ŠKODA RAPID
Dva modely značky Škoda v Německu získaly prestižní cenu J.D. Power Award

Jako jediná automobilka má Škoda hned dva vítěze této ankety, mapující spokojenost zákazníků. Online-ankety se účastnilo více než 12 500 respondentů

Nejspokojenějšími zákazníky v segmentech malých a kompaktních vozů v Německu jsou řidiči modelů Škoda Fabia a Škoda Rapid. Vyplývá to z výsledků aktuální studie 2019 Germany Vehicle Dependability Study (VDS) o spolehlivosti automobilů, kterou provádí nezávislá společnost J.D. Power. Největší německé ankety mezi řidiči, zaměřené na kvalitu a spolehlivost, se účastnilo více než 12 500 respondentů. Pro model Fabia je to už třetí cena J.D. Power Award.

J.D. Power při letošní studii spolehlivosti vozů prověřil vozy z celkem devíti segmentů. Jen šest modelů ve své kategorii přesvědčilo vynikající kvalitou a minimálním počtem závad, a získalo tak cenu J.D. Power Award. S modely Fabia a Rapid má Škoda jako jediná značka hned dva vítěze letošního ročníku. Fabia se stala zákaznicky nejoblíbenějším modelem v segmentu malých vozů. Populární hatchback se v této třídě prosadil už v letech 2015 a 2016. V září minulého roku představila značka Škoda modernizovanou verzi třetí generace modelu Fabia. Od té doby boduje tento oblíbený malý vůz svým vylepšeným designem, LED-světlomety a rozšířenou sériovou výbavou.

Ve třídě kompaktních vozů se do čela studie prosadila Škoda Rapid. Jak je pro vozy značky Škoda typické, přesvědčil tento model svou velkorysou nabídkou prostoru pro cestující i jejich zavazadla, rozsáhlou nabídkou služeb Škoda Connect a celou řadou Simply Clever řešení. V dubnu vstoupila Škoda na evropský trh v tomto segmentu s novým modelem Scala. S novou technikou, emocionálním designem a nejmodernější generací online služeb definuje Scala ve třídě kompaktních vozů nová měřítka.

V rámci každoroční studie hodnotí účastníci spolehlivost vozů a také to, jak jsou s nimi celkově spokojení. Experti ze společnosti J.D. Power se při online rozhovorech ptají respondentů na jejich zkušenosti s vozem. V Německu se tato studie provádí od roku 2002. Od listopadu 2018 do ledna 2019 se letošního ročníku ankety účastnilo 12 854 řidičů. Studie se zaměřuje na vozy staré jeden až tři roky. Celkově bylo vyhodnocováno 151 modelů 27 výrobců.

Společnost J.D. Power, která je dnes považována za jednu z nejrenomovanějších institucí pro průzkum trhu na světě, založil v roce 1968 James David Power III. Jednou z každoročně prováděných studií je mimo jiné studie spolehlivosti vozů, v níž jsou rozhodujícími kritérii například zpracování karoserie, jízdní vlastnosti, kvalita motoru a převodovky, ovládacích prvků, displejů, infotainment systémů, navigací, sedadel, klimatizací a celkové zpracování interiéru.