Škoda sezona přezouvání pneumatik
Škoda sezona přezouvání pneumatik

Sezona přezouvání pneumatik začíná

Skončilo období povinného používání zimních pneumatik, objednací doba se prodlužuje.

Koncem března skončila českým řidičům povinnost používat zimní pneumatiky. Odborníci však doporučují odložit přezouvání na dobu, kdy teploty dlouhodobě přesáhnou 7 stupňů Celsia, přesto už některé pneuservisy Škoda hlásí objednací dobu až dva týdny. V sezoně přezouvání jsou servisy tradičně nejvytíženější, v loňském roce autorizovaní partneři Škoda kromě přezouvání prodali také přes 200 tisíc nových pneumatik a kompletních kol s Pneugarancí zdarma.

Používání zimních pneumatik ukládá českým řidičům za povinnost zákon v případě námrazy nebo sněhu od listopadu do března. Na letní pláště legislativa nepamatuje, jejich nazutí je tedy na úsudku samotných řidičů. Většina z nich nechává svá auta přezout zpravidla v první půli dubna, příliš mnoho řidičů však stále riskuje zhoršené jízdní vlastnosti svého vozu například dojížděním zimních plášťů přes léto, nebo nákupem pouze dvou nových pneumatik, které obují na hnanou, tedy nejčastěji přední, nápravu. Pneumatiky přitom mají zásadní vliv na celkovou bezpečnost automobilu a s jejich správným výběrem a odbornou montáží si umí poradit každý autorizovaný servis Škoda.

Začátkem dubna startuje sezona přezouvání

Teploty v druhé půli března vystoupaly nad limitní hodnoty ideální přilnavosti zimních pneumatik a pneuservisy už hlásí plnící se kalendář. „V některých regionech autorizované servisy Škoda už nyní objednávají na dva týdny dopředu,“ říká Jan Pícha, vedoucí servisních služeb Škoda Auto Česká republika. „Kromě kompletní výbavy na přezouvání, ke které patří i vyvažovačka, nabízí autorizovaní partneři kvalitní nové pneumatiky a komplety na originálních kolech Škoda,“ dodává.

Statisíce nových pneumatik každý rok

V některých případech nelze jen vyměnit kolo za kolo. S ujetými kilometry ubývá na pneumatice vzorek a s postupem času stárne její materiál. Někdy dojde k neopravitelnému poškození i u zánovního pláště. V loňském roce tuzemští autorizovaní partneři Škoda Auto prodali klientům přes 200 tisíc kompletních kol. To znamená až přes 50 tisíc nově obutých vozů a potenciálně přes 50 tisíc majitelů, kteří se v případě poškození pneumatiky mohou obrátit na svého servisního partnera a výrazně si usnadnit pořízení nového obutí s nárokem na slevu až 70 procent v rámci Pneugarance. Sleva je závislá na zbytkové hloubce dezénu poškozené pneumatiky.

Jiná směs a jiný vzorek – letní pneumatiky jsou přizpůsobeny vyšším teplotám

Vlastnosti letních a zimních pneumatik jsou dány jejich konstrukcí, například brzdná dráha je u zimních pneumatik v letních teplotách až o čtvrtinu delší. A k výraznému zkrácení dochází i u jejich životnosti. Pneumatiky totiž nejsou jen obyčejné kusy vulkanizované gumy. Jejich výrobci investují obrovské částky, aby vytvořili produkt s co nejlepšími vlastnostmi, a automobilky jejich možnosti dál optimalizují pro své modely. Navíc výběr pneumatik je jen první krok, po přezutí je třeba kola vyvážit a ideálně seřídit geometrii, s čímž je zejména u novějších vozů spojena nutnost seřídit radar či kameru. Autorizovaná servisní síť Škoda všechny tyto služby samozřejmě nabízí.