Jonas Vingegaard - trofej Škoda Design
Jonas Vingegaard - trofej Škoda Design

Jonas Vingegaard převzal trofej navrženou týmem Škoda Design a nový Superb Combi doprovodil cyklisty do cíle

Po třech týdnech a více než 3 400 kilometrech projeli závodníci na pařížském bulváru Champs-Elysées cílem 110. Tour de France. V rámci závěrečného ceremoniálu převzali celkový vítěz Jonas Vingegaard a vítěz bodovací soutěže Jasper Philipsen trofeje, které již potřinácté navrhoval tým Škoda Design. Zároveň si Škoda Auto a Tour de France připomínají 20. výročí svého partnerství. Při této příležitosti doprovodil závodníky do cíle nový vůz Škoda Superb Combi. Pozornost diváků vzbudil také designově unikátní Enyaq Coupé Respectline, který je symbolem rozmanitosti, rovného přístupu a inkluze.

Klaus Zellmer - Škoda Auto CEO

Vítězům i všem zúčastněným patří naše upřímné blahopřání za jejich obdivuhodné výkony. Je vždy velmi emotivní sledovat spolu s fanoušky závodníky zblízka. Pohled na více než 200 doprovodných vozidel, která jsou v průběhu závodu k dispozici týmům, pořadatelům či zdravotníkům, nadchne každého, kdo má slabost pro naši značku. Škoda Auto je věrným podporovatelem Tour de France již 20 let a silného partnerství, které jsme s A.S.O. vybudovali, si velmi ceníme. Maskovaný vůz Superb Combi v závěrečné etapě závodu byl jedním ze způsobů, kterým jsme chtěli tuto zvláštní příležitost připomenout.

Nový Superb Combi doprovodil cyklisty do cíle na Champs-Élysées

Na závěr 110. ročníku cyklistického závodu Tour de France se k pelotonu v cíli na slavném bulváru Champs-Élysées připojily dva vozy Superb Combi čtvrté generace. Na jejich karoserii byla použita speciální kamufláž, vytvořená pouze pro tuto příležitost. Její ztvárnění využívá motiv mapy, který odráží jak objevitelského ducha společnosti Škoda Auto, tak podstatu Tour de France. Nový model, který je bezpečnější a prostornější než kdy dříve, brzy zahájí další kapitolu v dlouholeté tradici modelu Superb. Vůz nabídne široký výběr pohonných jednotek o výkonu 110 kW (150 k) až 195 kW (265 k). Z toho budou tři motory zážehové a dva vznětové, k dispozici bude plug-in hybridní verze s jízdním dosahem na elektřinu prodlouženým na více než 100 kilometrů a poprvé vůz získá také mild hybridní technologii. Slavnostní premiéra vlajkové lodi v obou provedeních kombi i liftback je naplánována na letošní podzim.

20. výročí partnerství Škoda Auto a Tour de France se neslo ve znamení elektromobility

23. 7. dokončili závodníci spolu s doprovodnými vozy závěrečnou 21. etapu Tour de France a urazili celkem 3 404 kilometrů. Škoda Auto byla již podvacáté oficiální hlavní partner a dodavatel vozů. Flotila čítala 209 automobilů, z toho 207 s elektrickým nebo hybridním pohonem. Ředitel závodu Christian Prudhomme potřetí v řadě vedl peloton z plně elektrického vozu Enyaq.

Trofeje potřinácté navrhoval tým Škoda Design

Tým Škoda Design je již tradičně autorem trofejí pro celkového vítěze a vítěze bodovací soutěže Tour de France. Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy vážící trofeje z křišťálového skla vyrábí společnost Lasvit v Novém Boru. Každý rok má trofej unikátní vzhled díky rozdílným technikám broušení. Silueta trofeje odráží podstatu závodu: na začátku je peloton široký, postupně z něj krystalizují favorité, až nakonec cílem projede jeden vítěz.

Pozornost vzbudil také Enyaq Coupé Respectline

Kromě maskovaného vozu Superb Combi prezentovala Škoda Auto na Tour de France také designově unikátní vůz Enyaq Coupé Respectline, jehož účelem je poukázat na důležitost ochrany lidských práv, vzájemné úcty ke všem lidem a k životnímu prostředí. Ztělesňuje základní hodnoty společnosti Škoda Auto jako jsou rovné příležitosti, rozmanitost a vzájemný respekt.

Na Tour de France naváže Tour de France Femmes avec ZWIFT

Po dokončení závěrečné etapy Tour de France a slavnostním vyhlášení vítězů předali muži pomyslnou štafetu ženám, které poměřují síly v rámci druhého ročníku Tour de France Femmes avec ZWIFT. Celkem je čeká 8 etap a 956 kilometrů. Do cíle v Pau dorazí 30. července. Vítězky taktéž převezmou trofeje navržené týmem Škoda Design.