Šestice vozů Škoda na populární setinové rallye

17. ročník rallye Sachsen CLASSIC startuje ve čtvrtek 22. srpna v Drážďanech.

Soutěž Sachsen CLASSIC patří k nejoblíbenějším z tzv. setinových rallye: o úspěchu nerozhoduje rychlost, ale přesnost a pravidelnost jízdy. Tým Škoda CLASSIC patří k tradičním účastníkům „Mille Miglia Východu“, letos jej mezi dvěma stovkami startujících reprezentuje šest posádek.

Již 17. ročník populární soutěže historických vozidel Sachsen CLASSIC odstartuje ve čtvrteční poledne 22. srpna v Drážďanech, cíl uvidí posádky v sobotu u lipské továrny značky Porsche. Škoda patří k tradičním účastníkům této atraktivní a diváky velmi oblíbené soutěže, ve spolupráci s německým dovozcem tentokrát nasadí šest atraktivních vozů:

Reprezentativní limuzína Škoda Superb 3000 OHV z roku 1939 ze sbírek Škoda Muzea v Mladé Boleslavi představí divákům tradici vlajkové lodi značky Škoda: označení „Superb“ se poprvé objevilo již před 85 lety. Přesně stejný počet koní (85 k, tedy 63 kW) umožňuje 5200 milimetrů dlouhému dvoutunovému automobilu s impozantním rozvorem 3300 mm dosáhnout rychlosti až 125 km/h.

O rovných 30 let mladší vůz TREKKA (1969) je účelně řešený předchůdce kategorie SUV, vznikl na technickém základu osvědčeného modelu Škoda Octavia Super a vyráběl se na Nové Zélandu. U tamního dovozce značky Škoda vzniklo v letech 1966 až 1972 na 3000 otevřených i uzavřených vozů TREKKA. Ani se nechce věřit, že prakticky identická technika, byť s vyšším výkonem motoru, delším rozvorem a odlišným naladěním podvozku, se skrývá i pod nadčasově elegantními liniemi „toplessu“ Škoda Felicia – dalšího z účastníků letošní rallye Sachsen CLASSIC.

Dvoudveřová Škoda Octavia TS 1200 z roku 1961 připomíná působivou sérii úspěchů značky na tratích prestižních automobilových soutěží. Přízvisko TS 1200 znamená TourING SPORT a kubaturu čtyřválcového motoru, přesně 1221 cm3. Éru automobilů s motorem vzadu zastupuje o devět let mladší červený sedan Škoda 100 L v závodní úpravě, stejně jako kupé Škoda Rapid 135 (1988). Červený exponát Škoda Muzea, získaný od prvního majitele a dochovaný ve vzácně původním stavu, dosahuje rychlosti 150 km/h.