Volkswagen světlomety
Interaktivní přední a zadní světlomety posunou bezpečnost na novou úroveň

Budoucí osvětlovací systémy budou promítat informace na vozovku nebo do virtuálního prostoru jako trojrozměrné hologramy. Vlastní kompetenční centrum pro světlomety v závodě Wolfsburg.

Volkswagen vyvíjí inovativní osvětlovací techniku, která zvýší úroveň bezpečnosti. Zároveň umožní realizovat ještě individuálnější design automobilů. Volkswagen nyní na mezinárodním workshopu ukazuje, jak budou nově vyvíjené osvětlovací systémy komunikovat a přispívat k ještě bezpečnější jízdě.

Inženýři a designéři značky Volkswagen využívají veškeré technické možnosti ke zvyšování bezpečnosti prostřednictvím inovativní osvětlovací techniky. Na jedné straně usilují o zdokonalování důvěrně známých osvětlovacích funkcí v automobilu s cílem optimalizovat bezpečnost současného silničního provozu. Technickým vrcholem tohoto vývoje jsou například "světlomety Matrix LED IQ. Light" v novém modelu Touareg, díky nimž je jízda za tmy ještě bezpečnější a komfortnější. Kromě toho se designéři a inženýři se specializací na osvětlení zaměřují také na budoucnost. Nově vyvíjené automobily s funkcemi autonomní jízdy budou totiž účastníky každodenního silničního provozu konfrontovat s novými situacemi - příkladem je chybějící zrakový kontakt s řidičem.

vw svetlomety

Zde proto přijdou do hry zcela nové osvětlovací funkce schopné interakce. Mezi nové osvětlovací systémy budou patřit mikropixelové světlomety HD s až 30 000 světelnými body a vysokovýkonné světlomety LED jako alternativa laserových světlometů. Mikropixelové světlomety HD budou poprvé promítat informace přímo na vozovku, čímž přispějí k dalšímu zvýšení bezpečnosti. Tímto způsobem lze realizovat také nové asistenční systémy, jako je například "Optical Lane Assist". Světlomety tohoto systému promítají před model Touareg jízdní pruhy, jejichž prostřednictvím řidič - například při jízdě zúženým úsekem - získá přesnou představu o šířce SUV (včetně přívěsu) a vzdálenostech od okrajů jízdního pruhu. Jízdní pruhy se přitom přizpůsobují dokonce i zakřivení zatáček. Takové smysluplné a pro zvýšení bezpečnosti využitelné osvětlovací funkce jsou testovány se světlomety HD LCD.

Interaktivní zadní světlomety pro ještě vyšší bezpečnost

Nové systémy, jako jsou například světlomety Matrix SBBR, způsobí revoluci také v konstrukci zadních světlometů. Díky technice Matrix SBBR bude možné do zadních světlometů integrovat mimo jiné výstražná upozornění. Prostřednictvím takto koncipované komunikace mezi jednotlivými vozidly bude možné předcházet vzniku nebezpečných situací například na konci dopravní kolony. Naproti tomu manévrování bude ještě bezpečnější díky novým asistenčním funkcím, jako je "Optical Park Assist", který pracuje s mikročočkami. Tento systém promítá při manévrování trajektorii jízdy na vozovku, aby byli chodci upozorněni na parkující vozidlo.

vw tiguan

Vlastní světelný tunel Volkswagen zkracuje dobu vývoje

Volkswagen otevřel v závodě Wolfsburg vlastní kompetenční centrum pro osvětlovací techniku, aby byl optimálně připraven na výzvy budoucnosti. Ve Wolfsburgu - v oddělení "výzkumu a vývoje", srdci světa značky Volkswagen - je v provozu světelný tunel, který má délku 100 metrů, šířku 15 metrů a výšku pět metrů. Na imitaci silnice jsou v tomto tunelu testovány osvětlovací systémy současnosti i blízké a vzdálené budoucnosti. Testy je možné reprodukovatelně opakovat. Ve světelném tunelu lze díky tomu ještě lépe než dosud porovnávat a hodnotit jednotlivé systémy. Centrum je rovněž ideální pro výzkum vnímání světla řidiči a chodci. Světelný tunel zkracuje dobu vývoje nových předních a zadních světlometů i systémů osvětlení interiéru, protože umožňuje snížit počet časově náročných testovacích jízd za tmy. Pokrok ve vývoji osvětlovací techniky tak lze ještě rychleji přenášet do nových sériově vyráběných technologií. Z toho vyplývá zvýšení bezpečnosti, z něhož profitují všichni účastníci silničního provozu.

1) Tiguan 2.0 TDI SCR 4Motion 110 kW/150 k (metodika EU): Spotřeba paliva v l/100 km: město 6,2 - 6,0/mimo město 5,1 - 5,0/kombinovaná 5,4 - 5,3; kombinované emise CO2 v g/km: 143 - 140, třída hospodárnosti: B