Volkswagen Golf 8 R - exteriér
Volkswagen Golf 8 R - exteriér
Exteriér
-

R-Styl

Exteriér - tvary navržené pro výkon

Design nového vozu Golf R: Výrazný a působivý. Počínaje nově tvarovaným nárazníkem s předním spoilerem, bočními křídly a mřížkami vstupů vzduchu v R-stylu, přes exkluzivní 18" kola z lehké slitiny Jerez a konče podvozkem sníženým o 20 mm, který ho identifikuje jako vrcholového sportovce. Paket R-Performance pak zaujme volitelnými výraznými detaily, jako např. zadním spoilerem ve stylu Motorsport nebo 19" koly z lehké slitiny Estoril. Ještě větší suverenitu pak zajistí nový zadní nárazník, v jehož lemu jsou zasazené čtyři chromované koncovky výfuku.

Volkswagen Golf 8 R - Interiér
Volkswagen Golf 8 R - Interiér
Interiér
-

Interiér

Vítejte v závodním kokpitu

V interiéru modelu Golf R na Vás čeká sportovní komfort, který můžete vnímat zrakem i hmatem. Na místech řidiče a spolujezdce jsou sedadla Top-Sport s integrovanými hlavovými opěrkami v R-stylu. Kombinovaný přístroj Digital Cockpit Pro s možností konfigurace zahrnuje všechny ukazatele a ovládací prvky, které jsou poprvé v provedení R-View, jež bylo speciálně vyladěné pro Golf R. Součástí sériové výbavy je také infotainment systém Discover Media včetně přirozeného hlasového ovládání. Speciálně navržený multifunkční sportovní volant je doplněn tlačítkem "R", jehož stisknutím velmi snadno přepnete do závodního módu.

Volkswagen Golf 8 R - Výkon
Volkswagen Golf 8 R - Výkon
Výkon
-

Výkon

Etalon výkonu své generace

Zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy: Srdcem modelu je motor TSI EA888 EVO4 s výkonem 235 kW (320 k) a krouticím momentem 420 Nm. Pohon všech kol 4MOTION s přesměrováním krouticího momentu na zadní nápravu R-Performance zajistí variabilní rozdělení síly motoru. Golf R s volitelným paketem R-Performance byl vyladěn na závodním okruhu Nürburgring-Nordschleife. Maximální rychlost daná omezovačem je u tohoto paketu zvýšena z 250 km/h na 270 km/h a jsou u něj exkluzivně k dispozici dva jízdní profily: Nürburgring-Profil Special a profil Drift, které zajišťují optimální jízdní dynamiku při jízdě na závodních okruzích.