Hyundai Elec City Fuel Cell
Hyundai Elec City Fuel Cell

Hyundai Motor zahajuje zkušební provoz vodíkových autobusů Elec City Fuel Cell v německém Mnichově

  • Hyundai Motor spolupracuje se dvěma německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu elektrobusu Elec City Fuel Cell v reálných podmínkách v Mnichově
  • Hyundai sbírá zkušenosti od provozovatelů a řidičů autobusů a zkoumá možnosti uvedení svých vozidel s nulovými emisemi na evropský trh
  • Autobus Elec City Fuel Cell ujede 500 km na jednu náplň palivových nádrží a díky nejvyššímu výkonu 180 kW si snadno poradí i s kopcovitým terénem

Hyundai Motor Company bude v nadcházejících týdnech spolupracovat s německými provozovateli autobusů na zkušebním provozu autobusu Elec City Fuel Cell s pohonem na vodík. Společnost současně zkoumá možnosti uvedení autobusu s nulovými emisemi na evropský trh.

Hyundai slavnostně předal inovativní autobus zástupcům společností Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH (Ettenhuber) a Geldhauser Linien- und Reiseverkehr GmbH & Co. KG (Geldhauser) na vodíkové plnicí stanici OMV u bavorských obcí Wendling a Irschenberg.

Oba provozovatelé autobusů budou v modelu Elec City Fuel Cell přepravovat cestující na běžných linkách v Mnichově. Autobus ujede na jednu náplň palivových nádrží více než 500 kilometrů.1)

Hyundai Motor plánuje pro letošní rok ukázkové jízdy pro další čtyři provozovatele autobusů, při nichž bude sbírat zkušenosti cestujících i řidičů. Společnost hodlá demonstračními jízdami dokázat, že jsou její autobusy s pohonem na vodík realizovatelným a hospodárným řešením pro komerční přepravu. Elec City Fuel Cell se v Koreji prodává již od roku 2019 a dosud bylo do provozu uvedeno celkem 108 autobusů.

Autobusy s pohonem na vodík jezdí v Koreji na různých linkách veřejné hromadné dopravy a v porovnání s autobusy poháněnými spalovacími motory snížily emise oxidu uhličitého za celou dobu provozu o cca 7700 tun. V současnosti provozované autobusy Elec City Fuel Cell eliminují podle propočtů každoročně stejné množství emisí CO2, které za rok pohltí lesy o rozloze 1500 hektarů.

„Hyundai Motor jako lídr v technologii palivových článků názorně ukazuje, jak mohou velkosériově vyráběné autobusy Elec City Fuel Cell poskytováním čisté mobility přispívat ke snižování emisí CO2,“ řekl Martin Zeilinger, výkonný viceprezident a vedoucí technického oddělení pro vývoj užitkových vozidel. „Zkušební provoz v reálných podmínkách nám umožní další zdokonalování našich vozidel tak, aby ještě lépe splňovala požadavky evropských zákazníků.“

Elec City – řešení pro čistou mobilitu s osvědčenou technologií palivových článků

Autobus Hyundai Elec City je vybaven vysokokapacitním systémem palivových článků na vodík, který je sestaven ze dvou sad palivových článků o výkonu 90 kW. Palivové články jsou vybaveny odolnou difuzní vrstvou a elektrolytovou membránou. Nejvyšší výkon 180 kW poskytuje autobusu značné výkonové rezervy dokonce i v kopcovité krajině. Na střeše je uloženo pět nádrží s celkovou kapacitou 34 kg vodíku, umožňující dojezd více než 500 km.

Hyundai Motor vystaví v letošním roce autobus Elec City Fuel Cell společně s těžkým nákladním vozidlem XCIENT Fuel Cell 2021 na akci „HyBayern Hydrogen Days 2021“ v německém městě Pfeffenhausen, které se nachází severovýchodně od Mnichova. Hyundai tím znovu potvrzuje své vedoucí postavení v segmentu elektromobilů s pohonem na vodík.

Hyundai nepřetržitě zkoumá různé způsoby snižování emisí CO2 v dopravě jako celku. Společnost se staví k této problematice čelem a ekologická těžká nákladní vozidla a autobusy již nabízí pro běžný provoz. Hyundai plánuje aktivní propagaci technologie palivových článků na vodík jako efektivního řešení pro mobilitu.

1) Odhad vycházející z výsledků testů v simulovaných podmínkách autobusového provozu v Soulu.