Volkswagen Užitkové vozy elektrizuje IAA 2018 pěti novými modely s nulovými emisemi

Volkswagen I.D. Buzz

I.D. BUZZ CARGO na základě rodiny I.D. je výhledem na novou éru Transporteru. Crafter HyMotion s palivovými články na vodík nabízí dojezd až 500 km. ABT e-Caddy s dojezdem 220 kilometrů přijde na trh již v polovině roku 2019. ABT e-Transporter s modulárními akumulátory: zákazníci mají na výběr dojezd 208 až 400 km. Volkswagen Užitkové vozy představuje Cargo e-Bike, nejmodernější elektrické nákladní jízdní kolo do velkoměst.

Volkswagen Užitkové vozy elektrizuje segment lehkých užitkových automobilů ofenzivou zaměřenou na elektrickou mobilitu. Specialista na inovativní řešení dopravy vystavuje na 69. veletrhu IAA Užitkové vozy (20. až 27. září) hned pět nových vozidel s nulovými emisemi, jimiž buduje pevné základy elektrické mobility pro komerční využití. V Hannoveru slaví světovou premiéru I.D. BUZZ CARGO, ABT e-Transporter, ABT e-Caddy, Cargo e-Bike a Crafter HyMotion, vybavený pohonem s palivovými články na vodík.

Světová premiéra I: I.D. BUZZ CARGO

Přesně před měsícem představil Volkswagen Užitkové vozy nový model e-Crafter, prvního reprezentanta ofenzivy v oblasti elektrické mobility. Předprodej lehkého užitkového vozu s elektrickým pohonem bude zahájen v ČR již na podzim. Elektrická ofenziva pokračuje na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018, jehož hvězdou je studie I.D. BUZZ CARGO1 - první užitkové vozidlo na základě nové rodiny I.D. a modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem.

I.D. BUZZ CARGO fascinuje progresivním designem s novou DNA, mimořádně velkorysou nabídkou vnitřního prostoru, režimem automatizované jízdy ("I.D. Pilot"), digitalizovaným systémem pro přepravu nákladu a dlouhým dojezdem. V závislosti na velikosti akumulátorů a příslušném modelu umožňuje platforma MEB dojezd cca 330 až více než 550 km (podle metodiky WLTP).

Světová premiéra II: Crafter HyMotion

vw crafter

Volkswagen Užitkové vozy se vydává novými cestami také světovou premiérou modelu Crafter HyMotion1, lehkého užitkového vozidla poháněného palivovými články na vodík. Crafter HyMotion je koncipován především pro přepravu na delší vzdálenosti. Čím více kilometrů vozidlo ujede v každodenním provozu, tím zajímavější je pro velká užitková vozidla vodíkový pohon s palivovými články. Palivové nádrže modelu Crafter HyMotion pojmou 7,5 kg vodíku. Lehké užitkové vozidlo s celkovou hmotností 4,25 tuny ujede s touto zásobou paliva více než 500 km.

Doplňování paliva probíhá u modelu Crafter HyMotion přibližně stejně rychle jako u jeho konvenčně poháněných sourozenců. Díky této skutečnosti je nová verze s nulovými emisemi mimořádně atraktivní pro komerční využití. Navzdory výrazně delšímu dojezdu má Crafter HyMotion vyšší užitečnou hmotnost než e-Crafter. Crafter HyMotion je zatím jen studií. Jakmile však bude k dispozici infrastruktura vodíkových plnicích stanic, bude elektromotor tohoto lehkého užitkového vozu s nulovými emisemi připraven ke startu.

Po modelu Caddy Maxi HyMotion, který byl poprvé představen v roce 2009 v rámci akce "Hydrogen Road Tour", je Crafter HyMotion již druhou studií značky Volkswagen Užitkové vozy s palivovými články na vodík.

Světová premiéra III: ABT e-Transporter

vw transporter

Volkswagen Užitkové vozy nabízí již osm desetiletí modelovou řadu Transporter. Nyní by mohl být pohon bestselleru napájen elektrickým proudem, jak naznačuje světová premiéra studie vozidla taxislužby ABT e-Transporter1. Koncepční vůz, vyvinutý ve spolupráci se společností ABT e-Line GmbH, vytváří jako lehký užitkový automobil s nulovými emisemi na veletrhu IAA Užitkové vozy pomyslné vysoké napětí. Systém akumulátorů studie ABT e-Transporter má modulární konstrukci, která v případě sériové výroby uspokojí nejrůznější požadavky zákazníků z hlediska provozních vlastností a nákladů. V základní konfiguraci je elektricky poháněný Transporter vybaven lithium-iontovými akumulátory s kapacitou 37,3 kWh a nosnost vozidla s touto baterií může být až 1 050 kg. Druhá verze akumulátorů nabízí kapacitu 74,6 kWh a nosnost až 750 kg. Dojezd se pohybuje v rozsahu od 208 do 400 km.

Světová premiéra IV: ABT e-Caddy

vw caddy

Druhým modelem ze společného vývoje společnosti ABT e-Line GmbH a značky Volkswagen Užitkové vozy, který slaví na IAA světovou premiéru, je ABT e-Caddy1. Tento model bude uveden na trh již v polovině příštího roku. Volkswagen Užitkové vozy představuje model ABT e-Caddy rovněž jako vozidlo taxislužby, pro kterou je jako stvořený. Výchozím modelem je totiž Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem a dostatkem prostoru pro pět cestujících včetně zavazadel. S dojezdem až 220 km (dle NEDC) je vozidlo s nulovými emisemi ideální pro provoz v ekologických zónách evropských měst. Zdrojem hnací síly je v modelu ABT e-Caddy elektromotor o výkonu 82 kW. Elektromotor je napájen z lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 37,3 kWh. ABT e-Caddy s nejvyšší rychlostí 120 km/h bude s objemem nákladového prostoru 4,2 m3 patřit mezi nejprostornější elektromobily své třídy. Nosnost automobilu může být až 635 kg.

Světová premiéra V: Cargo e-Bike

vw e bike

Volkswagen Užitkové vozy se navíc na IAA 2018 zapisuje do historie svým prvním elektrickým jízdním kolem. Cargo e-Bike je nejpokrokovějším nákladním jízdním kolem na světě, užitkovým vozidlem pro doručování zásilek koncovým odběratelům. Tříkolové vozidlo bude uvedeno na trh již v roce 2019. Cargo e-Bike1 disponuje systémem "pedelec" (pedal electric cycle), který jezdce podporuje při šlapání centrálně uloženým elektromotorem o výkonu 250 W (48 V) do rychlosti až 25 km/h. Výhodou jízdního kola "pedelec" je možnost provozu kdekoli, dokonce i v pěších zónách. Energii pro elektromotory poskytuje lithium-iontový akumulátor.

Pohon a robustní konstrukce nákladního jízdního kola jsou koncipovány pro užitečnou hmotnost až 210 kg (včetně jezdce). Vpředu je nejmenší užitkové vozidlo Volkswagen všech dob vybaveno dvěma koly. Mezi nimi je nízko uložená ložná plocha, k níž se připevní přepravní box s objemem nákladového prostoru 0,5 m3. Inovativní kinematika přední nápravy zaručuje, že se přepravovaný náklad na ložné ploše při průjezdu zatáčkou nenaklání s nákladním jízdním kolem, nýbrž zůstává stabilně stát ve vodorovné poloze. Systém naklánění jízdního kola je naprostou novinkou. Nový Cargo e-Bike se bude vyrábět v závodě značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru.

1) Vozidlo není dosud nabízeno k prodeji, a nepodléhá proto směrnici 1999/94/ES.