Světový kongres ITS ukazuje budoucnost dopravy: Autonomní ID. BUZZ zahájí v roce 2025 provoz v Hamburku

Nejvýznamnější mezinárodní odborný veletrh v oboru dopravy. Volkswagen Užitkové vozy a poskytovatel služeb pro mobilitu MOIA představují možnosti využití autonomních vozidel. Veřejnou dopravu podporují vozidla pro sdílenou jízdu.

V Hamburku byl zahájen světový kongres ITS. Společnosti Volkswagen Užitkové vozy a MOIA na něm v hale 5 až do pátku (15. října) ukazují, jaké nové možnosti využití vzniknou vývojem autonomních vozidel. Návštěvníci se mohou usadit do křesel MOIA v modelu ID. BUZZ AD1 s konfigurací sedadel obvyklou pro komerční přepravu osob. Simulace na displeji jim pak ukáže, jak lze zorganizovat autonomní přepravu osob a zboží. "Považujeme se za partnery měst a těmito službami pro mobilitu chceme významně přispívat ke zlepšování nabídky dopravy ve městech a ke zvyšování úrovně bezpečnosti silničního provozu," vysvětloval při včerejší odpolední prohlídce výstavní expozice Michael Obrowski, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, odpovědný za finance, prvnímu starostovi Hamburku Peteru Tschentscherovi. V "jeho" městě budou v roce 2025 poprvé na světě uvedeny společnostmi Volkswagen Užitkové vozy a MOIA do provozu autonomní vozy pro osobní přepravu. Řada dalších velkoměst v Evropě a USA bude následovat.

ITS v Hamburku je ideálním místem pro prezentaci řešení mobility, která jsou koncipována pro využití v mezinárodním měřítku. Světový kongres je nejvýznamnější mezinárodní akcí v oborech inteligentních dopravních systémů a služeb. Na kongresu se setkávají nejen odborníci na IT, mobilitu a logistiku, ale také zástupci z řad místní samosprávy a odborných sdružení. Mezi hlavní témata patří automatizovaná, kooperativní a síťově propojená mobilita, tedy přechod od řidiče k autonomní jízdě. Kromě kongresu pro odborné publikum ve znovuotevřeném kongresovém centru CCH (Congress Center Hamburg) se bude ve čtvrtek 14. října konat den pro veřejnost s bezplatným vstupem. V expozicích ve výstavních halách a na vybraných místech ve veřejném prostoru čeká návštěvníky velmi zajímavý program, jímž bude provázet moderátor televizní a rozhlasové stanice NDR Yared Dibaba. Zájemci se mohou přihlásit na den pro veřejnost na internetové adrese www.itsweltkongress.hamburgwww.itsweltkongress.hamburg.

Autonomní jízda je pro koncern Volkswagen klíčovou technologií, která umožňuje realizovat nová řešení mobility a zvyšovat bezpečnost silniční dopravy. Značka Volkswagen Užitkové vozy, MOIA a americká technologická společnost ARGO AI, která vyvinula systém automatizované jízdy, již společně zkoušejí svůj systém autonomních sdílených jízd v pilotním projektu v Hamburku. MOIA ve své expozici v hale 5 ukazuje v interaktivní simulaci, jak mohou velké flotily vozidel pro autonomní sdílení jízd významně přispět k transformaci mobility. "MOIA v současnosti provozuje několik stovek vozidel. Jakmile se flotila rozroste na 1000 vozidel a více, začnou se projevovat veškeré výhody sdílení jízd. Nabídka mobility pro uživatele se rozšiřuje, klesá individuální doprava, profituje z toho také veřejná hromadná doprava," říká generální ředitel společnosti MOIA Robert Henrich.

Volkswagen Užitkové vozy a MOIA vystupují jako partneři měst. Společnost MOIA již nyní doplňuje systém veřejné hromadné dopravy v Hamburku svou nabídkou sdílení jízd. V době lockdownu zajišťovala navíc na zakázku města i noční dopravu a v době od půlnoci do 6:00 h přepravovala klíčové zaměstnance na jejich pracoviště.

1 ID. BUZZ AD - Vozidlo se nebude prodávat

vw uzitkove svetovy kongres its 01 vw uzitkove svetovy kongres its 01

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.