• Značka modely: Cupra
CUPRA inspiruje svět

CUPRA je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě

  • CUPRA je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě a od svého založení ve španělské Barceloně v roce 2018 prodala na celém světě 750 000 vozů.
  • CUPRA na dosavadní úspěchy naváže dalším významným krokem v realizaci své globalizační strategie, a to vstupem na americký trh do konce tohoto desetiletí.
  • Značka zahájila předběžná jednání o možnostech partnerství se společností Penske Automotive Group.
  • Produktová řada značky pro USA bude pravděpodobně zahrnovat modely poháněné spalovacími motory, plug-in hybridními systémy a čistě elektrickými pohony.
  • Bernhard Bauer, bývalý generální ředitel německého importéra značky CUPRA, byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti CUPRA USA.

Praha, 25-11-2024 - CUPRA, značka v roli nekonvenčního vyzývatele, která inspiruje svět z Barcelony, zahájila předběžná jednání se společností Penske Automotive Group o možnostech nového partnerství před vstupem na americký trh do konce tohoto desetiletí. CUPRA, první nová automobilová značka vytvořená v rámci koncernu Volkswagen, prodala od svého uvedení na trh v roce 2018 více než 750 000 automobilů. Značka, která v Evropě již dosáhla významných úspěchů, přenese do konce tohoto desetiletí svůj nezastavitelný impulz do USA.

Značka pro novou generaci

CUPRA, která vyplňuje mezeru mezi mainstreamovými a prémiovými segmenty, se prezentuje jako značka pro novou generaci, která chce zpochybňovat status quo. CUPRA se již etablovala jako jedna z nejrychleji rostoucích automobilových značek v Evropě díky produktové řadě mimořádně atraktivních modelů poháněných spalovacími motory, plug-in hybridními systémy nebo čistě elektrickými pohony, které kombinují odvážný design a skvělé sportovní výkony. Značka se může pochlubit velkými úspěchy také mimo Evropu, na trzích, jakými jsou Mexiko nebo Turecko. CUPRA v roce 2022 uskutečnila svůj první významný krok ke své globalizaci, když vstoupila na australský trh. Nyní je CUPRA připravena podniknout svou dosud nejambicióznější expanzi v podobě vstupu na americký trh. S ohledem na tento cíl se již CUPRA nachází v první fázi jednání se společností Penske Automotive Group.

"CUPRA má ambici být opravdu globální značkou a expanze do USA představuje jeden z největších milníků na naší cestě," řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA. "Před americkým trhem máme velký respekt a jsme si vědomi toho, že pro úspěch je zásadní silná velkoobchodní i maloobchodní strategie. Právě zahájeným předběžným jednáním se společností Penske Automotive Group chceme prozkoumat příležitosti s nejlepším možným partnerem, který má vhodnou obchodní síť pro představení značky CUPRA nové generaci amerických zákazníků s láskou pro automobily. Díky vedoucímu postavení společnosti Penske Automotive Group ve svém oboru a jejím zkušenostem s koncernem Volkswagen je naše potenciální partnerství velmi slibné," dodal Wayne Griffiths.

Cesta značky CUPRA na americký trh

CUPRA vstoupí na americký trh do konce desetiletí v klíčových státech, které nejlépe odpovídají zaměření značky. Její produktová řada bude pravděpodobně složena z modelů poháněných spalovacími motory, plug-in hybridními systémy nebo čistě elektrickými pohony. CUPRA využije synergie v rámci skupiny značek Core k produkci jednoho z modelů v některém z výrobních závodů Volkswagen v severoamerickém regionu. Značku CUPRA do USA povede Bernhard Bauer, bývalý generální ředitel německého importéra značky CUPRA, který byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti CUPRA USA. Informace o sídle amerického dovozce a specifické produktové řadě budou oznámeny později.

Úspěšný příběh

CUPRA přináší od svého založení v roce 2018 svěží vítr do evropského automobilového průmyslu díky své kompletní produktové řadě automobilů. Její součástí jsou modely CUPRA Ateca, sportovní SUV, CUPRA Leon, nedávno modernizovaný hatchback a kombi se 100% DNA značky CUPRA, a CUPRA Formentor, nejprodávanější model značky a moderní ikona. Modely CUPRA Formentor a CUPRA Born, první 100% elektromobil značky, byly finalisty prestižní ankety Evropský vůz roku. V letošním roce spustila CUPRA svou dosud největší produktovou ofenzivu uvedením modelů CUPRA Tavascan, prvního zcela elektrického SUV kupé značky, a CUPRA Terramar, sportovního a elektrifikovaného SUV, které bylo nedávno zařazeno mezi finalisty ankety Evropský vůz roku 2025. Dalším v řadě bude CUPRA Raval, radikální interpretace městského elektromobilu.

CUPRA je značkou, která si zakládá na designu a sportovních výkonech, a na mezinárodních trzích již dosáhla významných úspěchů včetně více než 200 ocenění, mezi něž patří nejvyšší ocenění Red Dot Award: Best of the Best pro koncepční vůz DarkRebel, nejradikálnější interpretaci toho, čím může CUPRA být. V Německu byla CUPRA vyhlášena druhou nejmodernější značkou časopisem "Auto Motor und Sport". Hodnota značky CUPRA se již vyšplhala na 2,1 miliardy USD. CUPRA má na celém světě více než 900 prodejních míst včetně 9 stěžejních showroomů CUPRA City Garage ve významných globálních metropolích: Mexiku, Mnichově, Miláně, Lisabonu, Rotterdamu, Sydney, Berlíně, Paříži a Madridu. Značka CUPRA si udělala skvělé jméno i za hranicemi automobilového průmyslu a proniká do světů sportu, hudby, filmu a módy, v nichž vytváří partnerství s různými organizacemi včetně španělského fotbalového klubu FC Barcelona a hudebního festivalu Primavera Sound.

cupra nekonvencni vyzivatel 800 02


Porsche Česká republika se sídlem v Praze je importér značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA pro Českou republiku a patří do společnosti Porsche Holding Salzburg, která má zastoupení v 22 zemích Evropy, jakož i v Chile, Kolumbii, Číně, Malajsii a Singapuru.