Škoda CITIGOe iV zahájení výroby
Zahájení sériové výroby modelu ŠKODA CITIGOe iV s bateriovým elektrickým pohonem

Dokonalý vůz do města: pětidveřový malý vůz je obratný, bezemisní a uvnitř prostorný.

Zahájení výroby ŠKODA CITIGOe iv

Společnost ŠKODA AUTO učinila další krok na cestě k elektrifikaci modelové palety: Dnes v závodě značky Volkswagen ve slovenské metropoli Bratislavě sjel z linky první vůz CITIGOe iV. Bezemisní pětidveřové městské vozidlo je prvním modelem značky s bateriovým elektrickým pohonem. Za podmínek, blízkých běžné praxi, dosahuje dojezdu až 260 kilometrů a přitom nadchne vysokým točivým momentem a dynamickými jízdními vlastnostmi.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku, říká: „Zahájením výroby modelu CITIGOe iV jsme dosáhli nového milníku v historii společnosti ŠKODA AUTO: Je prvním modelem naší značky s čistě bateriovým pohonem a přesvědčí mnoha praktickými přednostmi i velmi vysokou kvalitou výroby.“

CITIGOe iV s bateriovým elektrickým pohonem se vyrábí v závodě Volkswagen ve slovenské metropoli Bratislavě. Zde měl tento model také 23. května letošního roku svou světovou premiéru v rámci IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji.

Jako zdroj energie používá bezemisní městský vůz lithium-iontovou baterii o využitelné kapacitě 32,2 kWh. Ta napájí elektrický motor o výkonu 61 kW (83 k), jehož vysoký točivý model o hodnotě 212 Nm je k dispozici již při rozjezdu. CITIGOe iV s pohonem předních kol se z 0 na 100 km/h rozjede za 12,3 s, pružné zrychlení z 60 na 100 km/h zvládne za pouhých 7,3 s a maximální rychlost vozu činí 130 km/h. Je-li baterie plně nabitá, ujede CITIGOe iV za podmínek blízkým každodennímu provozu na jedno nabití až 260 kilometrů.

Jako malé bezemisní vozidlo s velkorysou nabídkou prostoru pro cestující a jejich zavazadla je CITIGOe iV dokonale uzpůsobeno pro jízdy po městě. Při kompaktních rozměrech – délce 3 597 mm a šířce 1 645 mm – nabízí dostatek prostoru pro čtyři osoby. Objem zavazadlového prostoru sklopením opěradla zadních sedadel vzroste z 250 na 923 litrů.

Výrazným vnějším identifikačním znakem elektrické verze vozu je z větší části uzavřená a v barvě vozu lakovaná maska chladiče. CITIGOe iV má kromě toho na zádi nápis ŠKODA a plakety iV. Součástí sériové výbavy jsou mlhové světlomety a LED-světlo pro denní svícení, na přání je k dispozici i funkce odbočovacího světla. Bezemisní novinka jezdí na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

ŠKODA nabízí model CITIGOe iV výhradně v pětidveřovém provedení a ve výbavovém stupni Style.

Sériově dodávaný airbag řidiče a vypínatelný airbag spolujezdce, stejně jako boční hlavové airbagy Thorax představují vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Součástí sériové výbavy modelu CITIGOe iV je také asistent pro jízdu v pruzích (Lane Assist), tempomat, vyhřívání předních sedadel, odpadkový koš v obložení dveří, zadní parkovací senzory, mezipodlaha v zavazadlovém prostoru, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, vyhřívané čelní sklo, držák multimediálních přístrojů a digitální radiopříjem DAB.

V České republice má CITIGOe iV s bateriovým elektrickým pohonem za sebou působivý vstup na trh: 500 vozů první série bylo vyprodáno během dvou měsíců. Tyto vozy byly dodány jak soukromým, tak fleetovým zákazníkům.

Na domácím trhu značky ŠKODA – v České republice – získají zákazníci při nákupu vozu navíc ekologický bonus ve výši 30 000 Kč. Tento příspěvek mohou využít dle vlastního uvážení – například na instalaci wallboxu k domácímu nabíjení baterie.