně po veřejných silnicích a dálnicích, ležela mimo jiné větší města Bayreuth a Ulm. Za volantem rekordního vozu seděl Felix Egolf, švýcarský specialista na maximálně hospodárnou jízdu se sériově vyráběnými vozy.

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu

"V tomto autě máte dojem, že je vyrobeno z jednoho kusu materiálu. Tento vůz je kompaktní a přesto prostorný, má úžasný, takřka futuristický design a větru klade minimální odpor," řekl Egolf po příjezdu do Schaffhausenu. Rekordní jízda sice není zcela porovnatelná s každodenním cestováním, i tak ale dokazuje praktickou připravenost modelu ID.3 na provoz v reálných podmínkách. "Díky vysokonapěťové sadě akumulátorů, hospodárnému pohonu a možnosti rychlého nabíjení nejsou problémem dokonce ani jízdy na dlouhé vzdálenosti," řekl Reinhard de Vries, technický ředitel společnosti Volkswagen Sachsen. "To je skvělá zpráva také pro tým v Cvikově a celý tým ID."

vw id 3 rekordni dojezd 04

Kromě techniky umožňuje dosažení co nejdelšího dojezdu především hospodárný způsob řízení vozidla. Felix Egolf maximálně využíval setrvačné jízdy modelu ID.3 a na dálnici místy šetřil energii v "aerodynamickém pytli". Naopak zatížení nebylo ideální. Z užitečné hmotnosti bylo využito celkem 250 kilogramů, protože Egolfa při jízdě doprovázel kameraman s potřebnou technickou výbavou. Kromě toho byly zapnuty vedlejší elektrické spotřebiče, jakými jsou navigační systém, světla pro denní svícení, audiosystém či ventilační soustava, a to přerušovaně nebo trvale. Navzdory tomu byla spotřeba elektrické energie pouhých 10,9 kWh/100 km. Normovaná spotřeba modelu ID.3 se pohybuje od 14,5 do 15,4 kWh/100 km.

Rekordní jízda vedla ze 44 procent na dálnicích a z 56 procent na silnicích. Průměrná rychlost jízdy činila 56 km/h. Felix Egolf potřeboval k ujetí trasy z Cvikova do Schaffhausenu celkem 9 hodin. Rekordním vozem byl model ID.3 1st Pro Performance se sadou akumulátorů o kapacitě 58 kWh, elektromotorem o výkonu 204 koní a lakováním karoserie manganově šedým odstínem.

Elektromobily ID.3 vyrábí závod Cvikov. ID.3 je prvním členem rodiny elektromobilů Volkswagen ID. Závod v Sasku hraje klíčovou roli v procesu přechodu na elektromobilitu. Jedná se o první velký výrobní závod, který byl kompletně transformován na elektromobilitu, a to prostřednictvím investic ve výši 1,2 miliardy eur. Veškeré práce v rámci rekonstrukce výrobního závodu budou podle plánu dokončeny v letošním roce. V roce 2021, prvním roce výroby výhradně elektromobilů, sjede z montážních linek v Cvikově cca 300 000 elektricky poháněných vozů na základě modulární platformy MEB. Cvikovský výrobní závod se tak stane největší a nejvýkonnější továrnou na elektromobily a převezme roli průkopníka v procesu transformace globální výrobní sítě značky Volkswagen.

Jízdu modelu ID.3 s rekordním dojezdem můžete sledovat ve videuvideu.

 

vw id 3 rekordni dojezd 02 vw id 3 rekordni dojezd 03

1) ID.3: kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 15,4 - 14,5; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A