KIA
KIA

V roce, který byl ve znamení všeobecného poklesu prodeje vozidel, vykázala Kia historicky nejvyšší podíl na automobilovém trhu

  • V roce 2020 se v Evropě prodalo 416,715 vozů značky Kia
  • Historicky nejvyšší celoroční podíl na trhu, nárůst ze 3,2 na 3,5 %
  • Meziroční nárůst prodejů elektrifikovaných vozidel o 60 %
  • Prodeje akumulátorových elektromobilů vzrostly o 197 %; počty prodaných PHEV o 112 %
  • Prodeje elektrifikovaných vozidel Kia poprvé v historii překročily 100 000 kusů
  • Hybridy a elektromobily v současnosti tvoří více než čtvrtinu evropských prodejů značky Kia

Kia v roce 2020 vykázala historicky nejvyšší podíl na evropském trhu a jeden z vůbec nejvyšších meziročních nárůstů tržního podílu. Podle dnes zveřejněných údajů Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA) dokázala Kia během uplynulého roku zvýšit svůj podíl na evropském trhu z původních 3,2 % na 3,5 %.

Kvůli dopadům pandemie koronaviru napříč celou Evropou pak celkové roční prodeje vozů Kia v Evropě* poklesly o 17 % na 416,715 kusů. Značka nicméně zaznamenala nižší pokles než evropský trh jako celek, kde došlo k meziročnímu poklesu o 24,3 %. Tržní podíl značky Kia proto vzrostl na historické maximum 3,5 %.

Nejnovější prodejní výsledky rovněž akcentují narůstající význam elektrifikovaných modelů Kia na pozvolna se měnícím evropském trhu. I přes obecné zpomalení trhu jsou hybridní a čistě elektrické pohony i nadále klíčovým růstovým segmentem značky Kia, přičemž elektrifikované pohony v roce 2020 představovaly v Evropě 25,5 % celkových prodejů uvedené značky – tj. více než plnou čtvrtinu vozů, které Kia na tomto trhu prodala.

Komentuje Won-Jeong (Jason) Jeong, President společnosti Kia Motors Europe: „Rok 2020 byl jedním z nejtěžších, které jsme kdy zažili, ať již z pohledu značky Kia nebo odvětví jako takového. Na pandemii, která počátkem roku vyvolala náhlé zastavení prodejů, reagovaly naše evropské trhy řadou opatření s cílem pomoci zákazníkům a zajistit jim bezpečné dodávky i údržbu vozidel bez rizika virové nákazy. Ve třetím čtvrtletí roku jsme dokonce zaznamenali historicky nejlepší prodejní výsledky vlivem odložené poptávky a narůstající obliby našich elektrifikovaných vozidel.“

„I během pandemie jsme nadále uváděli nová a modernizovaná vozidla a pokračovali v elektrifikaci dalších zástupců z naší modelové nabídky v reakci na rostoucí poptávku spotřebitelů po vyspělých pohonech,“ dodává Herrera.

„Do roku 2021 vstupuje Kia jako úplně jiná firma. Naše plány v příštích letech budou doprovázeny novou značkou, logem a sloganem ‚Movement that inspires‘. Začneme ještě v tomto roce uvedením zbrusu nového elektromobilu Kia, postaveného na naší platformě e-GMP. Tento vůz nabídne rychlé nabíjení, suverénní zrychlení a dlouhý dojezd na elektřinu. Rovněž pro zákazníky připravujeme uvedení mnoha nových služeb pro trvale udržitelnou mobilitu v rámci naší transformace z výrobce vozidel na poskytovatele služeb mobility.“

Meziroční nárůst prodeje elektrifikovaných vozidel o 60 %

K úspěchu značky Kia v roce 2020 napomohl rostoucí zájem zákazníků o vyspělé elektrifikované pohony. Celkové prodeje hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických vozů značky v roce 2020 narostly ze 66 386 na 106 466 kusů (+60,4 %) (mild-hybridní provedení nejsou započítána). Vloni Kia vůbec poprvé prodala přes 100 tisíc elektrifikovaných vozidel – což znamená, že každý čtvrtý vůz Kia prodaný v Evropě byl vybaven elektrifikovaným ústrojím.

Nejprodávanější elektrifikovanou řadou značky zůstává Niro, zahrnující hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrickou variantu. Niro se též stalo celkově druhou nejprodávanější modelovou řadou značky při prodejích v objemu 77 498 kusů (+34,7 % ve srovnání s rokem 2019). U provedení Niro Hybrid bylo evidováno 32 384 kusů, vedle dalšího významného růstu díky variantě Niro Plug-in Hybrid (14 082 kusů, +38,8 %) a čistě elektrickému provedení e-Niro (31 032 kusů, +213,5 %).

Na vzestupné trajektorii byl i čistě elektrický e-Soul s celkovými prodeji na úrovni 7 999 kusů, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 147,5 %. K prodeji elektrifikovaných vozidel přispělo i uvedení plug-in hybridních provedení modelů Kia Ceed Sportswagon a XCeed (vloni dohromady 14 511 vozů).

Evropský bestseller značky Kia: modelová řada Ceed

I před dopady pandemie v roce 2020 vzrostly evropské prodeje modelové řady Ceed o 4,1 % na 114 759 vozidel (110 201 kusů v roce 2019). Narůstající zájem o modernizovanou řadu Ceed navazuje na úspěšné uvedení nových plug-in hybridních provedení Ceed Sportswagon a XCeed. Koncem roku 2019 se začal prodávat kompaktní crossover XCeed, jenž se etabloval jako nejoblíbenější karosářská varianta modelové řady Ceed (v roce 2020 prodáno 43 880 kusů). Pro pětidveřový hatchback Ceed a kombi Ceed Sportswagon se rozhodlo 25 809, resp. 30 116 zákazníků; nepřehlédnutelná varianta ProCeed s karoserií typu ‚shooting brake‘ zaujala 14 954 zákazníků.

Dlouhodobě oblíbené SUV s označením Sportage zůstává i nadále třetím nejprodávanějším modelem Kia v Evropě (70 344 kusů). Model Stonic ze segmentu malých SUV vykázal prodeje v objemu 51 322 kusů; pětici nejúspěšnějších uzavírá městský model Picanto se 48 213 prodaných vozidel.

Nová značka ohlašuje transformaci Kia v roce 2021

Kia nedávno odhalila nové logo a globální slogan reprezentující ambice značky vybudovat si do budoucna čelní pozici v odvětví mobility cestou transformace prakticky všech aspektů jejího podnikání.

Kia do roku 2027 uvede sedm vyhrazených akumulátorových elektromobilů (BEV) napříč různými automobilovými segmenty. Tyto vozy, postavené na nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), budou využívat špičkové technologie zajišťující dlouhý dojezd a velmi rychlé nabíjení. V průběhu prvního čtvrtletí 2021 se představí první zástupce nové generace vyhrazených akumulátorových elektromobilů Kia, zhmotňující stále silnější zaměření značky Kia na elektrifikaci. Tento vyhrazený akumulátorový elektromobil, postavený na nové technologii E-GMP, přinese zajímavý design v duchu crossoverů, dojezd čistě na elektřinu přes 500 kilometrů a rychlonabíjení v čase pod 20 minut. Současně půjde o první globální model nesoucí nové logo Kia.

kia historicky nejvyssi podil na trhu 03 kia historicky nejvyssi podil na trhu 02

 

* Zdroj: Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA), země EU + země Evropského sdružení volného obchodu (EFTA) + prodeje ve Velké Británii.