VW Nový Tiguan
Elektrifikovaný a dynamičtější: Nový Tiguan

Elektrifikovaný a dynamičtější: Nový Tiguan slaví světovou premiéru

Nový Tiguan nyní i s externě nabíjitelným hybridním pohonem: Tiguan eHybrid1 může jet s výhradně elektrickým pohonem, a tedy s nulovými lokálními emisemi, rychlostí až 130 km/h. Nový model R: Volkswagen R vyvinul nejsportovnější verzi Tiguanu od debutu této modelové řady: Tiguan R1. Nový pohon všech kol: Systém 4MOTION s variabilním rozdělováním točivého momentu umožňuje modelu Tiguan R dosahovat nové úrovně jízdní dynamiky v segmentu SUV. Nové informační a zábavní systémy: Modulární platforma pro informační a zábavní systémy2 třetí generace (MIB3) nabízí v modelu Tiguan nejlepší možnou konektivitu a připojení k internetu.

Volkswagen Tiguan je nejúspěšnějším SUV v Evropě a jedním z nejprodávanějších modelů v kategorii "Sport Utility Vehicle" na světě. Dosud bylo vyrobeno více než šest milionů těchto vozů. V roce 2019 byl Tiguan s 911 000 exempláři znovu nejžádanějším modelem značky i celého koncernu Volkswagen. Volkswagen nyní prezentuje ve světové premiéře dalekosáhlou modernizaci bestselleru. Ralf Brandstätter, od dnešního dne nový předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: "S druhou generací modelu Tiguan jsme v roce 2016 zahájili naši globální ofenzivu v segmentu SUV. Z ní vzešlo na celém světě mnoho úspěšných modelů. Volkswagen nyní činí další krok a elektrizuje, digitalizuje a síťově propojuje nový model Tiguan. Kompaktní SUV je tak připraveno na výzvy naší doby."

Všechny zásadní oblasti konstrukce úspěšného modelu zaznamenaly významný vývojový skok. Volkswagen elektrizuje model Tiguan novým, velmi moderním externě nabíjitelným hybridním pohonem. SUV bude navíc poprvé nabízeno také jako samostatný model Tiguan R. Specialisté na sportovní vozy ze společnosti Volkswagen R vyvinuli pro vrcholný model s extrémně vysokou úrovní jízdní dynamiky nový pohon všech kol s variabilním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola, který umožňuje v segmentu SUV zcela novou úroveň jízdní dynamiky.

Vznětové motory TDI3 pro nový Tiguan se díky nové technologii Twindosing řadí mezi nejčistější spalovací motory na světě. V kompaktním SUV s novým systémem "Travel Assist"2/4 lze nyní při cestování rychlostí až 210 km/h využívat funkci asistovaného řízení. Tiguan kromě toho nabízí cestujícím zcela nové spektrum internetových služeb a funkcí2 prostřednictvím nejnovější generace informačních a zábavních systémů (MIB3). Novinkou v nabídce je rovněž na přání dodávaný audiosystém2 o výkonu 480 W od renomovaného výrobce Harman Kardon2.

Mezi výjimečné prvky ve výbavě nového modelu Tiguan patří také nová generace volantů s dotykovým ovládáním2. Volkswagen navíc digitalizoval ovládání funkcí klimatizace dotykovými posuvníky2 a dotykovými plochami2. Díky novým "světlometům IQ.LIGHT - Matrix LED"2 je jízda za tmy pro řidiče Tiguanu ještě komfortnější.

Zvenčí lze nový Tiguan rozpoznat mimo jiné podle nově navržené přední partie. Klaus Zyciora, šéfdesignér koncernu i značky Volkswagen, k tomu říká: "Tiguan s novou maskou chladiče pro SUV značky Volkswagen vytváří svou přídí vizuální spojení s modely, jakým jsou větší Touareg nebo severoamerický Atlas Cross Sport5. Nový Tiguan tím získal ještě více suverenity." Kapota motoru je výraznější, nová maska chladiče včetně světlometů LED širší. Uprostřed je umístěno nové logo VW. Rovněž nově jsou navrženy markantní nárazníky. Na zádi je nápadný nápis "Tiguan", situovaný nyní uprostřed pod logem VW.

Nový Tiguan je stejně jako jeho předchůdci opravdu všestranným automobilem. Autentickým SUV pro jízdu s těžkým přívěsem2/3 a Volkswagenem, který si poradí se všemi situacemi automobilového života. A pro nový Tiguan s inovovanou nabídkou pohonů, asistenčních, informačních a zábavních systémů to bude ještě snadnější než dosud.

vw novy tiguan 02 vw novy tiguan 03

1) Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.

2) Výbava na přání

3) Tiguan 2.0 TDI, 110 kW DSG 4MOTION/Spotřeba paliva (EU) v l/100 km: město 5,8 - 5,6/mimo město 4,8 - 4,5/kombinovaná 5,1 - 4,9; emise CO2 v g/km: 135 - 129 (kombinované); třída hospodárnosti: A

4) Asistenční funkce jsou k dispozici pouze v rámci systémových limitů.

5) Vozidlo se v Německu neprodává.