EDU Week se zaměřením na digitální nástroje a bezpečnost
Akce EDU Week slouží k podpoře celoživotního vzdělávání, a kromě online webinářů se zájemci mohli účastnit i prezenčních workshopů v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Pardubicích, kde se mohli zapojit lidé.
Mladá Boleslav, 23. září 2025 – Škoda Auto ve spolupráci se Škoda Auto Vysokou školou, firemní institucí zaměřenou na interní vzdělávání žáků a rozvoj dospělých zaměstnanců, Škoda Academy a Nadačním fondem Škoda Auto uspořádala před zahájením nového školního roku vzdělávací akci EDU Week. Cílem akce je podpora vzdělávání nejen v regionech, kde automobilka působí prostřednictvím svých výrobních závodů. Celkem se prezenčních workshopů i online webinářů zúčastnilo 929 zájemců z celého Česka, což je o téměř 200 účastníků více než loni. Témata se letos zaměřovala na komunikaci s dětmi a dospívajícími, včetně konkrétních způsobů, jak s dětmi otevírat citlivá osobní témata. Další významnou oblastí byla práce s digitálními nástroji a otázky vhodného používání technologií. Webináře obsahovaly konkrétní tipy pro posílení wellbeingu učitelů.
„Jsme rádi, že můžeme EDU Week podporovat již pět let. Akci vnímáme jako platformu, která účastníkům umožňuje držet krok s nejnovějšími trendy, neustále si rozšiřovat obzory a zůstat součástí inspirativní komunity.“
Peter Podprocký - vedoucí Škoda Academy
EDU Week již po páté podpořil vzdělávání v regionech
Vzdělávací akce EDU Week si klade za cíl podporovat celoživotní vzdělávání a vytvářet prostor pro sdílení zkušeností mezi různými aktéry napříč celou vzdělávací komunitou v Česku. Akce je otevřená profesionálům ze škol, osobám působícím v neziskových organizacích i jednotlivcům z řad zaměstnanců. Letos se konala již popáté – poprvé přitom zavítala jak do Mladé Boleslavi a Vrchlabí, tak také do Pardubic, kde se zapojili zájemci z okolí závodu v Kvasinách a širšího regionu.
Témata zaměřená na potřeby dětí, dospívajících i pedagogů
Účastníci si ve workshopech osvojili komunikační techniky jako mediace a facilitace pro řešení konfliktů nejen ve školním prostředí. Získali také konkrétní tipy, jak s dětmi vhodným a věku přiměřeným způsobem otevírat citlivá témata spojená s tělesným vývojem, zdravými vztahy a respektováním osobních hranic. Významná část programu byla věnována oblasti emočního zdraví a osobní odolnosti.
Online webináře se věnovaly možnostem a rizikům umělé inteligence. Velký prostor dostala digitální bezpečnost, kde se účastníci dozvěděli, jak vést děti k vhodnému používání technologií a jak je ochránit před riziky spojenými s digitální stopou. Nechyběla témata jako dobrovolnictví a jeho vliv na duševní pohodu, profesní wellbeing učitelů a způsoby, jak řešit negativní stereotypy a mikro agrese v pracovním prostředí. Účast na akci byla opět bezplatná.
Škoda Auto podporuje vzdělávání na mnoha úrovních
Podpora vzdělávání se řadí mezi priority společenské odpovědnosti společnosti Škoda Auto, a to na všech úrovních: od mateřské přes základní, středoškolskou a odbornou až po univerzitní. Automobilka spolupracuje s desítkami škol, provozuje vlastní střední odborné učiliště a založila vysokou školu.
Dlouhodobým projektem se zaměřením na praktickou pomoc v regionech je například pojízdná laboratoř EDU.Lab, která navštěvuje od roku 2021 městech a akce po celé České republice a otevírá se žákům základních a středních škol i široké veřejnosti pro bližší poznání pokročilých technologií. Letos navštívila Rychnovsko, Vrchlabsko a desítky dalších lokalit.