VW osmá generace Golfu

Volkswagen zakončil rok 2020 jako jednička mezi importéry

V České republice bylo v roce 2020 registrováno 16 767 nových osobních vozů Volkswagen. Pětice nejúspěšnějších modelů: Golf, Tiguan, Passat, Touran a Polo. Úspěšné zahájení prodeje elektromobilu ID.3 se 101 registracemi.

Praha - Volkswagen potvrdil v loňském roce pozici nejprodávanější dovážené značky na českém trhu s osobními automobily. S 16 767 registracemi se ve statistikách Svazu dovozců automobilů umístil na celkovém druhém místě za domácí značkou Škoda. Největší oblibě se u českých zákazníků těší nový Golf, následovaný modely Tiguan, Passat, Touran a Polo. Své příznivce si již našel také revoluční elektromobil ID.3, který po svém uvedení na český trh na konci září dosáhl do konce roku pozoruhodných 101 registrací. Největším meziročním růstem se může pochlubit SUV T-Cross.

 

Osmá generace legendárního modelu Golf navazuje na úspěchy svých předchůdců i na českém trhu

"Přestože byl rok 2020 těžce poznamenán opatřeními proti šíření onemocnění Covid-19, dosáhl Volkswagen na českém trhu řady úspěchů," říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. "Volkswagen ovládl pořadí dovážených značek a celkem tři naše modely vykázaly meziroční růst navzdory značnému poklesu celkového trhu. Radost nám dělá také revoluční ID.3, s nímž jsme našim zákazníkům loni poprvé nabídli elektromobilitu bez jakýchkoli kompromisů."

V roce 2020 bylo v České republice registrováno celkem 16 767 nových osobních vozů Volkswagen. Pro značku Volkswagen to znamená první místo mezi importéry a podíl na trhu 8,26 %. Hvězdou loňského roku se v českých showroomech Volkswagen stal Golf, který byl uveden na trh již ve své osmé generaci. Ta okamžitě navázala na úspěchy svých předchůdců a s 3942 registracemi zaujala postavení neprodávanějšího modelu v portfoliu značky Volkswagen.

Nový Volkswagen Golf 8 tak byl jedním ze tří modelů značky Volkswagen, jichž se loni prodalo více než v předchozím roce, přestože celková poptávka na českém trhu poklesla téměř o pětinu. V případě Golfu činil nárůst o 12,15 %, ale ještě úspěšnější byl v tomto ohledu T-Cross, jehož registrace vzrostly z 516 na 719 vozů, tedy o pozoruhodných 39,34 %. Velkému zájmu zákazníků se v roce 2020 těšil také Passat s meziročním nárůstem 1,46 %.

Do pětice nejprodávanějších modelů Volkswagen v České republice v roce 2020 patří kromě Golfu také SUV Tiguan s 2616 vozy, již zmíněný Passat s 2226 vozy, rodinné MPV Touran s 1556 vozy a malé Polo s 1008 registracemi. Silně rostoucí poptávku po elektromobilech potvrzuje 101 registrací elektromobilu ID.3. Výhradně elektricky poháněné modely Volkswagen si na své konto připsaly celkem 141 registrací. Pohonu na benzin dalo přednost 9965 zákazníků, 6278 loni poprvé registrovaných nových osobních automobilů Volkswagen jezdí na naftu. Z průběžně rozšiřované nabídky modelů Volkswagen s alternativními pohony si zákazníci loni pořídili 77 hybridních vozů a 148 vozů poháněných motorem na stlačený zemní plyn (CNG).

 

 

Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.