Výrobní závod Emden vstupuje do nové éry elektromobily

Zahájení rekonstrukce závodu v rámci přechodu na elektromobilitu: Vzniká nová výrobní hala pro elektromobily. Do výrobního závodu bude investována přibližně jedna miliarda eur. Od roku 2022 se bude na pobřeží Severního moře vyrábět kompaktní SUV ID.41 s výhradně elektrickým pohonem. Předseda představenstva značky Volkswagen Ralf Brandstätter: „Urychlujeme systémovou změnu – Emden je důležitým pilířem naší elektrické strategie“. Andreas Tostmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za výrobu a logistiku: „Jeden z nejmodernějších výrobních závodů v automobilovém průmyslu“. Předseda ústřední podnikové rady Bernd Osterloh: „Silný produktový mix pro silný výrobní závod“.

Značka Volkswagen realizuje důsledně a podle plánu přechod svých výrobních závodů na elektromobilitu i během koronavirové krize. Nyní byla zahájena rekonstrukce závodu Emden. Z jeho bran budou od roku 2022 vyjíždět elektromobily. Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: "Rekonstrukcí našeho závodu v Emdenu na výrobu elektromobilů urychluje Volkswagen systémovou změnu. Volkswagen investuje do transformace tohoto výrobního závodu přibližně jednu miliardu eur. Výrobní závod v Emdenu se tak stane důležitým pilířem naší elektrické strategie." Andreas Tostmann, člen představenstva, odpovědný za výrobu a logistiku, vysvětluje: "Emden přeměňujeme v jeden z nejmodernějších výrobních závodů v našem odvětví." Předseda ústřední podnikové rady Bernd Osterloh zdůrazňuje: "Naši zaměstnanci v Emdenu mají ke svému výrobnímu závodu mimořádně vřelý vztah. To znovu prokázaly i nejnovější personální přesuny. A proto jsem přesvědčen o tom, že modely Passat, Arteon a ID.4 budou velkým týmovým úspěchem. Jedná se totiž o silný produktový mix pro silný výrobní závod."

Volkswagen vyrábí ve svém závodě Emden modely Passat a Arteon, od roku 2022 se k nim přidá kompaktní SUV ID.4 s elektrickým pohonem.

Emden bude prvním výrobním závodem v Dolním Sasku, který bude vyrábět elektromobily ve velkých počtech. Od roku 2022 v něm bude vznikat nové kompaktní SUV ID.4 se zcela elektrickým pohonem a později i další modely elektromobilů. Výroba modelů Passat Limuzína, Passat Variant a Arteon včetně nové varianty Shooting Brake bude během víceletého přechodného období pokračovat. V poslední fázi rozšiřování výroby se technická kapacita výroby zvýší až na 300 000 elektromobilů.

Základem rekonstrukce výrobního závodu je výstavba nové montážní haly s plochou téměř 50 000 metrů čtverečních. V ní bude probíhat montáž výhradně elektromobilů. Lisovna a karosárna se navíc zvětší o 23 000 metrů čtverečních, lakovna bude modernizována a na ploše 6000 metrů čtverečních rozšířena o novou "dvoubarevnou halu" pro lakování střech vozidel černou barvou. Dvoubarevné lakování je jedním z charakteristických znaků rodiny ID. Kromě toho jsou plánovány nové sklady, jeden s výškovými regály a jeden automatizovaný pro drobné díly. Dokončení budov je plánováno na léto 2021. "Rekonstruujeme velký závod pro výrobu automobilů za plného provozu," říká vedoucí závodu Uwe Schwartz. "Jsme hrdí, že jsme prvním výrobním závodem v Dolním Sasku, který bude vyrábět vozidla jak se spalovacími motory, tak s elektromotory. V tomto ohledu podávají mimořádné výkony i naši zaměstnanci." Předseda podnikové rady závodu v Emdenu Manfred Wulff k tomu říká: "Díky ekonomicky i personálně vyváženému konceptu budou elektromobily z Emdenu vyvolávat nadšení u našich zákazníků na celém světě. Pro nás, obyvatele východního Fríska, je ctí a současně i závazkem ujmout se pro budoucnost tak důležitého úkolu."

Zaměstnanci absolvovali příslušná školení pro montáž elektrifikovaných vozidel již před zahájením výroby modelu Passat GTE2. Od podzimu 2019 jsou zaměstnanci z Emdenu v Cvikově, kde se podílejí na montáži výrobních zařízení a spuštění výroby elektromobilů. Získané zkušenosti následně využijí v Emdenu. Tato metoda bude nyní postupně využívána ve všech oblastech výroby. Všechny zaměstnance výrobního závodu navíc v příštích letech čeká ofenziva v oblasti kvalifikace. Ta bude zahájena jednodenním všeobecným školením na téma "Přechod na elektromobilitu" a zakončena individuálními školeními v příslušných oblastech výroby. Do zahájení výroby budou mít zaměstnanci za sebou více než 60 000 dnů školení.

Volkswagen chce být na světovém trhu lídrem v oblasti elektromobility. Do roku 2025 uvede značka Volkswagen na trh více než 20 modelů elektromobilů, aby podpořila přijetí elektricky poháněných vozidel motoristickou veřejností. ID.4 a ID.33 jsou pro značku Volkswagen důležitými milníky na cestě ke kompletně neutrální bilanci emisí CO2 do roku 2050, a to v souladu s pařížskými cíli pro ochranu klimatu. Již do roku 2025 se sníží emise CO2 produktové řady značky Volkswagen o jednu třetinu. Do roku 2024 investuje značka jedenáct miliard eur do elektromobility a četné výrobní závody připraví na výrobu elektromobilů. V Německu budou elektromobily koncernu Volkswagen vyráběny v Cvikově, Emdenu, Hannoveru, Zuffenhausenu a Drážďanech. V zahraničí budou elektromobily vznikat v závodech Mladá Boleslav, Chattanooga, Fo-šan a Anting.

vw vyrobni zavod emden 01 vw vyrobni zavod emden 02

1) ID.4: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.

2) Passat GTE: Spotřeba paliva (EU) v l/100 km: kombinovaná 1,5 - 1,4; spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 14,2 - 13,8; kombinované emise CO2 v g/km: 34 - 32; třída hospodárnosti: A+

3) ID.3: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze, a zatím se neprodává.