ŠKODA AUTO a Konto Bariéry
ŠKODA AUTO a Konto Bariéry

Škoda AUTO se ještě více zaměří na udržitelný rozvoj

Nákupní procesy ve Škoda AUTO se díky novému směřování oblasti nákupu „NEW PROCUREMENT“ ponesou v budoucnu ve znamení udržitelného rozvoje a cirkulární ekonomiky.

Škoda AUTO nově orientuje svou oblast nákupu. Kritéria udržitelného rozvoje budou v budoucnu hrát při nákupu materiálů a komponentů rozhodující roli. Podle principu cirkulární ekonomiky klade automobilka ještě větší důraz na recyklované a recyklovatelné suroviny a vychází tak vstříc i potřebám a očekáváním svých zákazníků.

Karsten Schnake, člen představenstva za oblast nákupu Škoda AUTO:

„Jako největší soukromá společnost v České republice a jako zodpovědný korporátní občan chceme i v oblasti udržitelného rozvoje nastavovat laťku. Tuto ambici naplníme pouze tehdy, pokud i do řízení dodavatelského řetězce začleníme od prvopočátku důsledně a komplexně naše partnery. Právě zde se uplatní naše nové směřování oblasti nákupu „NEW PROCUREMENT“: S okamžitou platností budeme v nákupu věnovat daleko větší pozornost udržitelnému rozvoji a cirkulární ekonomice. Za tímto účelem budeme pracovat na nových obchodních modelech a také hledat nové partnery, například v oblasti start‑upů.“

V novém směřování nákupního procesu hraje nyní kromě faktorů kvality a efektivity nákladů klíčovou roli také cirkulární ekonomika. Komplexním zapojením svých dodavatelských partnerů a cíleným výběrem ekologicky šetrných, recyklovaných a recyklovatelných materiálů přispívá oblast nákupu k dosažení cílů udržitelného rozvoje společnosti Škoda AUTO.

Cílem české automobilky je důsledná minimalizace dopadů podnikatelské činnosti na životní prostředí. Podnik za tímto účelem stanovil v rámci své strategie NEXT LEVEL ‑ Škoda STRATEGY 2030 konkrétní cíle. Automobilka tak zapojí své dodavatelské partnery komplexně do celého procesního řetězce a podpoří je i při vývoji inovativních řešení. Jejich možné uplatnění ve výrobním procesu je následně ověřováno oblastmi vývoje, designu, kvality nebo prodeje. Konkrétním příkladem takového inovativního přístupu je například použití organických surovin a přírodních materiálů, jakož i biologických surovin ze zbytkových produktů ve výrobě.

Škoda AUTO svým novým přístupem v oblasti nákupu reaguje také na proměňující se požadavky a očekávání svých zákazníků, pro které téma udržitelného rozvoje získává stále více na významu.