Digitální asistent pomáhá doručovatelům vyhledávat a třídit balíky

Volkswagen Užitkové vozy spolupracuje se společností Hermes na optimalizaci doručovacích vozidel. Pilotní projekt v Bavorsku: Řešení start-upu Viscopic z Mnichova optimalizuje pořadí balíků ve vozidle pro doručování a digitálně podporuje jejich vyhledávání v nákladovém prostoru. Cíl: Zabránit zdlouhavému hledání a třídění při doručování, aby se mohl každý balík dostat k příjemci ještě rychleji.

Kurýrní, expresní a balíkové služby trhaly loni v Německu rekordy. Podle odhadů doručily ve všech spolkových zemích více než čtyři miliardy balíkových zásilek*. Tato část logistického odvětví nyní stojí před otázkou, jak by bylo možné doručování balíků zákazníkům ještě více optimalizovat. Volkswagen Užitkové vozy v této oblasti spolupracuje s logistickou společností Hermes. Výsledkem společného úsilí je inovativní asistenční systém pro doručovací vozidla Volkswagen Transporter a Volkswagen Crafter, který usnadňuje práci doručovatelům balíků. V Bavorsku nyní začíná s tímto asistenčním systémem pilotní projekt mnichovského startupu Viscopic. Jeho softwarové řešení se na začátku učí místní trasy doručovatelů. V dalším kole již vybírá balíky v logickém pořadí pro nakládání do vozidla, aby byl řidič ušetřen zdlouhavého hledání a třídění.

"Nic na světě není tak užitečné a krásné jako pořádek." S výrokem, jehož autorem je starověký řecký historik a filozof Xenofón, budou zajisté souhlasit všichni doručovatelé, jejichž úkolem je naskládat trojciferný počet zásilek do nákladového prostoru modelu Volkswagen Crafter, který může mít objem až 18 metrů krychlových. "Velké množství nákladu nejprve rozdělíme na malé části, které se vejdou do tašky," vysvětluje generální ředitel společnosti Viscopic Felix Meißgeier. Tyto tašky ve tvaru kvádru se následně naloží do Crafteru. "Rozhodující je přitom pořadí," říká Meißgeier. "Jízdy mají při doručování podobný průběh. Proto je vhodné přizpůsobit mu při nakládání pořadí tašek se zásilkami."

Přínosem pro řidiče je příslušná aplikace, která mu ukazuje tašku, v níž je balík pro příštího zákazníka. Na základě souřadnic GPS jsou v informačním a zábavním systému vozidla Volkswagen Crafter a na ručním zařízení zobrazovány tašky s balíky, čekajícími na doručení v blízkém okolí. Toto řešení slibuje značné úspory času při vyhledávání balíků na jednotlivých doručovacích adresách.

Digitální pomocník přichází v pravý čas, protože podle studie Parcel Shipping Index 2021 má růst doručovacího odvětví pokračovat. Prognózy očekávají do roku 2026 tempo růstu minimálně šest procent ročně. Jen v předvánočním obchodním období (od října do prosince) 2020 doručila společnost Hermes v Německu rekordních 126 milionů zásilek - to představuje nárůst o cca 25 procent oproti stejnému období v předchozím roce.

Nejde však jen o úsporu času, ale také o zlepšování pracovních podmínek pro řidiče. Artur Hasselbach, vedoucí projektu značky Volkswagen Užitkové vozy, tento aspekt vysvětluje následovně: "Doručování balíků je velmi náročná práce. Především v městské dopravě vyžaduje maximální soustředění, možnosti pro zastavení s našimi velkými vozidly jsou vzácné a kvůli koronaviru a souvisejícím bezpečnostním opatřením je doručování ještě složitější. Proto jsou taková inteligentní řešení pro poslední úsek přepravy pro naše zákazníky v logistickém odvětví velmi zajímavá."

Společnost Hermes uspořádala se značkou Volkswagen Užitkové vozy soutěž Future Logistics Challenge. Úkolem pro účastníky bylo navrhnout nejslibnější řešení v oblastech "Delivery Driver Experience" a "Smart Delivery Vehicles", která by usnadňovala práci řidičům a zvyšovala efektivitu doručovacího procesu. Ze 180 soutěžících z celé Evropy uspěl start-up Viscopic a ještě jeden projekt. Do konce března 2021 se budou v jedné provozovně u Augsburgu testovat v každodenním provozu s různými řidiči přínosy pro efektivitu a akceptace systému. "Intenzivně se zabýváme otázkou, jak bychom mohli ještě více usnadnit práci našim doručovatelkám a doručovatelům. Na této pobočce již používáme řadu digitálních nástrojů. S napětím proto očekáváme, jaké poznatky nám tento pilotní test přinese," vysvětluje Marco Schlüter, provozní ředitel společnosti Hermes Germany GmbH a člen poroty soutěže Future Logistics Challenge.

vw uzitkove digitalni asistent pomaha dorucovatelum 02 vw uzitkove digitalni asistent pomaha dorucovatelum 01

 

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.

Společnost Hermes Germany:

Hermes Germany se sídlem v Hamburku je předním poskytovatelem logistických služeb v Německu a partnerem mnoha internetových obchodů a obchodníků s více prodejními kanály v tuzemsku i zahraničí. Hermes Germany se zaměřuje na vnitrostátní a mezinárodní doručování balíků a v globálním měřítku zajišťuje skladování a přepravu zboží na jeho cestě ke koncovému spotřebiteli. Hermes Germany je jednou z dvanácti společností mezinárodní skupiny Hermes Group, která je součástí koncernu Otto Group. Spektrum služeb poskytovaných společnostmi vystupujícími pod značkou Hermes zahrnuje kompletní řetězec tvorby přidané hodnoty v oblasti obchodu: zásobování, zajišťování kvality, přeprava, vyřizování objednávek, balíková služba, doručování nadměrných zásilek dvoučlennými týmy a služby pro globální internetový obchod. Skupina Hermes Group zvýšila v obchodním roce 2019/20 svůj obrat na 3,5 miliardy eur. Hermes má na celém světě 15 563 zaměstnanců a je přítomen na nejdůležitějších evropských trzích v segmentu internetového obchodu. Více informací naleznete na: newsroom.hermesworld.com.

Poznámka pro sociální sítě:

Volkswagen Užitkové vozy spolupracuje se společností Hermes na optimalizaci doručovacích vozidel. V rámci pilotního projektu v Bavorsku se start-upem Viscopic z Mnichova stanovuje aplikace optimální pořadí stovek balíků pro jejich doručování. Řidiči je tímto digitálním nástrojem významně usnadněno vyhledávání balíků v nákladovém prostoru modelu Volkswagen Crafter. Díky tomu se každý balík dostane k zákazníkovi rychleji, protože odpadá zdlouhavé hledání a třídění během doručování.

*zdroj: "Parcel Shipping Index 2021", Pitney Bowes