Asistenční systémy Volkswagen

Technologie

IQ.LIGHT LED Matrix světlomety

Volkswagen - IQ.Light Matrix světlomety

Pozornost okolních pohledů upoutá již expresivní design volitelných světlometů IQ.LIGHT LED Matrix, které využívají technologii LED-Matrix. Kromě základních funkcí potkávacích a dálkových světel mohou být díky technologii "Matrix" cíleně zapínány, resp. vypínány jejich jednotlivé LED segmenty. Vzniká tak mnoho možností rozdělení vyzařovaného světla pro různé jízdní situace.

Pozornost okolních pohledů upoutá Váš Touareg již díky expresivnímu designu volitelných světlometů IQ.LIGHT LED Matrix, které využívají technologii LED-Matrix. Kromě základních funkcí potkávacích a dálkových světel mohou být díky technologii "Matrix" cíleně zapínány, resp. vypínány jejich jednotlivé LED segmenty. Vzniká tak mnoho možností rozdělení vyzařovaného světla pro různé jízdní situace.

Při jízdě s dálkovými světly jsou pomocí kamery zachycována protijedoucí i vpředu jedoucí vozidla. Na základě těchto informací jsou řízeny jednotlivé LED segmenty a Vy tak můžete jet s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků provozu. Jestliže se např. blížíte k dopravní značce, je snížena intenzita světla vyzařovaného segmentem, který značku osvětluje, a Vy tak nejste oslněni odraženým světlem.

Ať tedy jedete ve městě, předjíždíte jiný vůz večer na silnici nebo jedete za špatného počasí po dálnici - segmenty Vašich světlometů IQ.LIGHT LED Matrix - využívajících technologii LED-Matrix přizpůsobí v závislosti na jízdní situaci šířku, délku a intenzitu světla osvětleného pole. Technologie "Matrix" tak umožňuje lepší osvětlení vozovky a přispívá ke zvýšené bezpečnosti a uvolněné jízdě - bez oslňování nebo nepříjemných odrazů světla.

Systém Night Vision

Volkswagen - Night Vision

Systém "Night Vision" připomíná úspěšný hollywoodský film. Nyní díky němu nezažijete vzrušení, ale právě naopak - pocit uklidnění. Kamera v infračerveném spektru monitoruje prostor před vozem do vzdálenosti cca 120 metrů a reaguje na teplo, které je vyzařováno tělem.

Volitelný systém "Night Vision" připomíná úspěšný hollywoodský film. Nyní díky němu nezažijete vzrušení, ale právě naopak - pocit uklidnění. Kamera v infračerveném spektru monitoruje prostor před vozem do vzdálenosti cca 300 metrů a reaguje na teplo, které je vyzařováno tělem.1) Vy pak na kombinovaném přístroji nebo na volitelné digitální přístrojové desce "Digital Cockpit" vidíte odpovídající tepelný obraz. Jestliže nastane kritická jízdní situace, systém Vás varuje.1) V takovém případě získáte další informace, díky nimž lépe rozpoznáte, zda se v jízdní dráze nachází člověk nebo např. srna, a to zejména v situaci, kdy máte z důvodu mlhy nebo deště omezený výhled. Díky systému "Night Vision" tak můžete dříve reagovat na nebezpečí.

1) V rámci možností daných systémem.


Sledování dopravy v příčném směru

Volkswagen - Asistenční systémy

Asistent pro sledování dopravy v příčném směru využívá radarové senzory v přední partii vozu, které monitorují prostor před Vaším vozem a při rychlosti do 30 km/h varují prostřednictvím akustické a optické signalizace před rozpoznanými vozidly v příčném směru.

Volitelný asistent pro sledování dopravy v příčném směru využívá radarové senzory v přední partii vozu, které monitorují prostor před Vaším vozem a při rychlosti do 30 km/h varují prostřednictvím akustické a optické signalizace před rozpoznanými vozidly v příčném směru.1) Jestliže se blíží jiný automobil, který je mimo Vaše zorné pole, a Váš Touareg se pohybuje vpřed rychlostí do 10 km/h, systém začne vůz nouzově brzdit s cílem zabránit hrozící kolizi.1) Asistent pro sledování dopravy v příčném směru Vás tak podporuje při vyjíždění z nepřehledných míst nebo při vjíždění do nepřehledných křižovatek.

1) V rámci možností daných systémem.

Innovision Cockpit

Volkswagen - Innovision Cockpit

Digitální kombinovaný přístroj (tzv. digitální palubní deska) je pod společným skleněným krytem ("curved display") s displejem infotainment systému a tvoří tzv. "Innovision Cockpit", jež je mírně skloněný směrem k řidiči. Jeho ovládání se uskutečňuje prostřednictvím dotyků, gest nebo hlasových pokynů a je tak velmi snadné; odpadají mechanické spínače, ovladače a tlačítka.

Poprvé je ve voze Volkswagen instalován digitální kombinovaný přístroj (tzv. digitální palubní deska), který je pod společným skleněným krytem ("curved display") s displejem infotainment systému a tvoří tzv. "Innovision Cockpit", jež je mírně skloněný směrem k řidiči. Jeho ovládání se uskutečňuje prostřednictvím dotyků, gest nebo hlasových pokynů a je tak velmi snadné; odpadají mechanické spínače, ovladače a tlačítka. Ohromná plocha digitálního panelu je využívána pro zobrazení mnoha funkcí v odpovídající grafické reprezentaci nebo v podobě animací. Domovskou obrazovku (home) můžete doplnit i fotografiemi nebo zobrazením preferovaných funkcí. Některá zobrazení lze zvětšit, to ale není možné u standardních zobrazení nebo tachometru.

Digitální palubní deska "Innovision Cockpit" zahrnuje digitální přístrojovou desku, infotainment systém "Discover Premium", telefonní rozhraní "Business" s funkcí indukčního nabíjení pro Váš chytrý mobilní telefon a 4 USB porty. Integrováno je rovněž softwarové rozhraní Car-Net App-Connect, jehož prostřednictvím lze na velké dotykové obrazovce paralelně zobrazovat aplikace běžící na Vašem chytrém mobilním telefonu. Podporovány jsou všechny tři dostupné technologie - MirrorLink®, Apple CarPlay™ a Android Auto™. Infotainment systém mohou v průběhu jízdy prostřednictvím tabletu nebo chytrého mobilního telefonu ovládat také Vaši spolucestující, a to díky rozhraní "Volkswagen Media Control". Ze zadního sedadla tak lze např. nastavit hudební program nebo ze sedadla spolujezdce dálkově ovládat navigační systém. Pro nabíjení mobilních přístrojů i pro přenos dat jsou pak k dispozici USB porty vpředu a vzadu.


Bezpečnost

Emergency Assist

Volkswagen - Emegency-assist

Systém "Emergency Assist" částečně přebírá řízení automobilu v případě náhlé zdravotní indispozice řidiče. Aktivuje se v situaci, kdy asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist" neregistruje žádné pohyby volantu ani žádné reakce řidiče na varovné signály.

Volitelný asistent pro případ náhlého zdravotního selhání "Emergency Assist" začne automaticky pracovat v případě, že neregistruje žádnou aktivitu řidiče. Jestliže systém i přes varování nezjistí žádnou odezvu, nadále zkouší přimět řidiče k reakci pomocí brzdných rázů, varovných tónů, varovné světelné signalizace a cyklického natáčení volantu a současně varuje spolujezdce i ostatní účastníky provozu. Nedojde-li k převzetí řízení, je vozidlo kontrolovaným způsobem zastaveno. V rámci možností systému je tak možné předejít nehodě.

Asistent pro jízdu v koloně je součástí "Asistenčního paketu".

"Blind spot" senzor

Volkswagen - Blind Spot Senzor

Učí se to každý žák autoškoly - ohlédnutím přes rameno zjistí, zda se v tzv. "mrtvém úhlu" nenachází jiné vozidlo. Právě pro tyto případy je tu senzor, který prostřednictvím LED signalizace ve vnějším zpětném zrcátku okamžitě upozorňuje řidiče na potenciální nebezpečí, jakmile se do prostoru "mrtvého úhlu" dostane jiné vozidlo.

Jestliže se k Vám přibližuje zezadu jiné vozidlo a není vidět ve vnitřním ani vnějším zpětném zrcátku, nachází se v obávaném tzv. "mrtvém úhlu". Před změnou jízdního pruhu Vám pak pomůže staré osvědčené ohlédnutí se přes rameno nebo nově také volitelný systém "Blind Spot" senzor. Ten Vás již od rychlosti 15 km/h varuje* prostřednictvím LED signalizace ve vnějším zpětném zrcátku. Jestliže řidič i přesto zapne směrovku, začne signalizace jasněji a rychleji blikat, a upozorňuje tak na automobil skrytý v tzv. "mrtvém úhlu". V kombinaci se sériovým asistentem pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist", Vás může systém "Blind Spot" senzor před změnou jízdního pruhu varovat* dokonce i pomocí protipohybu řízení.

Asistent pro "vyparkování" Vás podporuje* při couvání z řady stojících vozidel. Pomocí senzorů v zadním nárazníku monitoruje provoz v příčném směru za vozem. Jestliže se do prostoru za vozem blíží ze strany jiné vozidlo, cyklista nebo chodec, systém varuje řidiče akusticky i varováním na displeji systému infotainment. V případě, že řidič na varování včas nereaguje, systém může prostřednictvím zabrzdění vozu snížit následky potenciální kolize nebo jí v optimálním případě dokonce zcela zabrání.


Udržování vozu v jízdním pruhu „Lane Assist“

Volkswagen - Lane Assist

Asistent "Lane Assist" přispívá v rámci možností daných systémem, k tomu, aby nedošlo k nehodě z důvodu ztráty koncentrace. Prostřednictvím kamery zabudované v držáku vnitřního zpětného zrcátka je zachycováno vodorovné dopravní značení jízdního pruhu a vyhodnocována aktuální pozice automobilu.

Asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist" omezuje v rámci možností daných systémem riziko nehody vyvolané ztrátou koncentrace. Prostřednictvím kamerového modulu v uchycení vnitřního zpětného zrcátka je snímáno vodorovné dopravní značení jízdního pruhu a současně je vyhodnocována pozice automobilu. Jestliže Váš Volkswagen vyjede z vyznačeného jízdního pruhu, "Lane Assist" Vás varuje lehkým protipohybem volantu. V případě, že je systém aktivovaný, automaticky reaguje od rychlosti 65 km/h. Naopak nereaguje při rychlosti jízdy pod 60 km/h nebo při zapnutém blinkru.

Automatická regulace odstupu ACC

Volkswagen - Regulace odstupu - ACC assist

V silničním provozu můžete být v klidu v případě, že máte dostatečný odstup od vpředu jedoucího vozu. Účinnou podporu přitom představuje automatická regulace odstupu ACC. ACC měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a také jeho relativní rychlost.

V silničním provozu můžete být v klidu v případě, že máte dostatečný odstup od vpředu jedoucího vozu. Účinnou podporu přitom představuje adaptivní tempomat ACC, která je součástí výbavy na přání.

ACC měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a také jeho relativní rychlost. Příslušný senzor přitom monitoruje oblast před vozem. V kolonách a dopravních zácpách a v případě, že je Váš Volkswagen vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG, systém brzdí Váš automobil až do úplného zastavení a v závislosti na situaci během krátké doby opět pokračuje v jízdě. Za jízdy pak systém v rámci daných možností udržuje odstup od vpředu jedoucího vozu, a to až do rychlosti 160 km/h.

Při jízdě automobilem někdy nastane nepředvídatelná situace, při které je nutné rychle a intenzivně brzdit. V takových případech pomůže systém nouzového brzdění "Front Assist" včetně funkce City Brake, který je společně s ACC součástí paketu. V případě, že "Front Assist" rozpozná v rámci daných možností kritický pokles vzdálenosti od vpředu jedoucího vozu, varuje řidiče pomocí akustické i optické signalizace a současně připraví brzdový systém na nouzové brzdění. Jestliže nebezpečná situace trvá i nadále, systém začne automobil automaticky brzdit, a sníží tak rychlost, při které dojde k potenciální srážce. Systém "Front Assist" pomáhá řidiči i v průběhu vlastního brzdění tím, že v případě potřeby zvýší tlak v brzdovém systému na maximum.

Funkce City Brake je rozšířením systému "Front Assist", která najde uplatnění ve váznoucím městském provozu. Při rychlostech od 5 do 30 km/h v posledním okamžiku před nárazem reaguje na hrozící kolizi a zahájí nouzové brzdění.


Asistent pro jízdu v koloně

Volkswagen - asistent pro jízdu v koloně

Asistent pro jízdu v koloně využívá osvědčené systémy, jako např. automatickou regulaci odstupu ACC nebo asistenta pro udržování vozu v jízdním pruhu "Lane Assist", a umožňuje tak komfortní popojíždění ve váznoucí dopravě.

Více komfortu i ve váznoucí dopravě: Volitelný asistent pro jízdu v koloně umožňuje komfortní ovládání vozu při popojíždění v dopravní zácpě a eliminuje riziko nehod, které jsou pro tyto situace typické.1) Systém udržuje automobil v jízdním pruhu a automaticky ovládá plyn a brzdy.

1) V rámci možností daných systémem.

Multikolizní brzda

Volkswagen - Multikolizní brzda

Věděli jste, že 22 procent všech nehod se zraněním osob představují vícenásobné kolize? Volkswagen proto vyvinul inovativního asistenta - multikolizní brzdu - s cílem následným kolizím zabránit. Multikolizní brzda je nedílnou součástí bezpečnostního systému.

Věděli jste, že 22 procent všech nehod se zraněním osob představují vícenásobné kolize? Volkswagen proto vyvinul inovativního asistenta - multikolizní brzdu - s cílem následným kolizím zabránit. Multikolizní brzda je nedílnou součástí bezpečnostního systému. Po kolizi automaticky v rámci možností daných systémem brzdí automobil a může tak zabránit následným srážkám. Multikolizní brzda se aktivuje poté, co dva navzájem nezávislé senzory zaznamenají náraz a v takovém případě brzdí automobil. Řidič přitom může kdykoli opět převzít kontrolu nad vozem.


Rozpoznávání chodců

Volkswagen - Rozpoznávání chodců

Jako řidič automobilu musíte rychle reagovat v situaci, kdy do jízdní dráhy bezprostředně před vozem náhle vstoupí chodec. Významnou podporu v takovém případě představuje systém rozpoznávání chodců, který situaci bleskově vyhodnotí a okamžitě prostřednictvím optické i akustické signalizace varuje řidiče.

Volitelná funkce rozpoznávání chodců je rozšířením systému sledování odstupu "Front Assist" s funkcí nouzového brzdění City. Systém pomocí dvou senzorů v čelní partii vozu, radarem umístěným za logem Volkswagen a kamerou v uchycení vnitřního zpětného zrcátka monitoruje prostor před vozem Golf Sportsvan a registruje například chodce, kteří vstoupili do jízdní dráhy bezprostředně před automobilem. Řidič je pak okamžitě varován pomocí akustické i optické signalizace. Jestliže řidič nezačne ihned brzdit, je na kritický odstup upozorněn brzdným rázem. Současně se v brzdném systému zvýší tlak na maximální hodnotu a připraví se tak na nouzové brzdění. Jestliže řidič ani v tomto okamžiku nešlápne na brzdu, začne systém v rámci daných možností automaticky nouzově brzdit. V ideálním případě tak může zabránit potenciální kolizi nebo alespoň zmírní její následky. Systém rozpoznávání chodců je součástí sériové výbavy od linie Comfortline.

Systém proaktivní ochrany cestujících

Volkswagen - Proaktivní ochrana

Systém rozpozná potenciálně nebezpečné jízdní situace a automaticky přijme preventivní opatření. Automaticky se zavřou otevřená okna i panoramatické střešní okno až do úrovně malé štěrbiny, aby se zajistil optimální účinek hlavových a bočních airbagů.

Volitelný systém proaktivní ochrany cestujících "PreCrash" zasáhne v případě, že nastane kritická jízdní situace.1) Pro její rozpoznání jsou využívány informace od několika systémů vozu, asistenčních systémů a jejich senzorů. Při rozpoznání nebezpečí jsou v závislosti na situaci přijata různá bezpečnostní opatření. Dojde k napnutí bezpečnostních pásů předních sedadel, zamknou se dveře a zavřou se okna včetně panoramatického střešního okna.1) Při hrozící kolizi s vozidlem, které se blíží zezadu, je aktivována varovná funkce směrových světel (blinkrů) s vysokou frekvencí blikání.

1) V rámci možností daných systémem.


Car-Net "Security & Service"

Volkswagen - Car Net - Security & Servis

Ať už se jedná o stav paliva v nádrži, stav počítadla kilometrů nebo upozornění na příští servisní prohlídku, díky volitelným službám Car-Net "Security & Service" máte důležitá data o automobilu vždy k dispozici. Služby však mohou být užitečné v nebezpečných situacích.

Ať už se jedná o stav paliva v nádrži, stav počítadla kilometrů nebo upozornění na termín příští servisní prohlídky - díky volitelným službám Car-Net "Security & Service"* budete mít stálý přehled o datech automobilu. Služby však mohou být velkou pomocí i v nebezpečných situacích. Při vážných nehodách, při kterých dojde k aktivaci airbagů, systém v rámci daných možností automaticky odesílá data o automobilu i jeho pozici do centra tísňového volání Volkswagen.Na jejich základě je pak v místě nehody zajištěno vyslání adekvátní pomoci, které je rovněž předána informace o počtu osob ve voze. Až do příjezdu vozidla rychlé záchranné služby je pak prostřednictvím telefonního spojení poskytována odborná pomoc.

1 Pozice parkování

Váš automobil najdete rychle a jednoduše. Pomocí portálu Car-Net nebo aplikace Car-Net ve Vašem chytrém mobilním telefonu si můžete na digitální mapě nechat vyvolat přesnou adresu, datum i hodinu zaparkování vozidla a současně si spustíte navigaci, která Vás k němu dovede.

2 Stav vozidla

Data Vašeho vozu Golf Sportsvan si pohodlně můžete vyvolat na Vašem chytrém mobilním telefonu. Můžete tak např. získat přehled o stavu počítadla kilometrů nebo o množství paliva v nádrži.

3 Alarm online

Větší bezpečnost, i když máte automobil z dohledu: Varovná signalizace alarmu na sebe nejenom přitahuje pozornost prostřednictvím troubení a blikání, ale v případě spuštění alarmu Vás informuje také v reálném čase zasláním e-mailu nebo signalizací na chytrém mobilním telefonu. Pomocí portálu Car-Net nebo aplikace Car-Net na Vašem chytrém mobilním telefonu pak můžete hlášení alarmu archivovat a následně kontrolovat.

Systém sledování únavy

Volkswagen - Systém sledování únavy

Představte si, že při cestování na dlouhé vzdálenosti po rovné monotónní trase Vás pomalu začíná zmáhat únava. Křečovitě držíte volant a ovládáte jej trhavými pohyby. Systém sledování únavy registruje toto atypické chování a bezprostředně na ně reaguje - pomocí akustické signalizace a upozornění na displeji multifunkčního ukazatele Vám doporučí přestávku na odpočinek.

Představte si, že při cestování na dlouhé vzdálenosti po rovné monotónní trase Vás pomalu začíná zmáhat únava. Křečovitě držíte volant a ovládáte jej trhavými pohyby. Systém sledování únavy registruje toto atypické chování a bezprostředně na ně reaguje1 - prostřednictvím akustické signalizace a upozornění na displeji multifunkčního displeje Vám doporučí přestávku na odpočinek.

Systém sledování únavy Vás doslova nutí k tomu, abyste v jízdě pokračovali až potom, co zastavíte na odpočívadle a bezpečně se tak dostali do cíle Vaší cesty. Ve voze Polo GTI (spotřeba paliva (l/100 km): město - 7,7; mimo město - 4,9; kombinovaný provoz - 5,9; emise CO₂ (g/km): kombinovaný provoz - 134; energetická třída: C2) je součástí sériové výbavy.

1) V rámci možností daných systémem.
2) Uvedené hodnoty jsou získávány předepsaným způsobem měření. Údaje se nevztahují na konkrétní vozidlo a nejsou součástí nabídky, ale slouží pouze pro účely srovnání jednotlivých typů vozidel. Spotřeba paliva/spotřeba energie a emise CO₂ konkrétního vozidla závisí nejen na hospodárném využití paliva/energie uložené v baterii, ale jsou ovlivněny také způsobem jízdy a dalšími netechnickými faktory (např. okolními podmínkami).

Dodatečná výbava a příslušenství (nástavby, pneumatiky atd.) mohou mít za následek změnu jízdních parametrů, např. hmotnosti, valivého odporu či aerodynamických vlastností, a mohou tak kromě počasí a podmínek v dopravě ovlivnit spotřebu paliva i jízdní výkony. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO₂ platí v určitém intervalu a mohou se lišit v závislosti na zvoleném formátu pneumatik a použití prvků výbavy na přání.

Podle pokynů směrnice ES 1999/94, v platném znění, je návod na měření spotřeby paliva, emisí CO₂ a energetické spotřeby, který obsahuje údaje pro všechny nové modely osobních automobilů, zdarma k dostání na všech prodejních místech v rámci celé Evropské unie.

Energetické třídy hodnotí vozidla podle produkovaných emisí CO₂ při zohlednění jejich provozní hmotnosti. Automobily, které dosahují průměrných hodnot, jsou zařazeny do třídy D. Vozidla, jež dosahují lepších hodnot, než je aktuální průměr, jsou klasifikována do třídy A+, A, B nebo C, a ta, jejichž hodnoty jsou vyšší než současný průměr, jsou zařazena do třídy E, F nebo G.


Komfort

Active Info Display

Volkswagen - Active Info Display

Analogové přístroje patří minulosti. Klasické kruhové přístroje mohou být na přání nahrazeny displejem s vysokým rozlišením. Inovativní moderní kombinovaný přístroj "Active Info Display" Vám poskytne mnohem více informací než jen aktuální rychlost a stav paliva v nádrži. Díky digitálnímu panelu Active Info Display si můžete užívat výhody kombinovaného přístroje na barevném TFT displeji s úhlopříčkou 26 cm (10,25"). U vybraných modelů lze v kombinaci s navigačním systémem "Discover Pro" zvolit paralelní zobrazení na obou displejích nebo pouze na jednom, tj. na panelu Active Info Display nebo standardně na displeji přístroje.

Prostřednictvím nového volitelného digitálního panelu Active Info Display si můžete užívat výhody, které přináší kombinovaný přístroj, na barevném TFT displejis vysokým rozlišením a s úhlopříčkou 26 cm (10,25 palce). Kromě větší hustoty pixelů, sytých barev, většího jasu a kontrastu Vám dává možnost volby různých zobrazení. Na kombinovaném přístroji si kromě klasických přístrojů jako otáčkoměru, tachometru a stavu počítadla kilometrů, můžete nechat cíleně zobrazit také další data.

To, co chcete mít na displeji, si navolíte pomocí multifunkčního volantu nebo infotainment systému: Zcela podle potřeby si tak můžete na celou plochu displeje vyvolat například detailní data o jízdě, navigační mapu (u některých modelů pouze pro navigaci Discover Pro) nebo optické zobrazení Vašich asistenčních systémů. Místo osvědčených kruhových ukazatelů lze na celé ploše displeje zobrazit také informace o skladbě, která se aktuálně přehrává z Vašeho MP3 přehrávače nebo podrobnosti o kontaktu, s nímž právě telefonujete. Zobrazení lze rovněž kombinovat - např. lze současně zobrazit navigační mapu a informace o přehrávaném médiu.

Pomocí infotainment systému si můžete nakonfigurovat až tři zobrazení, která si můžete uložit a následně pomocí stisku tlačítka na multifunkčním volantu opětovně vyvolat. Navíc máte k dispozici také profil s klasickým zobrazením, kde je mezi tachometrem a otáčkoměrem zobrazen multifunkční ukazatel.

Systém monitorování okolí vozu „Area View“

Volkswagen - Area View

Systém monitorování okolí vozu "Area View" Vám zajistí dokonalý přehled. Pomocné pohledy snímané čtyřmi kamerami jsou přenášeny na displej Vašeho infotainment systému.

Díky volitelnému prostorovému kamerovému systému "Area View" získáte v rámci prostoru snímaného objektivy kamer přehled o situaci kolem Vašeho vozu. Obrazy ze čtyř kamer jsou přenášeny na displej Vašeho systému infotainment. Můžete tak vidět i do míst, která jsou z místa řidiče špatně viditelná. Lze tak například zcela přesně zajet k oji přívěsu nebo při couvání objet případné překážky. Při manévrování v těsných místech Vám pak systém "Area View" zajišťuje přehled okolo celého vozu, což je mimořádně komfortní.

Spojením obrazu ze všech čtyř kamer systém vypočítá pohled z ptačí perspektivy. Ten Vám v rámci prostoru snímaném objektivy jednotlivých kamer ukazuje, co se děje okolo celého automobilu. To je velký přínos pro orientaci zejména v náročném terénu.


Dynamic Light Assist

Volkswagen - Dynamic Light Assist

Díky dynamické regulaci dálkových světel "Dynamic Light Assist" můžete jet s trvale zapnutými dálkovými světly. Systém se aktivuje automaticky při úplné tmě a při rychlosti nad 60 km/h.

Síla inovací se u nového vozu Arteon projeví také širokou nabídkou možností osvětlení. Součástí sériové výbavy již jsou LED světlomety s LED světly pro denní svícení s vizuálně působivým tvarem, který připomíná konec křídla. V nabídce je mj. také dynamické osvětlení zatáček a praktické ostřikovače světlometů.

Na přání je možné osvětlení zatáček doplnit funkcí předvídavé aktivace. V kombinaci s navigačním systémem, který je rovněž součástí výbavy na přání, dochází k reakci světlometů až o dvě sekundy dříve ve srovnání se standardní funkcí dynamického osvětlení zatáček. Systém přitom využívá informace o natočení volantu a navigační data.

Volitelná dynamická regulace dálkových světel "Dynamic Light Assist" od rychlosti 60 km/h automaticky zapíná dálková světla. Prostřednictvím kamery jsou přitom rozpoznávána vpředu jedoucí i protijedoucí vozidla a oblast, ve které se nacházejí, je cíleně cloněna. Informace o ostatních účastnících silničního provozu a pouličním osvětlení jsou snímány kamerou, která je integrována v uchycení vnitřního zpětného zrcátka.

Head-up-Display

Volkswagen - Head Up Display

Důležité informace, jako například rychlost, dopravní značky, aktivita asistenčních systémů stejně jako varovná hlášení či pokyny navigačního systému, jsou promítány na vysoce kvalitní panel přímo v zorném poli řidiče, jenž je tak můžete okamžitě číst, a přesto může být stále soustředěn na dění v dopravě.

Důležité informace, jako například rychlost, dopravní značky, aktivita asistenčních systémů stejně jako varovná hlášení či pokyny navigačního systému, jsou promítány na vysoce kvalitní skleněný panel přímo v zorném poli řidiče, jenž je tak můžete okamžitě číst, a přesto může být stále soustředěn na dění v dopravě. Displej, na kterém jsou zobrazována data, je možné zapustit do plochy palubní desky, kde se následně překryje krytem, který je pak s palubní deskou v jedné rovině.


Asistent pro couvání s přívěsem „Trailer Assist“

Volkswagen - Trailer Assist

Manévrování s přívěsem může být pro nezkušené řidiče náročnou zkouškou z trpělivosti, protože přívěs ne vždy reaguje podle představ - často zatáčí přesně opačným směrem. Pro přesné couvání je rozhodující správné natočení volantu. Asistent pro couvání s přívěsem "Trailer Assist" za Vás při couvání s přívěsem přebírá v rámci limitů systému ovládání volantu.

Manévrování s přívěsem může být pro nezkušené řidiče náročnou zkouškou z trpělivosti, protože přívěs ne vždy reaguje podle představ. Pro přesné couvání je rozhodující správné natočení volantu. Asistent pro couvání s přívěsem "Trailer Assist" za Vás při couvání s přívěsem přebírá v rámci limitů systému ovládání volantu. Vy pouze zařadíte zpátečku, stisknete tlačítko parkovacího asistenta a pomocí ovladače natočení vnějších zpětných zrcátek zadáte směr, kterým by se měl přívěs pohybovat. Váš Volkswagen nyní řídí automaticky, zatímco Vy jste dále odpovědní za řazení, zrychlování a brzdění. A samozřejmě musíte mít vše stále pod kontrolou, abyste mohli včas reagovat na změnu situace.

Park Assist

Volkswagen - Park Assist

Parkovací asistent "Park Assist" měří při jízdě mezery mezi stojícími vozidly po obou stranách silnice a najde pro Vás vhodné parkovací místo. Vzdálenost od okrajů silnice přitom musí být v intervalu od 0,5 do 1,5 metru a maximální rychlost jízdy 40 km/h.

V novém voze T-Roc se parkování promění na dětskou zábavu. Volitelný systém pro usnadnění parkování zjednodušuje manévrování v nepřehledných parkovacích místech. Díky senzorům umístěných vpředu i vzadu Vás pak prostřednictvím akustických signálů i pomocí grafického zobrazení na displeji infotainment systému varuje před překážkami.

Další funkcí systému pro usnadnění parkování je funkce brzdění při parkování. Při couvání do rychlosti 10 km/h může systém zabrzdit vozidlo a zabránit tak potenciální kolizi nebo alespoň zmírnit její následky. Funkci brzdění při parkování můžete aktivovat pomocí tlačítka také při jízdě vpřed. Systém i v tomto případě zabrzdí vozidlo v případě, že zaregistruje překážku a jestliže řidič nereaguje na akustické signály systému pro usnadnění parkování.

Parkovací asistent "Park Assist", který se dodává na přání, Vám pomůže již při hledání vhodného parkovacího místa. Při jízdě podél řady stojících vozidel měří mezery po obou stranách silnice a hledá vhodné parkovací místo. "Park Assist" automaticky převezme ovládání volantu při parkování do podélných i příčných mezer a v rámci možností daných systémem i do těsných parkovacích míst - a následně z nich také dokáže vyjet. Na Vás zbývá jen ovládání pedálů plynu, spojky a brzdy.


ParkPilot a zpětná kamera

Volkswagen - Park Pilot - Zpětná kamera

Kolik místa ještě zbývá? Akustický parkovací systém ParkPilot usnadňuje prostřednictvím přerušovaných tónů manévrování v těsných parkovacích místech. Umožňují to senzory v předním a zadním nárazníku.

Při parkování Vám pomůže také Váš sluch.

Kolik místa ještě zbývá? Volitelný akustický parkovací systém ParkPilot usnadňuje prostřednictvím přerušovaných tónů manévrování v těsných parkovacích místech. Umožňují to senzory v předním a zadním nárazníku. Pomocí akustické signalizace a grafického zobrazení na displeji infotainment systému jste tak varováni před překážkami.1)

Novou nedílnou součástí akustického parkovacího systému ParkPilot je funkce brzdění při manévrování, která při couvání do rychlosti 10 km/h brzdí automobil a může tak zabránit kolizi nebo zmírní její následky. Funkci brzdění při manévrování je možné prostřednictvím tlačítka aktivovat rovněž pro jízdu dopředu. Automobil díky tomu automaticky zastaví před překážkami vpředu v případě, že řidič nereaguje na varovné akustické signály.

Díky zpětné kameře, která je součástí výbavy na přání, si při parkování udržíte přehled. Obraz prostoru za vozem snímaný objektivem kamery je přenášen na displej infotainment systému, kde je doplněn pomocnými liniemi, které usnadňují správně odhadnout vzdálenost překážek.

Parkovací asistent "Park Assist" měří při jízdě mezery mezi stojícími vozidly po obou stranách silnice a najde pro Vás vhodné parkovací místo. Vzdálenost od okrajů silnice přitom musí být v intervalu od 0,5 do 1,5 metru a maximální rychlost jízdy 40 km/h.

"Park Assist" následně automaticky navede automobil do podélných i příčných parkovacích mezer, a to i v případě těsných parkovacích míst; z podélných parkovacích míst dokáže následně také vyjet.1) Vy ovládáte pouze pedály plynu spojky a brzdy, zatímco funkce brzdění při manévrování, která je součástí systému "Park Assist", Vás přitom podporuje. Jestliže systém zaregistruje překážku za Vaším automobilem a Vy nereagujete na akustické varování systému ParkPilot, funkce brzdění při manévrování Polo automaticky zabrzdí a zabrání tak nárazu.

1) V rámci možností daných systémem.

Chtěli byste se dozvědět více? Pro více informací nás neváhejte kontaktovat prostřednictvím poptávkového formuláře níže nebo telefonicky na některou z našich poboček Auto Horejsek.

Chci být zpětně kontaktován

Povinná položka