• Značka modely: Škoda
130 let historie jako hlavní partner Tour de France

130 let historie jako hlavní partner Tour de France

Škoda Auto oslavuje na letošním ročníku vrcholné cyklistické akce 130 let od svého založení v roce 1895, kdy zahájila činnost výrobou jízdních kol.

Mladá Boleslav, 4. července 2025 – Zítra začíná 112. ročník Tour de France, nejvěhlasnějšího etapového závodu na světě, a Škoda Auto se k němu připojuje jako hlavní partner – již po 22. v řadě. Automobilka zajistí pro potřeby organizátorů až 225 doprovodných vozů a všechny budou plně elektrické či plug-in hybridní. Ředitel závodu Christian Prudhomme bude mít k dispozici dva „červené vozy“ – nový model Škoda Enyaq a Superb iV. Škoda Auto je vedle toho tradičním sponzorem zeleného trikotu pro vítěze bodovací soutěže a dodavatelem trofejí pro celkového vítěze a lídry bodovací a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce. Na 184 jezdců z 23 týmů letos čeká 21 etap o celkové délce 3 339 km s cílem na pařížském bulváru Champs-Élysées.

„Škoda Auto si s hrdostí připomíná 22 let v roli hlavního partnera závodu Tour de France. V roce, kdy oslavujeme 130. výročí od založení společnosti Škoda Auto, je náš závazek k cyklistickému sportu silnější než kdy dříve, a proto tento vzrušující závod rádi podpoříme moderní flotilou elektrických a plug-in hybridních doprovodných vozidel. Těšíme se, že se opět staneme součástí jedné z nejsledovanějších sportovních událostí na světě a připojíme se k milionům fanoušků podél trati a neuvěřitelným více než 3 miliardám diváků u obrazovek, kteří budou sledovat strhující výkony jezdců.“

Martin Jahn - člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing

Tour de France se letos opět vrátí na Champs-Élysées

Letošní 112. ročník se koná od 5. do 27. července. Slavnostní start Grand Départ proběhne na severu země v Lille a závod skončí dojezdem v tradičním cíli, na pařížském bulváru Champs-Élysées. Na 184 jezdců z 23 týmů čeká 21 etap o celkové délce 3 339 km přes vrcholy ve francouzském Centrálním masivu, Pyrenejích, Alpách – včetně proslaveného výjezdu na Mont Ventoux – a pohoří Jura. Nejvyšším bodem bude horské sedlo Col de la Loze (2 304 m n. m.), celkové převýšení na trati dosáhne 52 500 výškových metrů.

Škoda Auto zajistila až 225 doprovodných vozů pro organizátory i ředitele závodu

Česká automobilka v roli oficiálního hlavního partnera Tour de France dodala pro potřeby organizátorů až 225 plně elektrických a plug-in hybridních doprovodných vozů. Flotila sestává z nového, plně elektrického modelu Škoda Enyaq a plug-in hybridní verze vozu Škoda Superb. Vedle oficiálních vozidel přiveze Škoda dva předváděcí modely: Škoda Elroq Respectline bude doprovázet peloton v každé z etap letošní Tour de France a zdůrazní hodnoty značky Škoda, jako jsou respekt, rozmanitost a inkluze. Diváci se mohou těšit také na již desátý žákovský vůz, tentokrát nazvaný Škoda L&K 130, na jehož návrhu a výrobě se podíleli studenti Střední odborné školy strojírenské Škoda Auto.

Ředitel závodu Christian Prudhomme bude mít v čele pelotonu k dispozici dva „červené vozy“ – modely Škoda Enyaq a Superb iV. Automobily slouží jako mobilní velitelské stanoviště a jsou podle toho vybaveny nejen nápadným zbarvením, ale také pokročilou komunikační technikou pro nepřetržité sledování dění na trati a výměnu informací s ostatními organizátory.

Škoda Design autorem křišťálových pohárů s logem 130 let

Škoda Auto je tradičním sponzorem zeleného trikotu pro vítěze bodovací klasifikace a dodavatelem trofejí pro vítěze celkové, bodovací a vrchařské klasifikace i pro nejlepšího mladého jezdce. Letošní trofeje ozdobí speciální logo Škoda připomínající 130 let od založení automobilky.

Škoda připravila řadu aktivit a soutěž o účast na etapě na Champs-Élysées

Na stránce WeLoveCycling.cz bude Škoda Auto během Tour informovat fanoušky o dění na trati i v zákulisí a uspořádá také soutěže s možností vyhrát exkluzivní ceny. Hlavní výhrou pro sedm vylosovaných a jejich doprovod je účast na závěrečné etapě ve vozech Škoda. V Paříži se navíc mohou připojit k bývalým závodníkům při jízdě na 60 kilometrů dlouhém okruhu kolem Champs-Élysées. Mezi další ceny patří profesionální jízdní kola nebo originální zelený trikot Škoda. Členové cyklistické komunity Škoda měli rovněž příležitost přihlásit se na vyjížďku s Andym Schleckem, vítězem Tour z roku 2010 a ambasadorem platformy Škoda WeLoveCycling. Během celého závodu je divákům k dispozici pojízdná kavárna Škoda Coffee Car a chybět nebude karavana vozů Škoda s upomínkovými předměty. Automobilka také sponzoruje oficiální aplikaci Tour de France.

Cyklistika je součástí historického dědictví společnosti Škoda Auto

Historie společnosti Škoda Auto je úzce spjata s cyklistikou. Zakladatelé firmy Václav Laurin a Václav Klement zahájili výrobu jízdních kol v Mladé Boleslavi v roce 1895. Česká automobilka podporuje řadu významných cyklistických akcí pro profesionální i amatérské závodníky a závodnice, jako jsou Tour de France Femmes avec Zwift, Vuelta nebo L’Etape. Letos v květnu Škoda oznámila, že se pro příští dvě sezony stává oficiálním partnerem dalších vrcholných akcí pod hlavičkou Mezinárodní cyklistické unie (UCI): Mistrovství světa horských kol UCI a Mistrovství světa v gravelu UCI.