Od stavebnictví k autům

20. 10. 2016
Když oslavil majitel stavební firmy Gerhard Horejsek padesátku, rozhodl se v další fázi života věnovat své vášni – automobilům. Psal se rok 1990, když koupil areál autoservisu v Litoměřicích, kde nejprve opravoval a později získal dealerskou smlouvu na zastupování vozů značky Škoda. Zálibu v autech po něm zdědil syn René, který se tehdy, ač ještě nebyl plnoletý, do chodu firmy aktivně zapojil. „Ze začátku mě musel táta vozit do práce, protože jsem ještě neměl řidičák,“ vypráví o počátcích podnikání René Horejsek, který si postupem času prošel mnoha pracovními pozicemi.

Z rodinné firmy významný regionální prodejce se čtyřmi autosalony

Zákazníkovi vyřešíme prakticky vše

Původně malá rodinná firma Auto Horejsek se časem rozrostla o autosalony v Roudnici nad Labem, České Lípě a Děčíně a stala se významným regionálním prodejcem. „V současné době se snažíme prioritně obsluhovat zákazníky severního regionu. Spolu se značkou Volkswagen je Škoda nejvýznamnější částí našeho podnikání,“ říká René Horejsek, který dal práci dvěma stovkám zaměstnanců. Kromě servisu, prodeje nových a ojetých aut nabízí firma svým zákazníkům půjčení vozů a doplňků, možnost využití asistenční či odtahové služby a také STK.

Samozřejmostí je i několik možností značkového financování nových aut či ojetin prostřednictvím Volkswagen FinancialServices či Škoda FinancialServices. „Velký zájem je poslední dobou o operativní leasing, zejména mladí lidé a podnikatelé si raději auto pronajmou se všemi službami, než by se sami o vůz starali,“ říká René Horejsek.Jeho slova potvrzují čísla, Auto-Horejsek v letošním roce předá v produktech Volkswagen FinancialServices celkem 2000 vozů s financovanou hodnotou 1 miliardy korun. I v prodejích si vedou skvěle a z celkového ročního prodeje 4000 vozů zaujímají značky koncernu VW 90% prodejů. Mezi nejprodávanější modely se patří Fabia a Octavia v provedení kombi, VW Polo, Golf, Passat, Transporter a nyní aktuálně nový Tiguan.„Pro nás to v kombinaci s kvalitou služeb znamená lokální výkon na úrovni 30% tržních podílů značky a 24% meziroční navyšování prodejů,“ doplňuje René Horejsek.
 

Efektivní spolupráce s VWFS na nových projektech

Aktuálně se nám podařilo ve spolupráci s VWFS a Importérem značky Volkswagen nastartovat projekt podporující provozování ekologických vozů v centru měst severního regionu. Výsledkem je první dodávka 14 čistě elektrických a hybridních vozů VW v projektu „zdravé město Litoměřice“.
 

Za práci jsme pravidelně odměňováni

A s velkými prodeji přicházejí ruku v ruce i četná ocenění. „Pokud si dobře pamatuji, tak první významné ocenění jsme obdrželi od importéra Škoda v září 2007 za kvalitu služeb. Od této doby jich bylo již několik, například v roce 2010 jsme dostali cenu Best Dealer jako nejlepší obchodník Škoda. Za nejvýznamnější považujeme ocenění „zlatou jehlicí“ v roce 2014, což je v koncernu Volkswagen jedno z nejvyšších ocenění,“ vypočítává René Horejsek.
 

Vybíráme si ty nejlepší zaměstnance

O podnikatelské úspěchy se velkou měrou zasloužili kromě rodinných příslušníků i zaměstnanci firmy. Majitelé se jim snaží kromě mzdy odvděčit i jinak. Kromě neformálních setkání pořádají nejen pro rodiny svých zaměstnanců, ale i širokou veřejnost různé sportovní akce. Například začátkem října spolupořádali City Cross Run v České Lípě, v září zase podpořili MTB Tour České středohoří se startem v Litoměřicích. „Snažíme se podporovat zdravý životní styl v našich regionech a věříme, že jak jsme dobře začali firmu budovat, bude se nám dařit i do budoucna,“ uzavírá optimisticky René Horejsek.