SEAT Motory TGI

SEAT Ibiza
SEAT Ibiza

SEAT Motory TGI - hybridní technologie

Zažijte více zážitků za méně nákladů

Motory TGI na stlačený zemní plyn (CNG) kombinují hospodárnost s ekologií. S pohonem na dva druhy paliva přitom dojedete dál.


Trocha techniky - TGI od značky SEAT

CNG je stejné palivo, které používáme k vytápění našich domácností. Po stlačení má pouhé 1 % původního objemu.

Chytrý motor spaluje primárně CNG, je-li toto palivo k dispozici, a v případě potřeby přepne na benzin. Díky zaručeně hermetickému těsnění se jedná o 100 % spolehlivé a bezpečné řešení.

TGI od značky SEAT


Stanice CNG

Co je TGI od značky SEAT?

Motory TGI kombinují dvě paliva - benzín a zemní plyn (CNG), díky čemuž ušetříte až 30 % nákladů oproti klasickému dieslovému motoru. Oproti benzínovému motoru dosahuje úspora až 50 % nákladů. Zároveň také jezdíte ekologicky díky sníženým emisím CO2. Dvě paliva, dvojnásobná porce výhod.

Všechny poskytují výhody a jízdní komfort u modelů s benzínovým motorem, plus přidanou výhodu plynoucího plynu za nižší náklady a šetrnější k životnímu prostředí. A to bez obětování radosti z jízdy.


Vozy SEAT s motory TGI

V současné době nabízíme vozy s motory TGI pro tyto modely:

  • SEAT Ibiza 1,0 TGI 66 kW / 90 koní
  • SEAT Arona 1,0 TGI 66 kW / 90 koní
  • SEAT Leon 1,5 TGI 96 kW / 130 koní
  • SEAT Leon SP 1,5 TGI 96 kW / 130 koní

SEAT Arona


SEAT na CNG

Mapa plnících stanic CNG

Najděte si Vaši nejbližší plnící stanici CNG. Nebo si porovnejte ceny. Můžete si také naplánovat Váš výlet po Evropě s novým vozem SEAT TGI.


Naše planeta potřebuje více zodpovědných lidí

SEAT interiér

Snížené náklady

S hybridními modely TGI ušetříte až 50% nákladů na palivo ve srovnání s benzínem a 30% ve srovnání s naftou. Úspory na palivu jsou tedy znát především u vozidel s delšími nájezdy.

Doplnění paliva SEAT

2 jsou lepší než 1

Vyberte si mezi dvěma druhy paliva - zemním plynem nebo benzínem.

CNG nádrž SEAT

Dlouhodobá hodnota

Naše hybridní modely TGI mají jednu z nejvyšších prodejních hodnot ze všech variant udržitelných modelu. Ocení je především ti, co přemýšlí nad náklady v dlouhodobém měřítku.

Mobilita šetrná k životnímu prostředí

Mobilita šetrná k životnímu prostředí

Až o 25 % nižší emise CO2 v porovnání s motorem na benzin. Až o 50 % nižší emise hluku v porovnání s motorem na naftu.


Otázky a odpovědi

  • Směs plynů, která je přirozeně se vyskytující, neviditelná a bez zápachu a která je lehčí než vzduch a sestává převážně z metanu (CH4).
  • Ačkoliv je tuzemská těžba schopna pokrýt pouze zlomek domácí poptávky v řádu jednotek procent, v posledním desetiletí je produkce českého zemního plynu relativně stabilní. Téměř veškerá těžba probíhá v současné době na území Jižní Moravy, malá část i na Moravě severní.
  • Teoreticky ano. Základem je plyn zvaný metan, který vzniká například při výrobě bioplynu. Jeho zušlechtěním a stlačením lze docílit kvality srovnatelné se zemním plynem, který je využíván k pohonu motorových vozidel. Nejnovější metody umožňují také výrobu zelené elektřiny elektrolýzou a chemickými reakcemi.
  • Zemní plyn je v podstatě netoxický a bez zápachu a i proto se míchá se silně aromatickým odorantem. Ten lze rozpoznat již při koncentraci 1% , což je hodně daleko od limitů rizikových limitů (14-16%). Porovnáme-li CNG s jinými palivy, benzín se například vznítí při mnohem nižších teplotách než zemní plyn.
  • Z technického hlediska to u CNG není problém. Narozdíl od starších plynových vozidel na LPG se totiž CNG sám neodpařuje. Nicméně soukromí provozovatelé mohou v jednotlivých případech zakázat vstup.
  • Energetický výnos jednoho kilogramu CNG je roven 1,3 litru nafty nebo 1,5 litru benzínu.
  • V závislosti na modelu vozidla, počtu najetých kilometrů a oblasti použití je to až 50% ve srovnání s benzínem a až 30% ve srovnání s naftovým vozem.
  • V současné době více než 190 a stále jich přibývá.
  • Zkuste se na ně podívat například na: https://www.cng.cz/stanice
  • Emise oxidu uhelnatého, oxidu siřičitého, sazí a dalších částic se u CNG téměř nevyskytují. Emise CO2 jsou až o 25% nižší u vozidel na zemní plyn než benzín. Emise oxidů dusíku jsou o 70% nižší než u dieselových vozidel.
    • Ano. Pro firmy to může být obzvláště zajímavé z hlediska dlouhodobých investic a kontroly nákladů.
  • Celkově lze zemní plyn natankovat na přibližně 2 250 čerpacích stanicích po celé Evropě. Dobrá je nabídka v Německu a ve Švýcarsku, obzvláště dobrá v severní Itálii. Na celém světě je v současné době přibližně 12,5 milionu vozidel na zemní plyn a více než 16 300 čerpacích stanic CNG.
  • Za všechno může tlak. Směs zemního plynu a vzduchu může být stlačena v motoru více než směs benzínu a vzduchu běžného automobilu. To zvyšuje výkon při nižší spotřebě.
  • V souladu s pokyny výrobce musí být nádrže na CNG vizuálně kontrolovány minimálně každé tři roky. Zkouška těsnosti, která bývala běžná, se nyní automaticky provádí při každém doplňování paliva.
  • CNG (Compressed Natural Gas) je stlačený zemní plyn, který šetří místo v nádržích vozidel. Tlak v nádobách je 200 barů a více, takže může být přepravováno dostatečné množství paliva.
  • Je to v podstatě stlačený a očistěný biometan, který lze vytvořit z biogenních surovin. Netěží se pod zemí, není tedy fosilního původu, ale lze ho snadno použít ve vozidlech - a je téměř neutrální z hlediska uhlíku.

Nenašli jste informace, které hledáte?

Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím poptávkového formuláře níže nebo telefonicky do naší pobočky v Litoměřicích.

Chci být zpětně kontaktován

Vyplněním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Povinná položka

 

Vámi zvolený termín je pouze orientační a bude Vám potvrzen servisním technikem.