ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV
ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV

V hlavním výrobním závodě Škoda AUTO modelu Enyaq Coupé iV

Enyaq Coupé iV je založen na bázi platformy MEB koncernu Volkswagen.

V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda AUTO v Mladé Boleslavi byla zahájena sériová výroba nového vozu Škoda Enyaq Coupé iV. Stejně jako úspěšný plně elektrický vůz s bateriovým pohonem Škoda Enyaq iV vychází i novinka z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Vedle vozů modelových řad Škoda Enyaq iV, Octavia a Octavia iV bude v hlavním výrobním závodě denně vznikat více než 120 těchto elegantních kupé.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast výroby a logistiky:

„V minulém roce jsme vyrobili už 50 000 vozů Škoda Enyaq iV. Teď produkci ještě navýšíme o nový model Škoda Enyaq Coupé iV. Blahopřeji všem zaměstnancům ke zdařilé přípravné fázi. To, že se teď i verze kupé našeho úspěšného elektrického SUV bude vyrábět v samém srdci naší značky, v Mladé Boleslavi, je skvělé vyznamenání pro celý náš tým.“

2 000 zaměstnanců tu vedle modelů Škoda Enyaq iV a Škoda Octavia bude na stejné výrobní lince rovněž montovat více než 120 vozů modelu Enyaq Coupé iV denně. Obě varianty modelu Enyaq iV jsou jedinými modely na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které sjíždí v Evropě z výrobní linky mimo Německo.

Emocionálně střižená Škoda Enyaq Coupé iV v sobě spojuje sportovní linie s velkorysou nabídkou prostoru a nabízí zavazadlový prostor o objemu 570 litrů. Sériově dodávaná panoramatická prosklená střecha je největší, kterou lze v aktuálním portfoliu značky Škoda najít, a zabírá celou plochu střechy. Současně je ale tenčí než plná střecha, což cestujícím nabízí více místa nad hlavou.

V porovnání s modelem Škoda Enyaq iV se podařilo dále zlepšit koeficient aerodynamického odporu. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx činí 0,234 a přispívá tak k vysoké efektivitě modelu Škoda Enyaq Coupé iV. Maximální dojezd činí (v závislosti na výbavě) až 545 kilometrů* podle metodiky WLTP. Škoda Enyaq Coupé iV je díky tomu dobře využitelná i pro jízdy na dlouhé vzdálenosti.

V rámci své strategie NEXT LEVEL ‑ Škoda STRATEGY 2030 automobilka s odhodláním pokračuje v elektrifikaci svého modelového portfolia: do roku 2030 uvede na trh minimálně tři další plně elektrické modely, které budou velikostí i cenou pod úrovní modelu Enyaq iV. Cílem je zvýšit podíl plně elektrických modelů na celkových prodejích značky Škoda v Evropě do roku 2030 na 50 až 70 procent. Tímto způsobem chce automobilka snížit své flotilové emise oproti roku 2020 o více než 50 procent. Současně společnost Škoda AUTO pracuje na tom, aby se domovská Česká republika stala jedním z center elektromobility: ve všech českých výrobních závodech společnosti Škoda AUTO v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí se mají do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo jejich komponenty, díky čemuž budou uchována stávající pracovní místa a zároveň vytvořeny i nové pracovní příležitosti.

*všechny údaje jsou pouze předběžné