Koncern VW v Indii sjednocen do nové společnosti ŠKODA AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd.
Koncern Volkswagen v Indii sjednoceny do nové společnosti

Spojení umožní efektivnější využití stávajících synergií na důležitém růstovém trhu.

Koncern Volkswagen, jehož aktivity na indickém trhu vede společnost Škoda AUTO, oznámil po obdržení potřebných, legislativou předepsaných povolení, sloučení svých tří dceřiných společností, zabývajících se výrobou a prodejem osobních vozů - Volkswagen India Private Limited (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Limited (NSC) a Škoda AUTO India Private Limited (SAIPL). Sloučení těchto subjektů do nově vzniklé společnosti s názvem Škoda AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL) je důležitým milníkem projektu INDIA 2.0. Novou společnost povede jako Managing Director Gurpratap Boparai. Společnost sídlí v západoindické Púně ve státě Maháráštra. SAVWIPL disponuje dvěma výrobními závody v Púně a Aurangábádu a regionálními kancelářemi v Mumbaí, Novém Dillí a dalších místech v zemi. Spojení společností umožní efektivnější využití stávajících synergií na důležitém růstovém trhu v Indii.

Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda AUTO, říká: „Zahájení fungování společnosti Škoda AUTO Volkswagen India Private Limited představuje důležitý milník v projektu INDIA 2.0. Fúze nám umožňuje vytvořit jeden z hlavních předpokladů k tomu, abychom mohli efektivněji spolupracovat na všech úrovních a dosáhli našeho dlouhodobého cíle: získat do roku 2025 pro značky Volkswagen a Škoda významný podíl na trhu. V rychlém sledu budou nyní následovat další kroky: už příští rok představíme na autosalonu Auto Expo v Dillí první designové studie modelového portfolia z projektu INDIA 2.0.“

Gurpratap Boparai, Managing Director Škoda AUTO Volkswagen India Pvt. Ltd., dodává: „Díky fúzi zkombinujeme odbornost v oblasti technologií i řízení našeho týmu v Indii, což nám umožní v náročném konkurenčním prostředí využít náš skutečný potenciál. Budeme dále posilovat naši přítomnost v Indii, zajistíme profesní rozvoj zaměstnanců a udržitelnou profitabilitu pro naše prodejce.“

Vznik nového subjektu se silným portfoliem značek Volkswagen, Škoda, Audi, Porsche a Lamborghini bude obsluhovat široké spektrum tržních i zákaznických segmentů. Každá ze značek si zachová svou vlastní identitu i prodejní síť, včetně implementace vlastních aktivit v oblasti péče o zákazníky. Budou však společně na indickém subkontinentu prosazovat jednotnou vizi a strategii.

V červnu 2018 oznámil koncern Volkswagen v rámci projektu INDIA 2.0 investici ve výši zhruba jedné miliardy eur. V lednu 2019 bylo otevřeno nové technologické centrum v indické Púně, kde se budou vyvíjet vozy na bázi lokalizované subkompaktní platformy MQB-A0-IN, přizpůsobené potřebám a přáním tamních zákazníků. V prvním kroku modelové ofenzívy plánuje společnost Škoda AUTO Volkswagen India Private Limited uvést na trh SUV střední velikosti, která budou nabízet značky Škoda a Volkswagen. Designové studie těchto vozů budou představeny na autosalonu Auto Expo v indickém Dillí, který se koná od 6. do 9. února 2020.