Škoda Auto uspěla ve studii ESG & Reputation Research
Škoda Auto dosáhla v nejnovější studii Ipsos s názvem ESG & Reputation Research, která sleduje, jak Češi vnímají velké firmy z hlediska udržitelnosti a reputace vynikajících výsledků a umístila se na předních příčkách ve sledovaných kategoriích.
Mladá Boleslav, 28. května 2025 – Škoda Auto získala vysoké hodnocení ve výzkumu ESG & Reputation Research, který se soustředil na posouzení a vnímání udržitelného rozvoje očima české veřejnosti. Automobilka mezi celkem 27 firmami, jako jsou finanční společnosti, průmyslové podniky a dodavatelé služeb, získala první místo v kategorii firemní reputace odrážející celkové vnímání společnosti veřejností. Ten odráží vnímání dané společnosti v očích veřejnosti. Škoda Auto také uspěla z hlediska vnímané společenské odpovědnosti a výkonnosti v pilířích ESG – v obou případech se umístila na druhé pozici napříč všemi sledovanými firmami z různých odvětví. Škoda Auto tak v krátké době za sebou získala další významné ocenění v oblasti ESG: vloni v listopadu byla vyhlášena v nejvyšší kategorii Top 10 ESG Excellence v rámci nezávislého ESG ratingu, pořádaného Vysokou školou ekonomickou v Praze.
„Velmi si vážíme vynikajících výsledků společnosti Škoda Auto v nejnovější studii ESG & Reputation Research, které potvrzují význam a dosah našich aktivit v oblasti udržitelného rozvoje. Škoda Auto prochází přelomovou érou transformace směrem k elektrickému pohonu, což před nás jako výrobce klade řadu náročných úkolů. Zároveň je to ale příležitost pro inovace a nové přístupy, kdy jdou naše snahy ruku v ruce s výraznou podporou sociálních projektů. Investujeme do vzdělávacích programů, dobrovolnických aktivit, podpory zdraví i sociální mobility.“
Maren Gräf - členka představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Lidé a kultura
Vysoké renomé společnosti Škoda Auto jako zodpovědné firmy
Škoda Auto uspěla ve studii ESG & Reputation Research díky mimořádně širokému záběru napříč všemi oblastmi udržitelného rozvoje. Automobilka ve svých činnostech zdůrazňuje význam lidí – od rozsáhlých programů péče o zaměstnance přes podporu vzdělávání i dobrovolnictví a spolupráci v regionech až po snahu poskytovat zákazníkům ty nejlepší produkty a služby v rámci konceptu Human Touch, tedy s lidským přístupem na prvním místě. Vynikající výsledky společnosti Škoda Auto v oblasti ESG se proto opírají především o sociální oblast. Studie zjistila, že Češi na Škoda Auto v oblasti společenské odpovědnosti oceňují zejména projekty podporující vzdělávání dětí a místních komunit nebo například ekologické projekty. Agentura Ipsos provedla výzkum on-line na vzorku více než 1 000 respondentů v ČR.
Příklady projektů Škoda Auto z oblasti sociální udržitelnosti, které studie hodnotila
Trvale udržitelný rozvoj není ve společnosti Škoda Auto pouhým pojmem. Důkazem komplexního přístupu je celá řada projektů:
Mobilní laboratoř EDU.Lab, založená v roce 2021, je největším vzdělávacím projektem svého druhu v celé České republice. V roce 2024 již přilákala více než 11 000 žáků základních a středních škol. Mobilní laboratoř si klade za cíl do konce roku 2025 navštívit všechny regiony v ČR, oslovit více než 32 000 žáků a povzbudit u nich zájem o moderní technologie.
Programy pro well-being a prevenci: Škoda Auto realizuje preventivní kampaně a programy pro své zaměstnance, jejich rodiny a komunity v regionech, kde působí. Tyto „Dny zdraví“ si kladou za cíl šířit povědomí v oblasti prevence zdraví a podporovat proaktivní přístup ke zdravému životnímu stylu. V roce 2024 získala Škoda Auto již počtvrté v řadě ocenění Společnost podporující zdraví.
Podpora mobility: Škoda Auto dlouhodobě podporuje mobilitu poskytovatelů sociálních a zdravotnických služeb, veřejně prospěšných organizací a dalších partnerů, jako jsou pečovatelské služby, domovy pro seniory a domácí hospicová péče. Významná podpora je zaměřena také na bezbariérovou mobilitu. Například program Škoda Bez bariéry poskytuje individuální pomoc se získáním řidičských průkazů a finanční podporu na nákup specializovaných jízdních kol pro handicapované sportovce.
Škoda Stromky a dobrovolnictví: Program Škoda Stromky byl založen v roce 2007 a jeho principem je, že za každé prodané vozidlo Škoda v České republice se vysadí jeden strom. Škoda Auto zajišťuje řádné provedení výsadby, aby stromy správně zakořenily, a také financuje následnou péči. Do samotných výsadeb se rovněž zapojují dobrovolníci. Díky tomu bude do konce roku 2025 v ČR vysazeno 1 416 322 stromů, což odpovídá více než 295 hektarům nového lesa nebo ploše 450 fotbalových hřišť.
Škoda EDU Week: Ve spolupráci s partnery každoročně Škoda Auto pořádá vzdělávací akci s názvem EDU Week, která se zaměřuje na rozvoj učitelů, lektorů neformálního vzdělávání a volnočasových aktivit, ale i zaměstnanců soukromého a neziskového sektoru. Program se koná pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.