VW - Nový Golf R
VW spustil odpočítávání do premiéry nového modelu Golf R

Volkswagen spustil odpočítávání do světové premiéry nového modelu Golf R

Světová premiéra: Volkswagen představí nový Golf R již 4. listopadu. Nový Golf R1 je nejvýkonnější verzí v historii bestselleru s více než 35 miliony prodanými vozy. První generace sportovního vozu debutovala v roce 2002 s označením Golf R322, výkonem 241 k a pohonem všech kol. Jako první Volkswagen nabízel od roku 2003 dvouspojkovou převodovku.

Golf R je vrcholnou verzí historicky nejúspěšnějšího modelu značky Volkswagen, která nyní zahájila odpočítávání do světové premiéry nové generace. Nový Golf R se představí 4. listopadu a již o den později bude v Německu a Evropě zahájen předprodej nového sportovního vozu. Volkswagen rychle rozšiřuje portfolio sportovních verzí modelu Golf. Po debutu modelů GTI3, GTI Clubsport4, GTE5 a GTD6 následuje nyní nejdynamičtější zástupce osmé generace Golfu: nový Golf R. Stejně jako všechny vozy Golf se i Golf R vyrábí v závodě Wolfsburg.

Nový Golf R přijíždí na start

Ještě vyšší úroveň výkonu, jízdní dynamiky, hospodárnosti, konektivity a digitalizace. To jsou hlavní znaky nového modelu Golf R v roli dynamické vlajkové lodi osmé generace Golfu. Zvláštní pozornost si u nového modelu Golf R zaslouží také inovativní pohon všech kol se selektivním rozdělováním točivého momentu mezi kola zadní nápravy. Řízení pohonu všech kol má na starosti systém regulace jízdní dynamiky, který síťově propojuje také další podvozkové systémy včetně elektronické uzávěrky předního diferenciálu (XDS) a adaptivní regulace podvozku DCC. Nový Golf R nabízí díky tomu optimální trakci, precizní a neutrální jízdní vlastnosti a nejvyšší míru agility. Cílem vývoje bylo maximální potěšení z jízdy na špičkové úrovni. Zdrojem potřebné hnací síly je přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru, nejvýkonnější člen řady motorů EA 888, který se dodává pro nový Golf. Technicky vyspělá jednotka s přímým vstřikováním paliva se vyznačuje mimo jiné inovativními konstrukčními řešeními. Jejich příkladem je kapalinou chlazený přívod výfukových plynů k turbodmychadlu, integrovaný do hlavy válců, nebo variabilní časování sacích i výfukových ventilů.

Ohlédnutí do minulosti: První Golf R322, představený v roce 2002, byl automobilovou senzací. S šestiválcem 3,2 litru o výkonu 177 kW (241 k) byl nejvýkonnějším Golfem, který Volkswagen do té doby vyrobil. Navíc měl pohon všech kol a z nuly na 100 km/h dokázal zrychlit za pouhých 6,6 sekundy. Oproti původním plánům se prodal trojnásobný počet vozů. Od poloviny roku 2003 se jako první Volkswagen na světě dodával s dvouspojkovou převodovkou (DSG). Golf R32 byl technologickým majákem kompaktní třídy. V roce 2005 debutoval druhý Golf R322, který byl s výkonem 184 kW (250 k)2 ještě o trochu výkonnější a suverénnější. O čtyři roky později, na IAA 2009 ve Frankfurtu, se odehrála světová premiéra nástupce na základě šesté generace Golfu. Volkswagen u něj vyměnil atmosféricky plněný motor V6 za přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec (TSI)2, který byl o 21 procent hospodárnější. Z "R32" se stalo "R". Výkon třetí generace přitom vzrostl na 199 kW (270 k)2. V září 2013 následovala, znovu na IAA, čtvrtá generace modelu Golf R na základě Golfu 7, která prolomila magickou hranici výkonu 221 kW (300 k)2.

1) Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.

2) Tyto modely již nejsou v nabídce.

3) Golf GTI (180 kW/245 k, se 7stupňovou převodovkou DSG) - Spotřeba paliva (EU) v l/100 km: město 8,6, mimo město 5,3, kombinovaná 6,5; emise CO2 v g/km (kombinované): 149; třída hospodárnosti: C

4) Golf GTI Clubsport (221 kW/300 k, se 7stupňovou převodovkou DSG) - Spotřeba paliva (EU) v l/100 km: město 8,4, mimo město 5,6, kombinovaná 6,6; emise CO2 v g/km (kombinované): 151; třída hospodárnosti: C

5) Golf GTE - Spotřeba paliva (EU) v l/100 km: kombinovaná 1,5; spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 11,4; emise CO2 v g/km (kombinované): 34; třída hospodárnosti: A+

6) Golf GTD (147 kW/200 k, se 7stupňovou převodovkou DSG) - Spotřeba paliva (EU) v l/100 km: město 5,4, mimo město 3,9, kombinovaná 4,4; emise CO2 v g/km (kombinované): 117; třída hospodárnosti: A