TENTO MODEL JIŽ NENÍ V NABÍDCE, PODÍVEJTE SE NA AKTUÁLNÍ MODELY Škoda Enyaq.
- Cena vozu od:-
- Výkon:210 kW
- Výkon:285 k
- Palivo:Elektro
- Spotřeba paliva:15,0 - 17,0 kWh /100 km
- Emise:0 g/km
Škoda Enyaq Sportline
Zážitek ze svižné a živé jízdy
Sportovní nárazníky a černé detaily zdůrazňují charakter modelu Sportline. Prostorný interiér doplňují sportovní sedadla čalouněná materiálem Suedia.
Design

Elektrizující styl
Elektromobily již ze své podstaty nabízejí zážitek ze svižné a živé jízdy. Model Enyaq Sportline posouvá tento zážitek na zcela novou úroveň. Zaujme vás svým okouzlujícím vzhledem, který zahrnuje sportovní nárazníky, boční prahy v barvě karoserie, vysoce lesklé černé detaily a 20“ kola Vega nebo 21” kola Supernova.
Výbavové stupně

Sportline 85
Enyaq Sportline zahrnuje navíc černě lakované prvky karoserie, velká 20“ kola z lehké slitiny, snížený sportovní podvozek, sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, tříramenný sportovní multifunkční volant a dekorační lišty v dekoru Carbon. Naleznete zde také Matrix-LED přední světlomety, Top LED zadní světla, interiér Sportline v kombinaci Suedia a kůže a další.
Hlavní prvky výbavy
- Dojezd až 553 km (dle WLTP)
- Rychlé nabíjení z 10 na 80 % již za 28 minut
- Kola z lehké slity Vega 20"
- Matrix-LED přední světlomety
- Asistovaná jízda 2.5

Sportline 85x
Enyaq Sportline zahrnuje navíc černě lakované prvky karoserie, velká 20“ kola z lehké slitiny, snížený sportovní podvozek, sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, tříramenný sportovní multifunkční volant a dekorační lišty v dekoru Carbon. Naleznete zde také Matrix-LED přední světlomety, Top LED zadní světla, interiér Sportline v kombinaci Suedia a kůže a další.
Hlavní prvky výbavy
- Dojezd až 527 km (dle WLTP)
- Rychlé nabíjení z 10 na 80 % již za 28 minut
- Kola z lehké slity Vega 20"
- KESSY - bezklíčové zamykání a startování
- Asistovaná jízda 2.5
- Virtuální pedál
Dostupné motorizace
| Verze | Sportline | Palivo | Spotřeba |
|---|---|---|---|
| 85 210 kW 82 kWh | Elektro | 15,6 - 16,2 kWh/100 km | |
| 85x 210 kW 82 kWh | Elektro | 16,2 - 16,9 kWh/100 km |
Motory

82 kWh 210 kW 1° převodovka
Sportline 85
- Spotřeba od:15,2 kWh/100km
- Převodovka:1° Automatická
- Palivo:Elektro
- Max. ryvhlost:180 km/h
- Zrychlení:za 6,7 s na 100km/h

82 kWh 210 kW 1° převodovka 4x4
Clever 85x, L&K 85x
- Spotřeba od:15,6 kWh/100km
- Převodovka:1° Automatická
- Palivo:Elektro
- Max. rychlost:180 Nm
- Zrychlení:za 6,6 s na 100km/h
Jízdní asistenti

Asistovaná jízda 2.0
Asistovaná jízda 2.0 v sobě integruje několik systémů a funkcí, které představujeme zvlášť na následujících stránkách. Jejich propojením vůz dokáže významně usnadnit řízení a zvýšit pohodlí při jízdě. Po aktivaci zvládne Asistovaná jízda 2.0 samočinně zastavit a znovu se rozjet, vést vozidlo v pruhu, následovat ostatní vozy v koloně, pomůže vám zaparkovat, nebo zobrazí okolní provoz na displeji před vámi.

Prediktivní adaptivní tempomat
Nový prediktivní adaptivní tempomat rozšiřuje funkce adaptivního tempomatu. Kromě provozu před vozem zpracovává také rozpoznané dopravní značky a rychlostní limity uložené v navigaci. Díky tomu s předstihem upravuje rychlost například před zatáčkami, kruhovými objezdy, křižovatkami nebo podle rychlostních limitů.

Rozpoznání dopravních značek
Systém rozpoznání dopravních značek využívá multifunkční kameru a údaje z navigačního systému a na základě jejich součinnosti rozpoznává a následně řidiči zobrazuje dopravní značky. Systém zpracovává dopravní značení omezení rychlosti, zákazu předjíždění, zákazu vjezdu na jednosměrnou komunikaci a veškeré dodatečné pokyny, včetně značení konce omezení.

Adaptivní vedení v pruhu
Tento asistent vás dokáže udržet uprostřed jízdního pruhu. Systém spolupracuje s kamerou a rozpoznává jízdní pruhy na vozovce, a to včetně žlutých čar při stavebních pracích, kuželů a jiných hranic vozovky či jízdního pruhu. Vylepšená „adaptivní“ varianta tohoto asistentu (dostupná pouze jako součást Asistované jízdy 2.0) spočívá v tom, že systém udržuje vozidlo na zvolené pozici v jízdním pruhu a vůz „nekličkuje“.

Asistent jízdy v koloně
Tento asistent usnadňuje jízdu v koloně. Asistent jízdy v koloně ve spolupráci s Adaptivním tempomatem a Adaptivním vedením v pruhu rozjíždí, brzdí a zatáčí vůz tak, aby kopíroval pohyb okolních vozidel v koloně.

Nouzový asistent
Nouzový asistent snižuje riziko nehody v případě zdravotní indispozice řidiče. Pokud Adaptivní vedení v pruhu rozpozná, že řidič ani po výstražném varování nemá ruce na volantu, aktivuje se manévr pro nouzové zastavení. Ten převezme vedení vozu v jízdním pruhu, zapne výstražná světla a začne vůz zpomalovat až do úplného zastavení.
Bezpečnostní asistenti

Front Assist včetně asistentu pro vyhýbací manévry
Front Assist je bezpečnostní systém varování před srážkou. Pokud je kolize nevyhnutelná, začne systém brzdit, aby minimalizoval její následky. Kromě toho také systém nouzově zastaví, pokud detekuje, že před vozem přes cestu nebezpečně přechází chodec nebo přejíždí cyklista.
V kritické situaci, kdy brzděním zasahuje Front Assist (a vůz je vybaven adaptivním tempomatem) a řidič naznačí volantem vyhýbací manévr, pomůže Asistent pro vyhýbací manévry cílenými zásahy do řízení objet překážku tak, aby se s ní vůz nestřetl.

Asistent při odbočování
Asistent při odbočování, který je součástí Front Assist, má za úkol sledovat protijedoucí vozidla při odbočování vlevo v nízkých rychlostech, nejčastěji na křižovatce. Pokud hrozí přímé nebezpečí, zabrzdí vůz do úplného zastavení a zároveň spustí varovný signál.

Asistent změny jízdního pruhu
Díky dvěma radarovým čidlům v zadní části vozu zaznamenává Asistent změny jízdního pruhu vozidla jedoucí za vámi a vozidla nacházející se v mrtvém úhlu. O těchto vozech vás informuje světelnou signalizací na vnitřní straně krytu zpětných zrcátek. Asistent změny jízdního pruhu je aktivní až do vzdálenosti 70 m, a dokáže vás tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích.

Varování při vystupování
Tento bezpečnostní prvek je další přidruženou funkcí Asistentu změny jízdního pruhu. Varování při vystupování opticky i akusticky varuje řidiče i ostatní cestující (vpředu i vzadu) například při vystupování z podélně zaparkovaného vozu, kdy by otevření dveří hrozilo srážkou s jiným vozem, cyklistou, motocyklistou, nebo elektrickou koloběžkou. Varování při vystupování využívá zadních radarů Asistentu změny jízdního pruhu a sleduje prostor za vozem a po stranách vozu až do vzdálenosti 35 metrů.

Proaktivní ochrana cestujících
Účelem systému Proaktivní ochrany cestujících je připravit posádku na náraz. Tento systém spolupracuje s jedním radarem vpředu, dvěma zadními radary, senzorem převrácení vozu a ESC a aktivuje se v případě hrozící nehody, nebo pokud se vůz začne dostávat do smyku. V takové situaci přitáhne přední bezpečnostní pásy a přivře elektricky ovládaná boční okna, aby zabránil vniknutí cizích předmětů do vozidla.

Multikolizní brzda
Pokud se Enyaq stane účastníkem dopravní nehody a dojde k nafouknutí airbagů, aktivuje se také multikolizní brzda. Ta vůz zabrzdí až do úplného zastavení, čímž zabrání dalším kolizím způsobeným nekontrolovaným pohybem vozidla po nehodě.
LED osvětlení

LED osvětlení
V rámci standardní výbavy se Enyaq Coupé iV dodává s LED předními světlomety zajišťujícími dálkové, tlumené a poziční/denní svícení pomocí LED zdrojů. Konstrukce světlometů s LED technikou má řadu výhod, mimo jiné delší životnost a nižší spotřebu elektrické energie.

LED zadní světla
Enyaq se standardně dodává s LED zadními světly zajišťujícími všechny funkce pomocí LED zdrojů.

Matrix‑LED světlomety
Tyto vrcholné světlomety zajišťují všechny světelné funkce pomocí LED zdrojů. V porovnání se standardními světlomety mají vyšší výkon, funkci přisvěcování do zatáček a špičkovou funkci adaptivního osvětlení Matrix.

Top LED zadní světla
Top LED zadní světla jsou vybavena výhradně LED zdroji, které zajišťují všechny světelné funkce. Mezi jejich charakteristické prvky patří koncové světlo v obou částech svítilny a atraktivní animované ukazatele směru jízdy. Světla se navíc podílí na animované funkci Coming/Leaving Home, kdy při zamknutí nebo odemknutí vozu přední a zadní svítilny přehrají světelnou animaci.

Funkce adaptivního osvětlení Matrix
Funkce adaptivního osvětlení Matrix využívá informace z přední multifunkční kamery, která detekuje světelné zdroje z protijedoucích vozidel a na jejich základě postupně rozsvěcuje a zhasíná jednotlivé LED čipy v každém světlometu, aby tak zamezila oslnění ostatních osvětlených účastníků silničního provozu a dopravních značek. Tím zajišťuje dokonalé osvětlení vozovky před vámi a vyšší bezpečnost.
Snadné parkování

Manévrovací asistent
Abyste při parkování už nikdy nenarazili do překážky před nebo za vozem, je vůz Enyaq vybaven Asistentem pro manévrování, který v případě hrozící srážky vůz zastaví.

Parkovací kamera vzadu
Během parkovacího manévru Vám Enyaq poskytne maximální komfort a orientaci v prostoru díky zadní parkovací kameře. Při zařazení zpětného chodu se aktivuje kamera v pátých dveřích a záběry se zobrazí na displeji infotainmentu. Dynamické pomocné linie na displeji ukazují směr, kterým by se vůz pohyboval při daném úhlu nastavení volantu, nebo Vás upozorní, kdy je třeba volantem otočit.

Panoramatický kamerový systém (Area View)
Chcete přesně vědět, co se děje kolem vašeho vozu? Panoramatický kamerový systém (Area View) zobrazuje na displeji infotainmentu několik různých pohledů kolem vozidla zachycených širokoúhlými objektivy čtyř kamer namontovaných vpředu a vzadu a na krytech zpětných zrcátek. 360stupňový panoramatický výhled na vozidlo usnadňuje parkování nebo manévrování v úzkých uličkách.
Konektivita

Zůstaňte online i na cestách
Virtuální kokpit o úhlopříčce 5,3 “ zobrazuje jen ty nejdůležitější jízdní údaje. Vše ostatní se odehrává na uprostřed umístěné 13“ dotykové obrazovce. Infotainment obsahuje také Škoda Connect, SmartLink, Bluetooth, Wi‑Fi hotspot a mnoho dalších služeb.

Škoda Connect
Online služby Škoda Connect poskytují online navigaci a informační služby včetně online informací o dopravě a možnosti dálkového ovládání vybraných funkcí vozidla pomocí chytrého telefonu. Půjde tak na dálku například sledovat, ovládat a plánovat nabíjení vozu nebo vyhledávat nabíjecí stanice včetně naplánování trasy.

Vzdálený přístup: Ovládání klimatizace online
Díky vzdálenému přístupu může uživatel mimo jiné ještě před začátkem jízdy ve voze zapnout klimatizaci. Tato funkce přijde nejvíc vhod v období s velice nízkými, či naopak vysokými teplotami, kdy uživatel přijde k vozu již připravenému k jízdě nezávisle na vnějších podmínkách.

Přirozené hlasové ovládání
S digitální asistentkou Laurou Vás bude Váš vůz poslouchat na slovo. Strohé příkazy jsou již minulostí. Nyní můžete vůz ovládat prostřednictvím Laury, digitální asistentky, která rozumí mluvené řeči. Laura Vám pomůže ovládat navigaci, média, infotainment, klimatizaci, či psát zprávy, zatímco Vy se budete moci lépe soustředit na řízení.
Chytré detaily

Odkládací schránka ve výplni předních dveří včetně deštníku
Pro případ, že Vás zastihne déšť, má pro řidiče Enyaq v odkládací schránce ve výplni předních dveří připraven deštník. V rámci příslušenství je možné pořídit deštník i do odkládací schránky na straně spolujezdce.

Prostor pro výstražnou vestu
Znáte tu část předletového bezpečnostního školení, kdy se mluví o záchranné vestě pod vaším sedadlem? Ve Škoda Auto jsme se inspirovali a představujeme Vám ekvivalent z naší řady chytrých prvků. Vesta se sice nenafukuje a nemá píšťalku, ale je vždy po ruce a její reflexní prvky Vás mohou při pohybu na silnici ochránit při zhoršené viditelnosti, zejména v noci. Vesty jsou uložené v odkládací přihrádce předních i zadních dveří.

Elektrická dětská pojistka
Použití mechanického dětského zámku v zadních dveřích vyžaduje jistou předvídavost, protože někdy jste v autě s dětmi, jindy s dospělými. S elektrickou dětskou pojistkou můžete zámek zadních dveří jednoduše aktivovat nebo deaktivovat tlačítkem z místa řidiče, kdykoliv budete potřebovat.

Sklopné stolky
Praktické sklopné stolky pro cestující vzadu, zabudované do opěradel předních sedadel jsou k dispozici v rámci doplňkové výbavy.
Prostorné přihrádky

Kapsy na mobilní telefon
Velké kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel jsou skvělé pro odkládání věcí. Pro mobilní telefony ale mohou být přeci jen až příliš velké. V modelu Enyaq Coupé iV tak kromě velkých kapes naleznete i malé, právě pro uložení telefonů cestujících vzadu.

Držáky 1,5l lahví vpředu i vzadu
Jsme si vědomi toho, že když jsou cestující žízniví, cesta se zdá být mnohem delší. Proto je ve výplních předních i zadních dveří prostor na uložení plné 1,5l lahve vody. Tam je vždy po ruce a bezpečně uložená, aniž by jí hrozilo pomačkání.

Výklopná schránka vlevo pod volantem
Usedli jste za volant, v ruce držíte parkovací kartu a pár dalších drobností a přemýšlíte kam s nimi, aby byly stále po ruce, ale nepoletovaly ve větších úložných prostorech? Vlevo pod volantem naleznete drobnou výklopnou schránku právě na tyto předměty.

Úložný prostor pod středovou konzolou
Premiéru ve voze značky Škoda má praktický úložný prostor pod středovou konzolou, který má objem 11,4 litru.
Smart technologie

Virtuální kokpit
Škoda Enyaq je dodávána výhradně s jedním typem přístrojového panelu – s virtuálním kokpitem. Jde o barevný displej s úhlopříčkou 5,3" nabízející několik typů zobrazení: základní rozložení, navigace, asistenční systémy a závěrečnou statistiku. Mezi jednotlivými zobrazeními lze přepínat pomocí tlačítka na volantu.

Nabíjecí box pro smartphone
Box ve středovém panelu slouží k ukládání mobilního telefonu ve středové konzoli a umožňuje volání i při slabém signálu. Zároveň dokáže nabíjet chytrý telefon pomocí bezdrátového standardu Qi.

Zásuvka 230V a 2 USB-C porty vzadu
Dobrá zpráva! Už žádné hádky kvůli USB portům a zásuvkám. Enyaq iV jich má spoustu. 2 USB‑C porty a 230V zásuvka čekají na cestující na zadních sedadlech.
Zavazadlový prostor

Elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru
Mezi prvky doplňkové výbavy je také k dispozici elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, které lze otevřít i zavřít pomocí tlačítka v předních dveřích na straně řidiče, nebo tlačítkem na dálkovém ovládání. Kromě toho jej lze otevřít také pomocí Virtuálního pedálu – pokud pohybový senzor pod zadním nárazníkem detekuje „kop“, páté dveře se automaticky otevřou.

Rolo zavazadlového prostoru s automatickým odjištěním
Roletový kryt dokonale schová vše, co převážíte v zavazadlovém prostoru. Jeho hlavní výhoda se projeví v okamžiku, kdy chcete do kufru něco dát nebo z něj naopak něco vyložit. Jakmile otevřete víko zavazadlového prostoru, kryt se automaticky částečně zasune.

Cargo elementy
Jak je pro vozy Škoda typické,také Enyaq Coupé iV nabízí mnoho praktických vymožeností v zavazadlovém prostoru. Vaše zavazadla nebo nákupní tašky můžete zajistit proti pohybu pomocí cargo elementů. Pokud cargo elementy zrovna nepoužíváte, snadno je lze uložit po stranách zavazadlového prostoru.

Háčky na tašku
Rozmanité a široké využití zavazadlového prostoru umožňují i robustní háčky umístěné po obou stranách. Využijete je k zavěšení předmětů nebo zavazadel, která by jinak byla na podlaze zavazadlového prostoru nestabilní.
Technické údaje

Technická data Škoda Enyaq Sportline
- Baterie: 77,0 kWh
- 0-100 km/h: 6,8 s
- Pohon: 4x4
- Emise CO2 od: 0 g/km
- Kombinovaná spotřeba WLTP od: 16,4 kWh/100 km
- Celková hmotnost: 2 750 kg
Někteří nesprávně říkají: skoda eniak, skoda eniaq, skoda enyak, skoda eniac, scoda enyaq







