KIA zakládá start-up ‚Purple M‘
KIA zakládá start-up ‚Purple M‘

KIA zakládá start-up ‚Purple M‘ k urychlení služeb elektrifikované mobility

  • KIA a CODE42.ai společně investují do nového start-upu s využitím vlastního operačního systému pro správu služeb mobility
  • Nový start-up znamená širší zapojení automobilky KIA do postupně rostoucího odvětví TaaS (Transportation as a Service – Doprava jako služba)
  • KIA rozvíjí nové obchodní příležitosti založené na elektrifikované mobilitě

Společnost Kia Motors Corporation dnes oznámila, že zakládá nový start-up ‚Purple M‘ v oblasti služeb mobility, zaměřený na nabídku zákaznicky orientovaných služeb elektrifikované mobility.

Purple M je nový podnik se společnou majetkovou účastí vytvořený ve spolupráci firem Kia Motors a CODE42.ai – korejské technologické firmy, která je průkopníkem přechodu k autonomní dopravě jako službě (TaaS – Transportation-as-a-Service). KIA a CODE42.ai plánují prostřednictvím nového start-upu vytvářet nové koncepce služeb mobility na cestě ke společnému cíli, kterým jsou špičkové inovace v oblasti budoucí mobility.

Celosvětová působnost KIA a její zkušenosti na poli mobility by ve spojení s bezkonkurenčními IT technologiemi CODE42.ai měly vést k mnoha synergiím ve vývoji nových zákaznických služeb TaaS. Purple M bude využívat komplexní platformu mobility (operační systém UMOS) firmy CODE42.ai, zahrnující autonomní vozidla a služby letecké přepravy, jako např. služby přivolání taxi přes aplikaci, správu vozového parku, kyvadlovou dopravu na základě poptávky nebo chytrou logistiku.

„Prostřednictvím nově zavedeného subjektu Purple M se KIA znovu zrodí coby leader období e-mobility,“ komentuje Ho Sung Song, generální ředitel a prezident KIA. „CODE42.ai je přední korejská společnost působící v oblasti budoucích inovačních technologií a je ideálním partnerem k úspěšnému rozvoji podnikání v oblasti různorodých služeb e-mobility.“

Průkopníci e-mobility

Služby mobility i přes narůstající zájem zákazníků o elektromobily stále stojí především na vozidlech se spalovacími motory, což je příležitostí pro toho, kdo v oblasti e-mobility sehraje roli průkopníka. Purple M má v plánu vybudovat komplexní a pružnou platformu služeb e-mobility a kráčet v čele vývoje udržitelného systému elektromobilů tím, že bude nasazovat elektromobily do reálného provozu.

Purple M rozvine partnerskou spolupráci se specializovanými poskytovateli v rámci vývoje pružné infrastruktury e-mobility a nabídky mnoha různých služeb co nejširší klientele. Purple M chce zejména přispět k oživení domácího korejského odvětví mobility cestou spolupráce s nejrůznějšími hráči na tomto trhu při současném nastolování nových standardů pro obchodní modely mobility v době po odeznění koronaviru.

KIA a CODE42.ai prostřednictvím svých investic do Purple M posílí svoji probíhající partnerskou spolupráci, přičemž každý ze subjektů jmenuje do vedení firmy vlastní vedoucí pracovníky. Předsedou bude Chang Song, zakladatel a generální ředitel firmy CODE42.ai. Songovy široké zkušenosti získané v globálně působících IT firmách a znalosti odvětví budoucnosti bezesporu přispějí k dalším inovacím. Generálním ředitelem Purple M bude Seo Young-wu, někdejší generální ředitel start-upu Poolus, zaměřeného na koordinaci spolujízdy. Pan Seo je považován za ideálního šéfa firmy s ohledem na jeho neocenitelné zkušenosti v odvětvích zaměřených na služby mobility.

„Naším cílem je prostřednictvím Purple M urychlit éru elektromobilů,“ uvedl Chang Song z CODE42.ai. „Integrovaná platforma mobility a logistiky UMOS poslouží jako základ k vybudování ekosystému e-mobility se zahrnutím všeho potřebného, od infrastruktury až po služby.“

‚M‘ jako ‚Mobilita‘

Označení ‚M‘ v názvu ‚Purple M‘ značí ‚mobilitu‘; výraz ‚Purple‘ (purpurový, příp. královský) v názvu start-upu symbolizuje snahu odmítat zažité konvence a přetvářet dopravu pro budoucnost. Purple M bude s výhodou využívat skutečnou kulturu start-upu, aby mohla pružně reagovat na rychle se měnící odvětví služeb mobility. Klíčové priority fungování uvedené firmy zahrnují rychlé rozhodování, kulturu horizontální komunikace a odmítání zažitého stavu věcí.

Nový start-up by měl posloužit jako model spolupráce mezi většími zavedenými firmami a menšími mladšími společnostmi v Koreji za podmínek, kdy celá země touží vytvořit nový ekosystém start-upů na podporu technologických inovací.

KIA letos již oznámila svoji středně- a dlouhodobou firemní strategii ‚Plán S‘, zaměřenou na postupné budování vedoucí pozice v automobilovém průmyslu příštích let se zahrnutím služeb mobility a elektrifikace vozidel, konektivity a autonomie.

Plán S nastiňuje preventivní a iniciativní posun značky Kia od systému podnikání zaměřeného na spalovací motory směrem k aktivitám zaměřeným na elektromobily a řešení mobility na míru. V rámci Plánu S chce KIA inovovat značku a zvýšit svoji ziskovost.

CODE42.ai - je technologická společnost prosazující služby dopravy bez zbytečných překážek. Středobodem jejích snah je vývoj cloudové platformy pro mobilitu, označovanou jako UMOS (Urban Mobility Operating System – operační systém pro městskou mobilitu), která urychlí přechod k autonomní dopravě jako služby (aTaaS – autonomous Transportation-as-a-Service) za použití nejrůznějších samořídících prostředků na zemi i ve vzduchu. Sídlo firmy založené v březnu 2019 najdeme v jihokorejském Soulu; samostatná pobočka CODE42 Air se zaměřením na drony působí v kalifornském Berkeley. V rámci financování předsérie A uvedené společnosti se podařilo získat 30 mld. jihokorejských wonů (25 mil. USD) za účasti firem Kia Motors, SK, LG, CJ a Hyundai Motor Company; nedávno byla investice navýšena o dalších 17 mld. jihokorejských wonů (14 mil. USD) prostřednictvím firem LIG Nex1, KTB Network, Shinhan Bank a IMM Investment.